Eekhoorns spotten op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kousen

Eekhoorns spotten op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 09:04

Dit vraagstuk laat zich wat moeilijk googlen (of ik zoek verkeerd :o ), dus ik hoop heel erg dat er bokkers zijn die me verder kunnen helpen :)

Mijn nicht is al haar hele leven ontzettend dol op eekhoorns, en dan vooral de rode eekhoorn. Al meerdere keren hebben mijn broer en ik geprobeerd of we een huisje konden boeken (midden in het bos, soms zelfs met de naam 'eekhoorn'), zodat we vanachter het raam eekhoorns konden spotten. Zoals de schuchtere beestjes eigen zijn, natuurlijk nog nooit eentje gezien :') Zijn er bokkers die vakantiehuisjes kennen waar je, met enige regelmaat, rode eekhoorns kunt zien? En hebben jullie ook tips voor momenten om ze te bezoeken? In het huisje moet ook een hond welkom zijn, gezien die niet alleen thuis kan blijven. Verdere eisen zijn er eigenlijk niet; kinderfaciliteiten e.d. zijn niet (meer) nodig en reistijd binnen Nederland (of grens met Duitsland) is geen probleem. Budget is ook niet een groot obstakel, al zijn we niet zo van de luxe en is het fijn als prijs en kwaliteit in verhouding is :)

Alvast enorm bedankt voor het meedenken *\o/*

Jolliegirl

Re: Eekhoorns spotten op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:09

Jazeker, wij zijn afgelopen jaar ergens geweest waar ze over de eettafel liepen <3
Volgens mij was het in duitsland. Moet ik even nakijken.

Wij leggen altijd wat vogelvoer neer, ze komen vaak vanzelf.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:11

Mijn ouders zijn in diverse parken geweest in NL en nemen altijd wat voer mee en strooien dit in het tuintje en de buitentafel en altijd hebben ze eekhoorns.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:11

Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen December!
In Nederland, landal in Limburg.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:14

Als ik op een center parcs of Landal park ben dan zie ik ze eigenlijk altijd wel. Denk dat ze weten dat ze daar eten kunnen vinden. Heb verder geen verstand van verschillende soorten maar ze komen echt bij je raam hangen daar. Afbeelding

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:15

Geen rode eekhoorns maar de eekhoorns in holland park in londen zijn erg verwent en totaal niet bang voor mensen :')

Afbeelding
Afbeelding

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:18

Ik zat een paar jaar geleden in Het Lorkenbos bij Otterlo, een huisje aan het heideveld. Had (op een tip van de receptie) wat vetbollen en vogelvoer opgehangen voor de veranda en me een week kostelijk vermaakt met vogels en eekhoorns kijken :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:18

Ik zou eens gaan kijken bij de Oude Warande en het Wandelbos in Tilburg.
Daar zitten veel rode eekhoorns en ook de Siberische grondeekhoorn komt er voor. Die laatste zie je bijna nergens anders in Nederland en ze zijn echt onwijs leuk!
Er zitten er ontzettend veel en het kan bijna niet missen of je komt ze tegen!

Qua huisjes zou je kunnen kijken bij Kampina Staete in Oisterwijk.
Daar komen ze ook geregeld op de veranda bij je zitten!

Rode eekhoorn ondersteboven aan een tak hangend om een nootje te eten :+
Afbeelding

Afbeelding

Siberische grondeekhoorn
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-10-24 09:22, in het totaal 2 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:21

Wat je ook kunt doen is voor ongeveer 75 euro een vogelhut huren voor een dag. Er zijn hutten waar ook genoeg eekhoorns komen. Er wordt door de verhuurder voer neergelegd voor de vogels en je kunt het evt. zelf ook aanvullen. En buiten worden vogelgeluiden afgespeeld zodat de vogels geen schrik hebben van de fotografen of bezoekers in de hut.
Dan heb je eigenlijk bijna 100% kans op eekhoorns, want die beestjes zijn heel intelligent en liever lui dan moe. Je moet alleen even de juiste hut opzoeken.

https://www.rootsmagazine.nl/natuurfoto ... 0eekhoorns.

Die vogelhut 'Clinge' wordt vaker genoemd wegens de eekhoorns.

https://www.shoot.be/praktijk/190690/ee ... chipmunks/

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:31

Coldenhove in Eerbeek. Daar lopen ze ook door de tuinen van de huisjes.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:34

Goh, ze lopen echt op de hele Veluwe rond. Ik kwam er gisteren nog 1 tegen in het bos.
Ik zou een huisje zoeken op de Veluwe in het bos, dan ga je ze echt wel zien.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:53

Ik zie eigenlijk ook altijd wel eekhoorns als ik naar Center Parcs ga. Weet alleen niet meer welke ik ben geweest

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:58

Ik woon tegen de Sallandse heuvelrug aan en heb vanochtend nog een eekhoorn uit het kippenhok moeten redden, dus ook hier eekhoorns genoeg. Maar, ik zie ze vooral in het najaar. Dan zijn ze heel actief aan het fourageren voor de winter en hoppen ze overdag de hele tuin door en geven ze vliegshows in de bomen. De rest van het jaar is dat minder.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:00

Je kunt ook een rondje bos om het kasteel doen in Renswoude, zie je ze ook gegarandeerd! Ik heb de luxe ze vanuit m'n bed te kunnen zien, ze rennen hier door de bomen heen voor ons huis langs. <3

Dit is bij ons in de voortuin, in de herfst en winter leggen we altijd nootjes neer of ze komen om het vogelvoer te vreten. <3
Afbeelding
Afbeelding

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:04

Bij Center Parcs is het altijd raak bij ons. Wij gaan vaak naar de Eemhof.
Maar gewoon in een bos ook wel, zeker in een deel waar beuken en eiken staan.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:17

Kaka schreef:
Ik woon tegen de Sallandse heuvelrug aan en heb vanochtend nog een eekhoorn uit het kippenhok moeten redden, dus ook hier eekhoorns genoeg. Maar, ik zie ze vooral in het najaar. Dan zijn ze heel actief aan het fourageren voor de winter en hoppen ze overdag de hele tuin door en geven ze vliegshows in de bomen. De rest van het jaar is dat minder.

Dat laatste is wel waar, ik zou zeker in de herfst gaan, dan zie je ze het meest :j

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:24

Ik ben nu 3 keer in bij Landal Heihaas geweest in Putten in het najaar (oktober/november/december) en alle drie de keren hadden wij ook veel eekhoorns op de tuintafel en in de bomen rond het huisje.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:34

Triberg im Schwarzwald! Daar lopen énorm veel eekhoorns :D
Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:43

Hier ook regelmatig naar Centerparcs, en daar kom ik ze volgens mij ook wel altijd tegen :)

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:47

Bij mij in de buurt (Twente) zie ik regelmatig eekhoorns, ook binnen de bebouwde kom. Er staan hier heel veel eikenbomen, misschien heeft dat ermee te maken. Het jaargetijde maakt wel uit inderdaad. Ik zie ze het meest in het vroege voorjaar als ze net uit hun winterslaap komen en in het najaar. Tijdens de zomer zijn ze minder actief en in de winter zie ik ze nooit.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:53

Landal Miggelenberg, leg wat pinda's op de tafel en daar zijn ze :D

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:41

Landal Rabbit Hill hadden wij er ook veel, tussen kerst en oud en nieuw waren wij daar.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:51

Landal Miggelenberg in Hoenderloo idd!
En Twenhaarsveld in Holten heb ik ze ook gezien. Oh en in Duitsland, landal Wirfttal ook!
Ik associeer landal eigenlijk ook altijd wel met eekhoorns.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 14:15

Wij hebben ze altijd wel gehad in Centerparcs. Super leuk als ze het voer van de tafel komen eten. Ik weet dat in de Jungle Dome van het Heijderbos vroeger ook eekhoorns woonde en die kwamen regelmatig kijken bij het terras daar. Geen idee of ze die nog hebben maar dat was echt succes gegarandeerd qua eekhoorns kijken. :j

Kousen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 08:28

Wat een fijne tips, ook via pb! En nog leuker dat jullie zoveel foto's hebben bijgevoegd; ik heb de link met mijn nicht gedeeld en die was gelijk heel enthousiast _/-\o_ We gaan kijken of het lukt om voor deze herfstvakantie nog een mooi huisje mét eekhoorns te boeken op een van de genoemde locaties *\o/*