Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Het is wel aan te raden om een pakket reis te boeken. Meestal boek ik een vakantie via het reisbureau. Ik vind menselijk contact toch fijn.
Mijn ticket naar mijn tante heb ik dan weer via de site geboekt nadat ik had gekeken op gate1.
De vakantie naar Curaçao is ook via het reisbureau geboekt.
Hotel in New York voor een aantal dagen via Booking.com
Punz schreef:Ik heb echt nog nooit een pakket reis geboekt. Zoek op booking.com een leuk hotel, zoek dan de website van het hotel en als het even kan boek ik dan rechtstreeks bij het hotel. Zodra het verblijf geregeld is, ga ik de reis regelen.
Maar meestal blijf ik in europa en vaak gaan we dan met de auto. De overnachting onderweg regelen we dan onderweg, we kijken dan gewoon hoever we komen en als we moe worden gaat de bijrijder rustig al googelend een hotel in de buurt zoeken en boeken.)
Maar ook als ik ga vliegen, boek ik eerst het verblijf en dan pas de vlucht.
Maar dus nooit een pakket reis. Kan me ook niet goed voorstellen wat het 'gevaar' zou zijn. In het ergste geval kom je in een horror hotel.. .maar dat is met goed uitpluizen van reviews op betrouwbare sites ook wel een beetje te sturen.
Laat ik het afklopppen, maar ben zelf dus nog nooit in een heel erg tegenvallend horror hotel terecht gekomen
Rambogirl schreef:Anyway, ik hoor graag hoe dat jullie dan je vakantie boeken, want mij maak je niet wijs dat iedereen maar een complete all inclusive reis boekt.
Goof schreef:Rambogirl schreef:Anyway, ik hoor graag hoe dat jullie dan je vakantie boeken, want mij maak je niet wijs dat iedereen maar een complete all inclusive reis boekt.
Dat ligt er ook wel aan het soort vakantie dat je doet natuurlijk.
Ik ging voorheen met mijn man kamperen in Europa, tentje achterin de auto en gaan. Dan gingen we 2 weken op de bonnefooi zonder zelfs maar een route van tevoren te hebben bedacht.
Toen ik ging reizen door Australië heb ik de vlucht en de eerste overnachting los geboekt. De rest ook pas daar ter plekke op de bonnefooi.
Als ik zonvakantie naar Egypte oid zou doen (bij wijze van, want dat doe ik niet), zou ik wel een complete reis boeken ivm gemak en veiligheid.
Dus... wat voor vakantie gaan jullie doen in oktober?
Rambogirl schreef:Egypte![]()
![]()
Ik zou graag terug willen naar het resort waar we in April/Mei ook zijn geweest. Toen hebben we €820,- betaald pp, maar die was begin Januari geboekt. Ik had nog nooit een last minute geboekt en hoorde dat dit vaak goedkoper is. Nou, €1230,- pp voor dezelfde vakantie vind ik niet goedkoper...
Had op Booking gekeken en als ik vluchten en resort lost boek zou ik wel onder de €1000,- pp zitten.
Nog altijd duurder dan een aantal maanden terug, maar les geleerd voor de volgende keer zou ik denken