Castlefest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienmoon

Castlefest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-24 19:40

Hoe is het mogelijk dat er nog geen topic over Castlefest is? Met gebruik van de zoekfunctie vond ik alleen vermeldingen in andere topics. Maar Castlefest is inmiddels behoorlijk groot, dus verdient het eigenlijk z'n eigen topic, toch? :+
In de hoop dat het hier goed staat en er anders een Mod zo vriendelijk wil zijn om het te verplaatsen begin ik nu dus zelf maar een topic erover :D

Ik neem aan dat ik niet de enige ben die dit weekend naar Lisse afreist. Een thuiswedstrijd voor mij, want zelf kom ik ook uit de Bollenstreek. Dus brandt maar los:
- Welke dagen ga je? Of ben je er misschien al en blijf je het hele weekend?
- Doe je een kostuum aan? En zo ja, welke dan?
- Waar kijk je het meeste naar uit? (Een bepaalde) band(s)? alle pracht en praal van prachtig verkleede mensen? De Sfeer? Catering zoals knobibrood, schoorsteenbrood, mede en lángos? Misschien ook wel de Wickerman ceremonie op zaterdag?

Ik ben benieuwd!

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 20:02

Ah ik volg, een van mijn favoriete evenementen! Helaas laat dit jaar mijn gezondheid het niet toe om te gaan, baal er enorm van. Vind de sfeer op CF zó fijn en gezellig! Naast natuurlijk alle leuke en lekkere dingen die je er kan kopen :D Vorig jaar was ik de zondag en kwamen mijn vriendinnen en ik binnen terwijl Merulsa op de Village Stage speelde. Dat was zo magisch <3
Ik was vorig jaar als piraat en wilde dit jaar als cowboy (Red Dead Redemption geïnspireerd) gaan, maar hopelijk volgend jaar weer.
Veel plezier in ieder geval TS! Ga je ook naar Elfia?

Azmay

Re: Castlefest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 20:28

Ik hoorde iets van een noro uitbraak dus neem desinfectie mee :j

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 20:45

Ik zit in de trein terug nu! Erg leuk weer. Ik was met mijn beste vriend en we hadden geen plannen gemaakt. Gewoon heerlijk rondgestruind, oude bekenden gedag gezegd (ik ben standhouderhulp geweest voor Celtic World in 't verleden, dus vandaar ken ik nog veel mensen) en lekker de markt afgegaan. Wel veel te veel geld uitgegeven :') Dit jaar maar één dagje gegaan, dus voor mij zit het er alweer op.

Maar man man man, wanneer leert Vana eens dat de huidige ingang echt véél te klein is?? Wij kwamen rond 12 uur aan en stonden alsnog in de rij vanaf het parkeerterrein. Dat ze daar nog nooit een sociaal planoloog op los hebben gelaten...

Trouwens, wat me opviel: ik had op het hele terrein nauwelijks internet. Voorgaande jaren was dat prima. Iemand enig idee waar dat aan heeft gelegen?

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 21:47

Wat vervelend van die rij! Zelf nog niet eerder last van gehad, konden altijd zo doorlopen, maar ik vind de ingang van Castlefest sowieso echt underwhelming. Hekjes en een modderpad. Elfia doet in dat opzicht echt z’n best om de sfeer er al in te krijgen, muziek, bubbels, de grensovergang met de wachters die je verwelkomen, daar word ik altijd mega vrolijk van al :D (hoewel het voor je humeur denk ik niet veel uitmaakt als je zoals Haarzuilens vorig jaar drie uur moet wachten vanwege scanstoring. Wat ben ik blij dat ik pas de dag erna ging..)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:37

O, het is nu net bezig? :\ Ik had dit jaar best willen gaan, maar dat gaat niet samen met een ander leuk ding dit jaar. Ik ben namelijk net terug van vakantie en omdat het een fietsvakantie was, had het zomaar kunnen zijn dat ik nóg niet terug was. Trouwens: na een paar weken tent weer in je eigen bed liggen is ook heel wat waard.

Ik was er wel een dag in 2022. Heen en weer met de fiets, op één dag. Dat vond ik wel heel tof. Dus voor toekomstige fantasyfestivals houd ik me aanbevolen. (Al is Elfia Arcen wel een beetje ver weg voor mij.) Bij een eventuele Boktmeeting zou ik graag eventjes aansluiten!

Edit: dit klinkt misschien niet erg overtuigend, dat ik er ooit één keer geweest ben en nu niet eens wist wanneer het was. Maar bedenk dan wel dat ik normaal helemaal nooit naar een festival ga (althans niet met een gesloten terrein). Vorige keer was in 2004! Dus dat ik voor Castlefest een uitzondering maak(te) zegt hopelijk wel iets.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:44

Ooh ik ga helaas niet, vrienden wel. Ben een keertje op de winterversie geweest, dat was toen erg fris :D
We hebben geen algemeen fantasy festival/fantasy fair topic geloof ik hè? Want ik ga wel naar Elfia bijvoorbeeld.

Wat ga jij aan doen/heb jij aan gehad TS?

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:56

Ik heb net mijn eerste dag erop zitten. Ik ben met een vriendin en hebben passe-partout voor het eerst en we hadden dat veel eerder moeten doen, wat een rust geeft dat om niet alles op 1 dag te hoeven beslissen. Daardoor ook de rij niet meegekregen. Wij gingen laat vanwege Prima Nocta. Verder wat boeken bij de boekenmarkt gekocht en zit nog te twijfelen over wol die ik had gezien. Dus daar slaap ik nog een nachtje over…

Ik ben nu aan het wachten bij de auto want was het helemaal zat voor vandaag en vriendin wilde Go Arts nog zien. Als het goed is nog een half uur… dan moet ze nog een stuk lopen … xD

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:01

Ik zit uit te puffen van een geweldige maar ook warme eerste dag. Ik heb een ticket voor 3 dagen dus nog 2 te gaan. Voor mij is het de eerste keer Castlefest overigens. Zoonlief staat met een tentje op de festivalcamping……met vriendin en nog een vriend. We zijn vaker samen naar festivals geweest maar ik blijf het speciaal vinden om dit samen te doen. We staan trouwens op een camping in de buurt en manlief blijft met de hond bij de caravan. Heeft hij ook z’n rust :D

Ik heb (nog) geen kleding en voelde me een beetje underdressed vandaag. Wel heel veel mooie dingen gezien dus volgend jaar ga ik me zeker in stijl kleden voor CF.

Wat een heerlijke relaxte sfeer hangt er zeg. Ik heb m’n ogen uitgekeken vandaag……sommigen maken zoveel werk van hun kleding <3

Voor mij is het hoogtepunt de wickermann morgenavond. Ook heb ik een paar lezingen in m’n favorieten gezet. Ik vermaak me wel *\%/*

De rij was overigens best lang inderdaad. Manlief had me afgezet op de kiss and ride en dat was nog niet het einde van de rij. Overigens was de rij voor fanatics/ passe-partouts een stuk korter dan voor de dagtickets.

Elfia staat op ons lijstje om samen heen te gaan in september. In het verleden zijn we ook samen naar Heksia geweest maar dat wordt niet meer georganiseerd helaas.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:53

Ze hadden de rij ook al gesplitst zag ik in baardpraat. Dus ze proberen wel wat uit, maar blijkbaar toch nog een puzzel.

Wij hadden trouwens toffe parkeerwachters dus ons in de stemming bracht en hielp te onthouden waar de auto stond zodat we die terug konden vinden. Dat was top!

Elfia haarhuilens dit jaar voor het eerst niet geweest. We vonden vorig jaar zo’n drama met de ingang. Niets was duidelijk ook rond de tijd dat wij gingen en de pendelbussen werden vooir de rijen uitgeladen waardoor we nog langer moesten wachten. En het terrein werd kleiner voor de prijs dat ze er voor vroegen. Dus geskipt. We gaan nu naar Arcen met een overnachting, anders is het niet te doen.:)

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 03:20

Lijkt me leuk om eens heen te gaan, hopelijk volgend jaar!
Elfia ben ik vorig jaar sept en dit jaar april geweest. Ik ga in september weer met overnachting met wat vriendinnen :)

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 05:41

Oh, Castlefest, geweldig! Wij hebben er járen gestaan als re-enactors tot de kinderen aangaven niet meer te willen en het moet wel voor iedereen leuk blijven natuurlijk.
We zijn daarna nog wel als bezoeker geweest en dat was ook leuk, maar “van binnenuit” was het toch heel anders.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:21

Azmay schreef:
Ik hoorde iets van een noro uitbraak dus neem desinfectie mee :j

Je moet ook oppassen met eten en drinken dan... Hier in het dorp is het verspreid door een zieke horecamedewerker

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:43

Ik ga niet maar het lijkt mij wel heel erg tof om volgend jaar te gaan.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:58

Ik ben naar meerdere fairs geweest ook castlefest, wilde dit jaar wel gaan met ons zoontje. Lijkt me fantastisch voor hem. Maar de parkeertickets waren uitverkocht toen we tickets wilden kopen en de trein is echt te ver voor onze zoon.

Verkleed ga ik eigenlijk nooit al hebben we echt wel genoeg in huis om dat wel te doen haha.

Kleine toevoeging: ben wel blij dat als er echt noro rond gaat dat wij er niet zijn

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:38

Nou lekker dan, ik ga vandaag op vakantie dus ben benieuwd :')

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:47

Renee schreef:
Kleine toevoeging: ben wel blij dat als er echt noro rond gaat dat wij er niet zijn

Ik heb daar niks over gehoord. Wel zag ik bij een standje waar ze fluiten verkopen een bordje met de vraag niet te fluiten ivm noro virus.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 21:18

Ik heb wel voorzichtiger gedaan omdat ik veel last had van mijn oud blessure die met spanning op duikt. Heb alleen slingerchips op village gehaald en thuis gegeten. Dat ging gelukkig goed. En ik bespaar op die manier ook nog eens wat aangezien 1 munt 3,- is.xD

Vandaag alleen weze reizen omdat de vriendin van mij Scrum wilde zien en die trad 12 uur pas op. Gister was ik pas 01:30 in bed en nog een nacht kort doet mij geen goed, dit was eigenlijk al te veel, dus bus ticket gekocht en ik ben naar p&r Sassenheim gereden en heb daar de pendelbus gepakt die ik net op tijd had gehaald. Super vriendelijke buschauffeur op heen weg en de reis ging vlot.

Door alles wat korter gebleven dan ik wilde, maar het was ook echt goed druk hoor. Dus even eerder weg vanwege alle indrukken. Daardoor ook de wicker niet live in persoon meegemaakt maar via de stream. irdorath heb ik een half uur van mee gekregen en ik heb met een paar schrijvers gepraat die ik al best lang volg en de vriendin een nieuw trucje geleerd met haken.xD We doen dit op de momenten dat we even rust pakken tussendoor en mooie wol gescoord.^^

De pendeldienst was dit jaar echt super geregeld die naar Sassenheim ging.^^ Fijn dat het ook mee kan zitten.^^

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 21:30

Dit jaar sla ik cf ook over, maar wil in september wel weer naar Elfia Arcen :D Weet nog niet of ik 1 of 2 dagen wil :P

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 23:27

Castle fest zat er dit jaar ook niet in bij ons. Misschien inderdaad elfia, mijn vriend is daar nog nooit geweest dus dat is wel leuk. Welke dag vinden jullie rustiger bij elfia?

Is het inderdaad een idee om het een algemeen fantasy festival topic te maken?

Ik zou eigenlijk eens zelf een kostuum moeten maken maar ben het steeds aan het uitstellen. Vorig jaar had ik een roze dirndl aan met roze cape. Mijn vriend was als een rogue uit dnd gegaan

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 23:42

De zondag is eigenlijk altijd wel rustiger dan de zaterdag :)
Leuk dat je je hobby kunt delen met je vriend :D

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 01:25

Zondag is inderdaad rustiger op elfia!
Tickets zijn hard gegaan sinds april, ik weet niet welke er nog zijn, maar sommigen zijn al uitverkocht.
En soms worden ze nog aangeboden via ticketmaster:)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 05:26

Wat leuk dat er meer fantasyfairliefhebbers op Bokt zitten! Ik ben nog nooit naar Castlefest geweest en neem me ieder jaar voor om te gaan, maar tot op heden is dat niet gelukt, mede omdat CF in de schoolvakanties valt en ik dan vaak op vakantie ben. Van veel vrienden hoor ik dat het er echt gezellig is, zelfs leuker dan Elfia en met een meer festivalsfeertje.

Wel ga ik jaarlijks naar Elfia. De Arcen-editie vinden mijn man en ik de leukste en dit jaar gaan we dus twee dagen. Wij gaan tegenwoordig overigens verkleed. Het lijkt me leuk om eens met wat Bokkers te meeten. :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 08:03

Afbeelding
Ik ben samen met m'n moeder weer heen geweest gisteren. We bleven weer tot na de Wicker, en begonnen toen aan de 2,5 uur reis terug naar huis. Wat was het weer geweldig. Veel gezien, paar dingetjes gekocht, en onszelf verwend met twee heerlijke maaltijden en ijskoffie :9k En weer een spontane ontmoeting met een lieve dame waar we heerlijk mee hebben kunnen praten, zo mooi zoals soms dingen lopen <3

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 09:26

Het zit er weer op -O-
Ik heb me geweldig vermaakt en we zijn al plannen aan het maken voor volgend jaar.

Weet iemand trouwens of er een overzicht is van soortgelijke evenementen in Nederland en het buitenland? Het mogen ook kleinere evenementen zijn uiteraard. Zo heb ik bv de middeleeuwse week op Gotland (Zweden) hoog op m’n lijstje staan.
Tip welkom dus :D