Twee maanden reizen, waar zou jij heengaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Twee maanden reizen, waar zou jij heengaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 07:22

Stel voor je hebt de mogelijkheid om twee maanden op reis te gaan, waar zou je dan naartoe willen en waarom? Ik lees graag ook de waarom, wat maakt een bestemming voor jou de bestemming waar je twee maanden naartoe zou willen?

Dit is dan ook geen vraag voor mensen die liever thuisblijven :D
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 05-07-24 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Re: Twee maanden reizen, waar zou jij heengaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:24

In het winterseizoen denk ik maar Nieuw-Zeeland. Anders een mooie roadtrip door een groot deel van Europa denk ik. Maar financiën spelen natuurlijk ook een rol. Wel leuk om zo over na te denken.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:27

Tsja, dat ligt aan heel veel dingen:

- Wat is je budget?
- Welk seizoen ga je?
- Waar ben je al geweest?
- Welk continent spreekt je aan?
- Op welke manier ga je reizen? (Hotels/tent/camper/hostels/etc)
- Wat spreekt je aan? Grote steden en metropolen of liever indrukwekkende bergen en natuur.

Als ik voor mezelf spreek zou ik 2 maanden door Scandinavië trekken, liefst met een camper.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:29

Ik zou graag weer teruggaan naar Nieuw Zeeland! Zo'n mooi land!

Andere opties
Scandinavië of Azië

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 07:31

Ik zou me bij deze vraag niet te veel druk maken om de financiën :P

Ik zou zelf in ieder geval wel buiten Europa gaan simpelweg omdat veel in Europa te bereiken is door meerdere korte reizen. Ik heb een groot deel nog niet gezien maar in ieder geval wel België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Griekenland, Engeland, Zwitserland, Italië, Luxemburg, aankomend jaar gaan we naar Oostenrijk met de auto en ik hoop volgend jaar misschien naar Noorwegen te gaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:31

Nieuw-Zeeland lijkt me geweldig!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 07:33

_Nelleke_ schreef:
Tsja, dat ligt aan heel veel dingen:

- Wat is je budget?
- Welk seizoen ga je?
- Waar ben je al geweest?
- Welk continent spreekt je aan?
- Op welke manier ga je reizen? (Hotels/tent/camper/hostels/etc)
- Wat spreekt je aan? Grote steden en metropolen of liever indrukwekkende bergen en natuur.

Als ik voor mezelf spreek zou ik 2 maanden door Scandinavië trekken, liefst met een camper.

Ik ben benieuwd naar waar jullie heen zouden gaan en waarom, de vragen zijn dus eigenlijk niet van toepassing ;) maar nu ben ik dus nieuwsgierig waarom je voor Scandinavië zou kiezen :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 07:33

Supervixen schreef:
Nieuw-Zeeland lijkt me geweldig!

Wat lijkt je zo geweldig aan Nieuw Zeeland? :D

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:39

Nieuw Zeeland heeft heel veel verschillende types natuur in 1 land. Van gletsjers naar een half tropisch woud. Bergweides,bossen, grotten, fjorden. Noem het maar op. Het is zo divers en echt prachtig!

Daarnaast wordt er Engels gesproken en zijn de mensen heel gastvrij en vriendelijk. Reizen per camper of hostels is heel goed te doen.

In mijn inzien een prachtig m veilig land om heen te voor een langere tijd.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:43

Hier ook liefst 2 maanden naar Scandinavië. De rust en het mooi landschap. Hier kan ik zo enorm van genieten. Ben niet echt een mensen mens dus liefst alleen met mijn partner in een camper heerlijk <3

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:49

De VS eventueel met Canada kan ik ook zeker aanraden voor 2 maanden. Heel diverse qua landschappen, en ook echt wel opties qua cultuur (van western town, ghost towns, naar de grote steden en de oudere east coast). De National Parks, forests en wildernis lands zijn prachtig en nog redelijk toegankelijk. Accomodatie kan prima betaalbaar zijn, kamperen kan ook veel, mensen zijn over het algemeen ook echt vriendelijk.

Canada is ook gaaf, maar iets minder divers en ergens ook minder toegankelijk (vinden wij tenminste). Daarom gaan wij veel vaker op roadtrip door de VS dan we in het eigen land (= Canada) gaan. Al zou ik bij een 2 maanden roadtrip een stukje Canada wel meepakken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 07:53

Nieuw Zeeland, Japan.

Niet naar de V.S.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 07:57

Boras schreef:
Nieuw Zeeland, Japan.

Niet naar de V.S.

Zoals in de op staat ben ik benieuwd waarom je ergens heen zou willen, maar ik ben ook wel benieuwd waarom je expliciet schrijft niet naar de V.S.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:28

Zuid Afrika <3

Dat land heeft echt m’n hart gestolen en zou ik zo naar emigreren als de Apartheid niet zo’n ding was :j

Anders staat inderdaad NZ/Australie nog op de lijst of nog een keertje naar Indonesië of Thailand/Vietnam die kant op gezien dat qua kosten veel interessanter is!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:29

Japan!

Ik ben er zomer 2023 5 weken geweest. Al zou ik nooit meer in de zomer gaan omdat het daar bloedheet is/wordt met een heeeel hoge luchtvochtigheid.

Het is zo'n andere wereld. Ik hou van Pokemon, mijn vriend van anime en Magic, dus wij konden ons hart ophalen. Je hebt er ook prachtige natuur en cultuur, echt zo'n veelzijdig land. Ik zou zoo weer teruggaan.
De mensen zijn echt ontzettend beleefd en er gelden veel sociale regels maar mijn vriend en ik hadden een reversed cultuurshock toen we weer in NL waren (vooral hoe asociaal en luidruchtig iedereen hier is)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 08:34

Barbabientje schreef:
Zuid Afrika <3

Dat land heeft echt m’n hart gestolen en zou ik zo naar emigreren als de Apartheid niet zo’n ding was :j

Anders staat inderdaad NZ/Australie nog op de lijst of nog een keertje naar Indonesië of Thailand/Vietnam die kant op gezien dat qua kosten veel interessanter is!

Wat maakt dat Zuid Afrika je hart heeft gestolen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:34

Antarctica of de Galapagos eilanden!

Reden omwille van de uniekheid van het gebied en zijn relevantie voor de biologische wetenschappen (ik ben bioloog). Twee maanden zodat je er met een schip naartoe kan, onderweg stoppen op interessante plekken en natuurlijk ook aan boord veel dieren spotten (zeevogels, walvissen,...), en dan ter plaatse ook voldoende tijd om alles te ontdekken. En als je dan toch twee maanden hebt, graag ook met het schip weer terug :D

Dat zou echt mijn droomreis zijn!

(we hebben al iets vergelijkbaar richting Noordpool gedaan, mooiste reis ooit! Maar dat was enkel heen met het schip en terug met het vliegtuig en beperkter in tijd)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 08:35

AnnetteFlame schreef:
Japan!

Ik ben er zomer 2023 5 weken geweest. Al zou ik nooit meer in de zomer gaan omdat het daar bloedheet is/wordt met een heeeel hoge luchtvochtigheid.

Het is zo'n andere wereld. Ik hou van Pokemon, mijn vriend van anime en Magic, dus wij konden ons hart ophalen. Je hebt er ook prachtige natuur en cultuur, echt zo'n veelzijdig land. Ik zou zoo weer teruggaan.
De mensen zijn echt ontzettend beleefd en er gelden veel sociale regels maar mijn vriend en ik hadden een reversed cultuurshock toen we weer in NL waren (vooral hoe asociaal en luidruchtig iedereen hier is)

Klinkt inderdaad als een land welke goed bij jullie past en ook leuk dat je er al 5 weken bent geweest maar dat je er nog een twee maanden heen zou willen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 08:36

Solleke_Noah schreef:
Antarctica of de Galapagos eilanden!

Reden omwille van de uniekheid van het gebied en zijn relevantie voor de biologische wetenschappen (ik ben bioloog). Twee maanden zodat je er met een schip naartoe kan, onderweg stoppen op interessante plekken en natuurlijk ook aan boord veel dieren spotten (zeevogels, walvissen,...), en dan ter plaatse ook voldoende tijd om alles te ontdekken. En als je dan toch twee maanden hebt, graag ook met het schip weer terug :D

Dat zou echt mijn droomreis zijn!

(we hebben al iets vergelijkbaar richting Noordpool gedaan, mooiste reis ooit! Maar dat was enkel heen met het schip en terug met het vliegtuig en beperkter in tijd)

Voor de Galapagos lijken me 2 maanden wat lang, maar Ecuador, Peru en de Galapagos lijken me een prachtige combinatie :D

Antarctica en de Noordpool zijn wel echt een andere wereld, een waar ik niet zou overleven met de kou :')

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:42

Canada om echt rond te reizen. Ik ben nog nooit aan die kant van de oceaan geweest en Canada trekt me vooral qua natuur heel erg. Het is ook zo’n groot land dat ik er niet maar twee weken heen zou willen, maar voor twee maanden lijkt het me heerlijk.

Als het niet gaat om rondreizen maar ergens in een land wonen voor twee maanden en vanaf je woonplaats uitstapje maken, dan zou ik gaan voor IJsland. Ik ben daar jaren geleden eens geweest en vond het echt verpletterend mooi. Plus; in twee maanden met regelmatige uitjes kan je echt veel van het land zien, het is iets behapbaarder dan Canada als je er ook nog bij werkt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 08:55

Ik denk zelf aan Australië, dat is zo ver dat ik er niet heen zou gaan voor drie weken. Ik denk dan aan Tasmanië vanwege de diverse landschappen, Queensland ivm het regenwoud en the Great Barrier Reef, en de oostkust om onder andere met walvishaaien te snorkelen en karijini NP.

Maar ergens ben ik bang dat het tegen zal vallen simpelweg omdat ik niet vaak zo lang weg kan en het is lang sparen, ik denk dat het ook wel een van de duurste bestemmingen qua reis en verblijf zal zijn en als je er dan ooit heen gaat dan wil je ook wel vanalles kunnen doen :o

Ik dacht ook aan een reis door Zuid Amerika, Costa Rica, Panama, Peru, Ecuador (Galapagos
of
Canada British Columbia(Vancouver Island), naar Olympic national park, Shasta Trinity national forest, afzakken richting zion/antilope. Dat zijn natuurlijk echt super diverse landschappen.

Echter deze twee hierboven kun je natuurlijk wel in stukjes doen en is lang niet zo ver als Australië.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 05-07-24 08:58, in het totaal 3 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:56

In de zomer; Scandinavië vanwege de natuur.. in de winter; het Caraïbische gebied of Frans polynesie omdat ik graag een een tropisch gebied wil zien.
Verder lijkt Tasmanië me ook erg gaaf vanwege de fauna.
Een grote must; ik wil er met de zeilboot heen. Dus met maar twee maanden zou het Scandinavië worden.

Maar ons plan is wel om voor onbepaalde tijd met de boot te gaan reizen. Maar waar we uiteindelijk heen gaan, geen idee :))

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:03

Als ik dan toch 2 maanden achter elkaar weg zou gaan, en geld speelt geen rol, dan zou ik gaan eilandhoppen in Hawaii. Dat lijken me prachtige eilanden maar te ver om in 3 weken te doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 09:05

Fitzroy schreef:
Als ik dan toch 2 maanden achter elkaar weg zou gaan, en geld speelt geen rol, dan zou ik gaan eilandhoppen in Hawaii. Dat lijken me prachtige eilanden maar te ver om in 3 weken te doen.

Ik heb in iets meer dan drie weken drie eilanden gedaan dat was echt prima te doen :D de eilanden zoals bijvoorbeeld Maui en Oahu zijn niet enorm groot

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:07

Als het echt om reizen gaat, dan zou ik weer op roadtrip gaan door Amerika!
Of eilandhoppen Hawaii

8nnemiek, wat een onwijs gaaf plan zeg! Hier ook een zeiler en dat zou echt een droom zijn. Ga je hier alsjeblieft een volgtopic van maken, zodat wij allemaal mee kunnen genieten?