Dit is dan ook geen vraag voor mensen die liever thuisblijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nelleke_ schreef:Tsja, dat ligt aan heel veel dingen:
- Wat is je budget?
- Welk seizoen ga je?
- Waar ben je al geweest?
- Welk continent spreekt je aan?
- Op welke manier ga je reizen? (Hotels/tent/camper/hostels/etc)
- Wat spreekt je aan? Grote steden en metropolen of liever indrukwekkende bergen en natuur.
Als ik voor mezelf spreek zou ik 2 maanden door Scandinavië trekken, liefst met een camper.
Barbabientje schreef:Zuid Afrika![]()
Dat land heeft echt m’n hart gestolen en zou ik zo naar emigreren als de Apartheid niet zo’n ding was![]()
Anders staat inderdaad NZ/Australie nog op de lijst of nog een keertje naar Indonesië of Thailand/Vietnam die kant op gezien dat qua kosten veel interessanter is!
AnnetteFlame schreef:Japan!
Ik ben er zomer 2023 5 weken geweest. Al zou ik nooit meer in de zomer gaan omdat het daar bloedheet is/wordt met een heeeel hoge luchtvochtigheid.
Het is zo'n andere wereld. Ik hou van Pokemon, mijn vriend van anime en Magic, dus wij konden ons hart ophalen. Je hebt er ook prachtige natuur en cultuur, echt zo'n veelzijdig land. Ik zou zoo weer teruggaan.
De mensen zijn echt ontzettend beleefd en er gelden veel sociale regels maar mijn vriend en ik hadden een reversed cultuurshock toen we weer in NL waren (vooral hoe asociaal en luidruchtig iedereen hier is)
Solleke_Noah schreef:Antarctica of de Galapagos eilanden!
Reden omwille van de uniekheid van het gebied en zijn relevantie voor de biologische wetenschappen (ik ben bioloog). Twee maanden zodat je er met een schip naartoe kan, onderweg stoppen op interessante plekken en natuurlijk ook aan boord veel dieren spotten (zeevogels, walvissen,...), en dan ter plaatse ook voldoende tijd om alles te ontdekken. En als je dan toch twee maanden hebt, graag ook met het schip weer terug![]()
Dat zou echt mijn droomreis zijn!
(we hebben al iets vergelijkbaar richting Noordpool gedaan, mooiste reis ooit! Maar dat was enkel heen met het schip en terug met het vliegtuig en beperkter in tijd)
Fitzroy schreef:Als ik dan toch 2 maanden achter elkaar weg zou gaan, en geld speelt geen rol, dan zou ik gaan eilandhoppen in Hawaii. Dat lijken me prachtige eilanden maar te ver om in 3 weken te doen.