Over 1,5 week ga ik lekker een week op citytrip! Ik ga naar Berlijn en dan door naar Praag. (Met de kerstdagen
) Als het goed bevalt nog door naar Boedapest. Ik ga alleen en verblijf in hostels. Nu heb ik op internet wel wat onderzoek gedaan naar nette, schone hostels met goede recensies. Natuurlijk is een foto maar een foto en is het nog afwachten waar ik daadwerkelijk terrecht kom. Maar ik heb bij deze hostels een goed gevoel. Maar heel eerlijk, een hostel heeft wel een bepaald imago. Als ik de mensen in mijn omgeving mag geloven! Als ik foto's van mijn geboekte hostels laat zien, zijn mensen verbaasd dat dit een hostel is. De meeste mensen hebben toch een ander soort beeld erbij en bij de mensen die er verblijven. Maar is dat terecht? Ik vroeg mij dus af wat jullie ervaring is met Hostels? Zouden jullie kiezen voor een hostel? Of toch voor een hotel?
Voor mij is juist het prijsverschil tussen hostels en hotels dat ik kies voor een (goed) hostel. Voor het hostel in Berlijn betaal ik voor 4 nachten 138 euro inclusief ontbijt en in Praag 198 euro. Als ik voor hotels had gekozen was ik meer dan 800
euro kwijt. (Ik kan eventueel de linkjes van de hostels erbij plaatsen?) Maar dat betekend niet dat ik niet van luxe, schoon en privacy hou. Daarnaast ben ik een burgelijke 30er die komt voor een ontspannen citytrip (kerstmarkten bekijken ed) en zeker geen student die komt feesten.
In Berlijn heb ik een hostel gekozen waar ik een kamer deel met 4 andere vrouwen. In Praag overnacht ik in een Women Only hostel.
Ik ben echt ontzettend benieuwd en ik vind het ook wel spannend waar ik terecht kom.

hostels 
? Daar is in een hostel toch wat minder kans op, die geen privacy heeft zo z'n voordelen zeg maar
maar net als vele anderen hier heb ik ook veel recensies gelezen voor mijn keuzes. Het was wel geluk hebben met douches met een fijne straal en warm water. Ik ging vaak bewust op rustige tijdstippen douchen zodat ik warm water had.
Dat soort nachten zijn minder geslaagd.