Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. En tot last ben je ze niet, je blijft op een beste afstand (wordt daar met een bootje in het water gedropt, niet midden tussen de dolfijnen) en ze komen soms zelf dichterbij uit nieuwsgierigheid maar er blijft gepaste afstand en respect voor de natuur staat voorop. 

ElCamino schreef:Ik ben gewoon tegen zwemmen met dieren .
Ik vind het echt heel storend dat mensen hier nog steeds aan mee willen doen en deze dieren storen in hun omgeving. Laat ze lekker met rust.
En dan wordt er eentje het zat, die valt aan en moet dan afgemaakt worden of zoiets...
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
) En ja, ook tegen safari's. Laat wilde dieren wild zijn en laat ze met rust. Bekijk ze vanop een boot met een verrekijker. sevke schreef:ElCamino schreef:Ik ben gewoon tegen zwemmen met dieren .
Ik vind het echt heel storend dat mensen hier nog steeds aan mee willen doen en deze dieren storen in hun omgeving. Laat ze lekker met rust.
En dan wordt er eentje het zat, die valt aan en moet dan afgemaakt worden of zoiets...
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Dit dus. Wij gaan dikwijls naar BC Canada, en daar moet je verplicht een bepaalde afstand van de dieren blijven, zowel met boot als zonder. En dat is redelijk ver. Zodanig ver dat als je in het water bent (zonder boot of verrekijker), je niet veel van de dieren zult zien. Die regel is er om ze niet te verstoren. Orca's zijn heel intelligent, en dat is dan ook de reden dat ze het op een bepaald moment beu zijn en zich tegen mensen gaan keren, of die plek zullen vermijden waar de mensen zijn. Ik ben ook tegen zwemmen met dolfijnen, zeehonden, haaien, whatever. Tegen olifantenritjes en wandelen met roofdieren (kun je bv in Thailand doen) En ja, ook tegen safari's. Laat wilde dieren wild zijn en laat ze met rust. Bekijk ze vanop een boot met een verrekijker.
dan zou ik het snappen want het leven van zulke dieren in gevangenschap is (zachtjes gezegd) nooit fijn.
Net zoals safari's - zolang je je aan de regels houdt en het natuurlijke gedrag van dier in kwestie niet verstoort is daar helemaal niets mis mee.
en meteen bewijs dat de wilde dieren nergens toe gedwongen worden.sevke schreef:Tegen olifantenritjes en wandelen met roofdieren (kun je bv in Thailand doen) En ja, ook tegen safari's. Laat wilde dieren wild zijn en laat ze met rust. Bekijk ze vanop een boot met een verrekijker.
Activiteiten waarbij wilde dieren gedwongen worden om tam te zijn / bepaald gedrag voor de lol van mensen te vertonen (zich laten berijden, als een hondje wandeling met je maken) zijn inderdaad pure mishandeling maar ff in die dieren hun natuurlijke leefomgeving wandelen/zwemmen en met hun natuurlijke gedrag meekijken is juist "met rust laten". Als je tijdens een safari dieren niet met rust weet te laten (wat helaas wel weleens voorkomt) dan doe je het gewoon verkeerd.