Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lielle schreef:je kent https://www.natuurkampeerterreinen.nl/ ?
Marije_jiplover schreef:Ik denk dat een kampeerplaats die open is in de winter zonder campers en caravans zo ongeveer onmogelijk is.
Zoveel diehard tentkampeerders als jullie zijn er niet, dus als een kampeerplaats al open is na 1 november, dan zullen ze beslist wel campers en caravans ontvangen.
mystery1980 schreef:Lielle schreef:je kent https://www.natuurkampeerterreinen.nl/ ?
ja geloof dat ik die wel eerder heb bekeken, maar meeste is niet open na 1 nov en er mag geen vuur gemaakt worden, dit zijn 2 voor ons echt essentiele punten.
Enige die enigszins aan onze wensen voldoet is de Amstelkade, maar die kennen we al en we zoeken iets nieuws.
Chubby schreef:https://terreinzoeker.natuurkampeerterr ... ood/#short
Dit terrein is echt heerlijk voor tentkampeerders! Je zou eens kunnen informeren of je in de winter bij de tent ook een vuurtje mag maken.
Marije_jiplover schreef:Snap ik, wij hebben jarenlang met de tent gekampeerd en hebben sinds 3 jaar nu een VW busje.
We kamperen echter nog steeds met onze tent mindset (we leven zoveel mogelijk buiten en koken ook altijd buiten, ipv alles binnen met de deur dicht) en wij passen dus echt niet op camperplaatsen.
Wij zoeken altijd ook nog naar kleine (natuur) campings waar kleine kampeerbusjes ook welkom zijn.
Het bos roept in Slootdorp is niet binnen 5 kwartier vanaf Schiedam, maar ik denk dat je daar wel met je andere wensen uit de voeten kunt (wij hebben daar in maart in een tiny house gezeten en moesten ons eigen haardhout hakken).
LoveBodin schreef:Kijk ook eens bij scoutinglabelterreinen. Mag je niet altijd op als niet-scout, maar de grotere staan er vaak wel voor open.
Denk dat dat redelijk aan je eisen voldoet, ze zijn niet allemaal open in de winter (en sommigen zijn wel te back to basic voor jullie)
Tinkermuts schreef:Ik ben afgelopen weekend bij camping de Kapel in Valkenswaard geweest, natuurcamping, wel caravans en campers maar erg rustig.
Vuur mag maar alleen in de vuurbakken die zei hebben staan te leen.
Die mag je zo pakken en tegen klein bedrag is er ook hout.
Hele jaar open en je kunt op andere veld staan, staan alleen tentjes
mystery1980 schreef:LoveBodin schreef:Kijk ook eens bij scoutinglabelterreinen. Mag je niet altijd op als niet-scout, maar de grotere staan er vaak wel voor open.
Denk dat dat redelijk aan je eisen voldoet, ze zijn niet allemaal open in de winter (en sommigen zijn wel te back to basic voor jullie)
kom je daar geen grote groepen tegen dan?
En te back to basic kan bijna niet hoor, een schep als wc meenemen is nog een optie en geen probleem. Enkel een vuurtje om te koken en verwarmen mag niet ontbreken anders is voor ons de lol eraf.
mystery1980 schreef:LoveBodin schreef:Kijk ook eens bij scoutinglabelterreinen. Mag je niet altijd op als niet-scout, maar de grotere staan er vaak wel voor open.
kom je daar geen grote groepen tegen dan?
En te back to basic kan bijna niet hoor, een schep als wc meenemen is nog een optie en geen probleem. Enkel een vuurtje om te koken en verwarmen mag niet ontbreken anders is voor ons de lol eraf.
LoveBodin schreef:Kijk ook eens bij scoutinglabelterreinen. Mag je niet altijd op als niet-scout, maar de grotere staan er vaak wel voor open.
Storm schreef:Kijk eens op https://www.ntkc.nl
Hier kun je lid worden, volgens mij is dit aardig wat jullie zoeken.