Als kind altijd met de caravan weg geweest, daarna op een weekendje/nachtje weg niet echt op vakantie geweest (en altijd Nederland, in de buurt). Vorig jaar voor het eerst naar het buitenland (Zakynthos) geweest maar dit was geregeld via mijn zus die iemand kende die in de reisorganisatie zat.
Dus hoe je een leuke vakantie plant: Geen idee

Vriend en ik willen in Augustus naar Duitsland met de auto. Een mini road trip als je het al zo kan noemen. Planning om in week 32 weg te gaan en sowieso 19 Augustus weer terug.
Een paar dagen op plek x om na 2/3 dagen door te rijden naar plek y.
Maar waar ga je precies heen? Welke plekken zijn mooi, wat is de moeite waard of niet? En waar kun je goed overnachten?
We zijn heel gemakkelijk. We willen bijvoorbeeld een dag de stad in, een dag lekker chillen bij het hotel(?), de natuur in om te wandelen etc. En als er in de buurt wat te doen/zien is, is dat ook helemaal leuk! Gewoon van alles wat dus.
Zelf zat ik te denken om naar beneden te gaan. We wonen in de buurt van Coevorden, dus we hebben dan wel een rit te gaan, haha. Maar we komen dan vast ook langs veel mooie plekken

Ik heb al gehoord dat de omgeving van Bayern heel mooi is. Zugspitze (mooi stuk rijden wel), maar ook Winterberg en Harz. Stuttgart kwam ook voorbij.
Dus ja, alles gaat alle kanten op

Hoe plan je dit? Wat zijn echt mooie plekken om heen te gaan?