Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
crazycactus schreef:Ik ken die omgeving goed,ik heb er vrienden wonen en ik ga er graag heen.
Het is er mooi met leuke kleine dorpjes. Als je de mogelijkheid hebt zou ik idd een overnachting nemen in de buurt van Dover. Je bent echt wel moe na de overtocht. Ik moet dan zelf altijd nog 2 uur rijden voor ik bij mijn vrienden ben (in de buurt van Brighton) en dat is best afzien.
Mkango schreef:Waarom ga je niet van Hoek van Holland naar Harwich met de nachtboot en rijd je vanaf daar richting het zuiden? Kom je een stuk uitgeruster van de boot en het is maar een uurtje of 2 vanaf Harwich naar bijvoorbeeld Canterbury. Eventueel zou je dan op de terugweg wel Dover - Calais kunnen doen, zodat je een mooi uitzicht vanaf zee hebt op de kliffen, maar ik zou zelf na een lange rit geen nacht "verspillen" in Dover, dan kun je beter wat langer door Engeland rijden vanaf Harwich imo.
Ik moet zeggen, n.a.v. het artikel: er zijn leukere plekken in Zuid Engeland. Drie stops met witte krijtrotsen zou voor mij wat teveel zijn en brede zandstranden hebben we in Nederland ook (en mooier imo). Durdle Door en Lúlworth Cove zijn wel tof; Stonehenge vind ik persoonlijk wat overrated en commercieel.Ik zou daar eerder gewoon aansluiten in de kijkersfile (ja, die is er echt) en naar Avebury gaan, waar je wat meer kunt rondwandelen, ook wat vrijer kunt rondwandelen en je meer variatie hebt in de megaliths en andere structuren. Het is ook een stuk minder toeristisch, en met een schattig gehucht ernaast.
Qua plaatsen zou ik me richten op Canterbury, Brighton, Hastings en Winchester, en hier en daar stoppen in wat schattige dorpjes onderweg. Als je in de buurt van Kingsclere komt, kun je daar op woensdag- en zaterdagmorgen de renpaarden van Andrew Balding aan het werk zien op Watership Down als je daar gaat wandelen. Sowieso is dat ook wel een mooi gebied, net als de New Forest. Je ziet ook dat er op Google Maps een aantal namen staan die eindigen met 'AONB,' dat 'Area of Outstanding Natural Beauty' betekent. Die gebieden zijn vaak erg de moeite waard, want daar vind je veelal die "typisch Engelse dorpjes" en je kunt er mooi wandelen.
Mkango schreef:Ik zou Google Maps gebruiken voor een globaal idee, maar je kunt altijd (een stukje) van die route afwijken.
callippo schreef:Leuke tips al in dit topic!
Wij gaan met de kinderen 3 weken in juli, nog iets verder naar het westen, o.a. naar Dartmoor en New Forest (tussen de pony's kamperen)
We hebben nog niks geboekt, dus ik lees hier graag meer tips
Nature93 schreef:Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad ik ben een beetje globaal aan het opzoeken wat we leuk vinden. Een kasteel bezoeken, of even lekker eten ergens. Een wandeling vanaf de auto maken.
Op de computer is google maps vele malen makkelijker te bedienen!
Ik ben inderdaad zoals Mkango schrijft aan het kijken vanaf Harwich. Ik zou dan de boot van 22:00 uur willen pakken. Voor de eerste dag heb ik dit ingevoerd als route:
Harwich - Canterbury - Hastings - Eastbourne. Dan een hotel in Eastbourne. We hebben dan z'n 4 uur en 46 minuten gereden en zijn 287 kilometer verder.
Mkango schreef:Ik zou Google Maps gebruiken voor een globaal idee, maar je kunt altijd (een stukje) van die route afwijken.
Mkango schreef:M25 zou ik zeker mijden inderdaad! Daar sta je vrijwel gegarandeerd vast en is zonde van je tijd.
En houd er inderdaad rekening mee dat je op de B-wegen 60mph mag, maar dat haal je vaak bij lange na niet. Zeker in de heuvels als je niet gewend bent aan heuvels en het gebied niet kent, dan is max. 60kph (en vaak nog veel langzamer) een realistischer uitgangspunt.
ikke schreef:Mkango schreef:M25 zou ik zeker mijden inderdaad! Daar sta je vrijwel gegarandeerd vast en is zonde van je tijd.
En houd er inderdaad rekening mee dat je op de B-wegen 60mph mag, maar dat haal je vaak bij lange na niet. Zeker in de heuvels als je niet gewend bent aan heuvels en het gebied niet kent, dan is max. 60kph (en vaak nog veel langzamer) een realistischer uitgangspunt.
Nou, heel eerlijk, zelfs als je de weg kent, laat je op veel plaatsen die 60mph uit je hoofd![]()
Nog eens goed gekeken maar ik teken betere routes uit. Vanaf Harwich naar Colchester (Simpele weg, om erin te komen) dan linksaf richting Braintree, Bishop's Stortford en dan het echte werk: binnendoor over Knebworth, onder Luton door naar Tring en van daaruit dwars door de Chiltern Hills soort van richting Newbury en dan door naar Stonehenge. Op dat punt de route oppikken en terug naar Dover, of beter, terug naar Harwich.
Neem daarbij de route mee die ik hierboven uitschrijf en onderzoek waar de leuke dingen zijn die je graag ziet.
Besef wel dat dit een pittige route is om er in 6 dagen doorheen te raggen; het zou niet helemaal mijn keuze zijn.
RianneH schreef:Leuke plannen! En goede tips komen langs, die ga ik zeker verder uitzoeken![]()
Wij zijn vorig jaar voor het eerst richting Cornwall gegaan via Hoek van Holland en Harwich met de nachtboot en dat is echt een ideale start van je vakantie. Volgende ochtend konden we direct vroeg beginnen met rijden en toch uitgerust op weg, en het voelde echt als een extra dag vakantieZo goed bevallen dat we dit jaar weer zullen gaan.