Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElCamino schreef:Geldt dat ook als je "gewoon" op vakantie naar Cuba wilt, dat Amerika lastig doet als je daarna daarheen wilt???? ik zou graag een keer naar uba willen maar ook daarna weer naar Amerika.... wel iets om over na te denken
Fitzroy schreef:Tja, lastig, Germie. Wordt dat WK ieder jaar gehouden en bestaat er een kans dat je bv. volgend jaar weer uitgenodigd wordt of is dit een once in a lifetime kans?
Dan zou ik hem niet laten schieten. Wie dan leeft die dan zorgt.
loulou schreef:Iemand die ik ken heeft om deze reden 2 paspoorten. Hij reist zakelijk heel veel en met 1 paspoort kan je niet de hele wereld bezoeken. Volgens mij heb je zelfs 3 paspoorten nodig om overal te kunnen komen.
Je zou dus uit kunnen zoeken of dit particulier ook mogelijk is.
Geen idee of het dan opgelost is, of dat er alsnog ergens geregistreerd staat dat je in Cuba bent geweest en je met een tweede paspoort alsnog niet erin komt
Oshaa schreef:Over visa voor de VS: drama idd op het moment. Sprak vorige week nog een studiegenoot - hij moest een visa voor de VS hebben (we hebben beide status in Canada) om op een conferentie te presenteren (= werk). Zijn interview datum was 13 maanden na aanvraag. Conferentie natuurlijk lang en breed gemist. Als je een visum voor de VS wilt, moet je vooral heel goed plannen.
Over het wel of niet gaan - hoe zeker weet je dat je naar de VS wil nog en hoe belangrijk is het WK voor je?
Narya schreef:Visum krijgen voor Amerika is momenteel dramatisch, ik hoor alleen maar verhalen over maandenlange wachttijden. Ik kan ook geen ESTA meer krijgen, maar daar heb ik mij geen moment door laten tegenhouden.. geen plannen om in de nabije toekomst naar de VS te gaan. Hoe belangrijk het WK voor jou is kan alleen jij bepalen though.
Qimm schreef:Narya schreef:Visum krijgen voor Amerika is momenteel dramatisch, ik hoor alleen maar verhalen over maandenlange wachttijden. Ik kan ook geen ESTA meer krijgen, maar daar heb ik mij geen moment door laten tegenhouden.. geen plannen om in de nabije toekomst naar de VS te gaan. Hoe belangrijk het WK voor jou is kan alleen jij bepalen though.
Echt? Ik ben net 3 weken terug uit de VS, ESTA was zo geregeld en verder niets in de vorm van hinder gemerkt. Geen ervaring met Cuba echter.
Qimm schreef:Narya schreef:Visum krijgen voor Amerika is momenteel dramatisch, ik hoor alleen maar verhalen over maandenlange wachttijden. Ik kan ook geen ESTA meer krijgen, maar daar heb ik mij geen moment door laten tegenhouden.. geen plannen om in de nabije toekomst naar de VS te gaan. Hoe belangrijk het WK voor jou is kan alleen jij bepalen though.
Echt? Ik ben net 3 weken terug uit de VS, ESTA was zo geregeld en verder niets in de vorm van hinder gemerkt. Geen ervaring met Cuba echter.
Emj_23 schreef:En inderdaad bestemmingen als Iran of Israël bewaren als laatste reis voor paspoort verloopt. Scheelt een hoop gedoe.
Emj_23 schreef:vroeger kreeg je in Israël wel een stempel als je niet goed oplette, en dan had je dus een probleem. Want niet ieder land is fan van Israël. Maar je hebt gelijk, voor de VS zal t niet een probleem zijn.
Oshaa schreef:Vroeger kon je bij Israel vragen om de stempel op een los blaadje te laten zetten. Dat was toen idd vanwege de VS. Dat is wel al een tijd geleden, dus kan best dat het nu anders is.
Wij zijn gisteren nog in de VS geweest (grens hier 20km vandaan) en we krijgen een stempel in het paspoort als we onze I94 (die je krijgt als je je ESTA hebt) krijgen. We hebben al een paar stempels van de VS (elke 90 dagen een nieuwe).
De interviews hier vinden in de VS plaatst, dus de wachttijden zullen wel iets verschillen. Het duurt in iedergeval erg lang. Wat op zich niet erg is als je ruim van te voren kan plannen. Als je die instructeur opleiding wil doen in de toekomst, dan zal je dat wel op voorhand weten. Kan je altijd nog voor een visa gaan.