Ik en mijn mama gaan eind april op 5-daagse begeleide tour naar Krakau. We hebben een lekker druk programma, maar we hebben 1 vrije dag. Ik vind vanalles en nog wat op Google, maar vroeg me af of jullie ervaring/aanraders hebben!
Wat we sowieso al gaan doen (hoort bij de tour)
Dag 1: Vertrek & aankomst (we landen om 15.30u)
Geen excursies, vrije invulling
Dag 2 (zaterdag)
08.00 uur tot 09:00 uur – Ontbijt
09:30 uur tot 11:30 uur – Stadswandeling Oude Stad
11:30 uur tot 12:15 uur – Pauze/lunch op eigen gelegenheid
12:15 uur tot 14:00 uur – Stadswandeling Schindler’s list
14.15 uur – Bezoek aan de Zoutmijnen - geen idee hoelang dit duurt, stond er niet bij want het is optioneel, maar het is een gegidste tour. Ik lees rondleidingen van 2.5u tot 4u, ik denk niet dat we daarna nog heel veel fut gaan ovehebben voor iets anders dan lekker gaan eten

Dag 3 (zondag)
07:00 uur tot 07:45 uur – Ontbijt
08:00 uur tot 09:30 uur – Reizen naar Auschwitz**
10:00 uur tot 12:30 uur – Bezoek Auschwitz I
12.30 uur tot 12.45 uur – Pauze/vervoer naar Auschwitz II Birkenau
13:00 uur tot 15:00 uur – Auschwitz II Birkenau
15:00 uur tot 16:30 uur – Terugreis naar hotel
Vrij programma --> ik gok dat we nog eens lekker gaan eten dan

Dag 4
Vrije tijd
Dag 5
Terugreis (onze vlucht vertrekt om 11.30u)
--> Op dag 5 zullen we na ons ontbijt, gezien de relatief vroege vlucht, niet veel meer doen dan inpakken

Het is vooral voor dag 4 dat we nog iets leuks/interessants zoeken. Het is ZO jammer dat KZ Gross-Rosen dik 300km rijden is, anders hadden we dat zeker en vast gedaan, maar gezien de afstand/rij-tijd (dik 3 uur) en het feit dat ik en mijn mama geen helden op buitenlandse banen zijn, zullen we daar volgend jaar nog eens voor terug gaan

Wat kunnen we doen op dag 4? Is Krakau leuk om rond te struinen, te shoppen? Zijn er leuke boekenwinkels, leuke eettentjes?
Ik hoor jullie tips (en flops) graag!