Vliegen op Malaga, vluchten zoeken incl trolleys

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Vliegen op Malaga, vluchten zoeken incl trolleys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 13:29

Wij hebben met ons gezin een reis gewonnen naar Andalusie in de voorjaarsvakantie. Het enige wat we zelf hoeven te regelen is de vlucht, maar ik ben daar niet zo handig in.
Heb al wel even op skyscanner gekeken, maar zie dat er nagenoeg alleen maar vluchten zijn met 1 klein stuk handbagage en ik wil toch wel 4 trolleys meenemen

Wie kan helpen zoeken? Van 19-24 februari voor 2 volwassenen en 2 kinderen (3 en 7) en dan incl 4 trolleys en 2 kleine handbage onder de stoel

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:38

Je kan ruimbagage los bij boeken. Dat bedoel je toch met trolleys?

Bijvoorbeeld:
Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 13:44

Nee is wil dus geen ruimbagae ivm het risico op kwijtraken. Ik wil grotere handbagage mee kunnen nemen in de overhead compartments. Maar bij alles wat ik zo snel even vind kan ik alleen kleine handbagage (onder de stoel) meenemen en dan inderdaad ruimbagage bijboeken.
Dus ik zoek een vlucht waarbij je grotere stukken handbagage mee kunt nemen, daar wil ik gerust wat extra voor betalen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:45

Liselot schreef:
Nee is wil dus geen ruimbagae ivm het risico op kwijtraken. Ik wil grotere handbagage mee kunnen nemen in de overhead compartments. Maar bij alles wat ik zo snel even vind kan ik alleen kleine handbagage (onder de stoel) meenemen en dan inderdaad ruimbagage bijboeken.
Dus ik zoek een vlucht waarbij je grotere stukken handbagage mee kunt nemen, daar wil ik gerust wat extra voor betalen

Hoeveel stoelen boek je? Bij iedere stoel mag je een kleine koffer meenemen.
Moet je wel zorgen dat je er op tijd staat, want anders gaat je kleine koffer nog in het ruim.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:47

Liselot schreef:

Trolley’s vallen onder handbagage en kan zelfs zijn dat deze alsnog in het ruim worden gezet. Veel maatschappijen hanteren een bepaalde afmeting voor handbagage. Voldoet je bagage hier niet aan, wordt het alsnog ingecheckt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:57

Lithya schreef:
Trolley’s vallen onder handbagage en kan zelfs zijn dat deze alsnog in het ruim worden gezet.

Klopt, zowel bij ons (Ryan Air) als bij mijn zoon (KLM) is wel eens handbagage verplicht in het ruim geplaatst.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 13:58

PSvanLot schreef:
Liselot schreef:

Hoeveel stoelen boek je? Bij iedere stoel mag je een kleine koffer meenemen.
Moet je wel zorgen dat je er op tijd staat, want anders gaat je kleine koffer nog in het ruim.

4 stoelen
Maar wat ik er van begrijp is dat je alleen nog maar een tas in het vliegtuig mee kan die onder je stoel past. En ik wil dus een trolley in de overhead ivm zeer kostbare spullen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:03

Bij veel maatschappijen kan dat alleen nog maar bij specifieke zitplaatsen. En inderdaad heb je geen garantie dat het niet alsnog het ruim in gaat.
Gewoon even bij 2 maatschappijen even door de boeking heen gaan om te kijken wat de opties en kosten zijn.
De kinder rolkoffers zijn meestal kleiner en mogen/kunnen dan wel onder de stoel. Even goed nameten. Ik heb mijn electronica altijd in een grote laptoptas.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 14:11

Sizzle schreef:
Bij veel maatschappijen kan dat alleen nog maar bij specifieke zitplaatsen. En inderdaad heb je geen garantie dat het niet alsnog het ruim in gaat.
Gewoon even bij 2 maatschappijen even door de boeking heen gaan om te kijken wat de opties en kosten zijn.
De kinder rolkoffers zijn meestal kleiner en mogen/kunnen dan wel onder de stoel. Even goed nameten. Ik heb mijn electronica altijd in een grote laptoptas.

Ik moet laptop en camera+lenzen mee van zo'n 20k samen, dus dat wil ik absoluut niet in het ruim hebben.
Wat ontzettend stom dat je niet gewoon meer van die bagagetrolleys mee kunt nemen net zoals vroeger :\

Ladyson

Re: Vliegen op Malaga, vluchten zoeken incl trolleys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:14

Bij de meeste maatschappijen mag je gegarandeerd je koffer meenemen in de cabine als je de stoelen met extra beenruimte boekt. Je krijgt dan een aantal voordelen, zoals als eerst in- en uitstappen, en dus sws je koffer mee etc.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:17

Liselot schreef:
Sizzle schreef:

Ik moet laptop en camera+lenzen mee van zo'n 20k samen, dus dat wil ik absoluut niet in het ruim hebben.
Wat ontzettend stom dat je niet gewoon meer van die bagagetrolleys mee kunt nemen net zoals vroeger :

Dat mag wel. Zolang ze maar voldoen aan de afmetingen. En ze kunnen gewoon boven je hoofd.

Voor wat beterft ruimbagage, dat kwijtraken zou ik me niet zo’n zorgen over maken. Dat probleem is alweer achter de rug.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:22

In 4 handbagage tassen passen toch best veel spullen?
Ik had afgelopen jaar een sporttas mee als handbagage

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 14:25

Jongens, echt waar, ik zie toch op de websites van aanbieders dat er alleen 1 KLEIN stuk handbagage mee mag. Die mogen dus NIET boven je hoofd, maar moeten ONDER je stoel passen. Je hebt dan wel de optie om ruimbagage bij te boeken, maar dat wil ik dus niet. Er staat zelfs letterlijk bij dat weekendtassen, trolleys e.d. ingecheckt moeten worden
Ik zoek dus een vlucht waarbij je wél die weekendtas of trolley mee mag/kan nemen in de overhead compartments...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:33

janderegelaa schreef:
Dat mag wel. Zolang ze maar voldoen aan de afmetingen. En ze kunnen gewoon boven je hoofd.

Voor wat beterft ruimbagage, dat kwijtraken zou ik me niet zo’n zorgen over maken. Dat probleem is alweer achter de rug.

Ja en nee.. ook al voldoet je handbagage aan de afmetingen kan het alsnog zijn dat deze het ruim in moet, helemaal als het een stevige trolley betreft.
Wij vlogen met RA (kleine rugtas mee) en die moest echt het ruim in op de heenweg, op de terugweg hoefde hij weer niet in het ruim.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:34

Heb je nu alleen bij de goedkope airlines gekeken?
Kijk eens bij een wat duurdere, die geven vaak meer opties. ik heb geen idee wat er die kant op vliegt dus namen kan ik niet noemen.

Ik vind het ook vreemd. Zo ver ik weet mag je gewoon iets van een bepaalde afmeting mee nemen in de cabine. Of dat een tas of een trolley is maakt geen drol uit.

Welk formaat staat aangegeven? Want inderdaad die kleine trolleys mogen (mochten?) dus gewoon mee in de cabine, zolang ze maar aan de formaten voldoen.

Kun je anders niet 3 koffers inchecken, dus in het ruim, en degene met kostbare spullen in een tas doen die onder je stoel kan?

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:35

Vliegt Transavia niet meer op Malaga? Daar mag je een trolley en klein stuk handbagage mee. Kan wel zijn dat er spul in het ruim moet als hij vol zit, maar je kan bijbetalen voor gegarandeerde plekken in de cabine.

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:44

Wat Nyaleti zegt, het verschilt per airline. De goedkopere airlines is 1 stuk handbagage onder stoel (vaak wel met bijbetaling een handbagage koffer maar ligt ook aan het ticket. Vliegt er niet meer op Malaga?

Vueling website:
Cabin bag

Our TimeFlex fare includes a second item of hand luggage on board (max. 10 kg and 55x40x20 cm). If you're travelling with our Basic, Optima or Family fare you can add it to your booking for a fee.
Irrespective of the fare chosen, Premium customers, passengers with special needs who have requested the airport assistance service, and anyone travelling with a baby may also take an item of hand luggage on board, at no extra cost, in addition to an underseat bag.
Passengers who do not have the 2 pieces in cabin service included in their fare or who do not book it separately will not be able to carry their cabin bag on board or check it in free of charge.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:51

Easyjet heeft een trolley optie (let wel op want de maten zijn veranderd) bij de duurdere stoelen, meestal met extra beenruimte.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:54

Bij Vueling mag dit wel, vlieg daarom altijd met Vueling op die regionen. 1 handbagage onder de stoel + 1 trolley.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 15:03

Ik vind nu bij Ryanair de optie om trolleys bij te boeken (speciale ouder/kindplekken), die is ook goedkoper dan Transavia lijkt het.

Vueling kan ik juist alleen maar vinden met 1 kleine tas

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 15:17

Alle andere opties dan basic hebben bij Vueling 1 extra handbagage inclusief. Goedkoper dan andere airlines, doorgaans. Transavia is qua formaat en kosten geloof ik altijd wat aan het miemelen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 15:19

Vueling zou ik op deze vlucht niet doen want dan vlieg je om 7 uur in de ochtend. Dus midden in de nacht van huis, dat zou ik laten met kleine kinderen :P

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 15:21

Edit: Zie dat Vueling hun opties/tarieven heeft aangepast 8)7 Dus excuus! Klote, heel onhandig als dat niet kan.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 15:24

Bij Transavia mag je 1 tas (accessoire) en 1 handbagage-koffer per stoel meenemen (en als je dan iets extra’s betaalt mag het gegarandeerd mee, anders loop je inderdaad het risico dat bij drukte je handbagage-koffer alsnog het ruim in moet).

Bij de echte budgetmaatschappij geldt vaak 1 tas (accessoire) en moet je bijbetalen voor een trolley (daarom zijn het budgetmaatschappijen)… kijk dus even goed met welke maatschappij je wil vliegen.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 26-11-22 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 15:28

Ik begrijp overigens wel waarom het aangepast is. Mensen nemen steeds meer mee en de ruimte is beperkt. Soms resulteert dat gewoon in ordinaire ruzies als het niet meer past of half geweldadig voordringen omdat het anders vol is.
Ook het personeel wordt dan schofterig behandeld op zulke momenten plus dat het vertaging geeft.
Sinds de trolleys beperkt zijn vind ik het in en uitstappen een stuk relaxter geworden.