Nog 2 nachten slapen en dan tekenen voor onze nieuwe woning in Midden Zweden.
We gaan vanwege de gezondheid van mijn vriend pas na de winter echt verhuizen, maar eind van de maand gaan wel al onze meubels hierheen. Dus we zouden elke moment heen kunnen, wanneer we willen en kunnen.
Ik ben nu een paar dagen in Zweden om te sleutel in ontvangst te nemen en alles te regelen qua verzekering enzo. En ervoor te zorgen dat de woning zonder problemen de winter doorkomt, zonder dat alles stuk vriest.
Gelukkig heb ik mensen in het dorp leren kennen die af en toe even gaan kijken.
We zijn vanaf maandag de trotse eigenaren van 7 hectare in de buurt van Bredbyn, Ornköldsvik. Bij de woning ligt totaal 2,5 hectare. Waarvan ongeveer 1,5 hectare bos en een hectare weiland. Paar 100 meter verderop ligt dan nog 3 hectare weiland en 1,5 hectare bos. Het bos bij huis is gekapt, maar moet nog netter opgeruimd worden voordat we daar de paarden kunnen laten lopen. We zullen dan ook in het voorjaar eerst een gedeelte omheinen en dan langzaam aan de rest opruimen.
Waarschijnlijk kunnen vanaf mei/juni de palen de grond in, daarvoor is het nog bevroren.
De paarden zullen dan ook eerst tijdelijk ergens anders komen te staan.
We gaan dan ook nog een mooi, grote schuilstal bouwen.
We verhuizen hierheen met onze 3 Quarter ruinen, 2 katten en Duitse Herder van nu 2 jaar.
Ik zou het leuk vinden om hier onze vorderingen bij te houden.

In huis zijn er een pelletkachel, deze tegelkachel en een luchtwarmtepomp, dus gelukkig niet de hele dag hout stoken om het warm te houden.

Dit rode gedeelte willen we als eerste klaar maken voor de paarden, dit is vlak zonder grote keien enzo. Maar het is afwachten hoe het gaat met de palen de grond in krijgen. We gaan gelukkig hulp krijgen van iemand uit de buurt.
Maandag middag is het waarschijnlijk al bijna donker wanneer ik terug ben met de sleutel, dus ik zal dinsdag wat meer foto's maken.