Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elanor schreef:Ik heb zelf geen beklimming gedaan, maar een reisgenoot van mij heeft ervoor gekozen om niet de Kili maar Mount Meru te beklimmen. Minder toeristisch en vooral: op de Kili kom je geen wildlife tegen, op Mount Meru wel. Misschien ook nog leuk om in je overweging mee te nemen!
Mkango schreef:Vaak kun je in de hotels waar je voorafgaand aan je trip verblijft, je "overbodige" spullen achterlaten. Dat wordt dan gewoon in een grote berging gezet en je krijgt een kaartje met daarop je nummer. 20kg laten ze je niet eens meenemen zo'n berg op, die porters kunnen geen 50kg op hun rug dragen.
).

Everest BC wil ik ook doen, het liefst in de winter maar met corona en alle lockdowns valt het tegen
mvdende schreef:EBC stond dus wél op mijn lijstje. In april. Als er daadwerkelijk een EBC staat en het niet uitsluitend een kale lege vlakte is.
Maar ik ben dan ook meer van de bergsport.
april schrikt me af qua drukte, ik vond het juist heerlijk rustig op paden in Nepal in februari, geen enkele groep met porters enz gezien, en zou volgende keer het liefst voor december of februari gaan denk ik om dezelfde reden 
germie schreef:Everest BC trekt mij niet, dat lijkt mij een simpele wandeling, en je gaat niet naar een top. Dus die staat niet direct op het lijstje. Ook niet echt in verdiept overigens. Het is bij mij altijd de Kili geweest zeg maar.
En die dragen inderdaad heel veel overbodige meuk, paar extra schoenen is nog niet zo extreem vergeleken met letterlijk WC-bakken en aparte eettenten
Niemand houdt je tegen als jij op blote voeten of stiletto’s Kili wilt beklimmen, maar of het verstandig is, is een tweede.
wil niet zeggen dat het objectief gezien altijd slecht is, maar het lijkt voor zo veel ellende te zorgen dat ik het liever vermijd.
het is net wat je zelf prettig vindt. Ik zou iig geen hoge wandelschoenen speciaal voor Kili kopen als je liever lage schoenen draagt.