.Ik vroeg me af hoe andere bokkers zulke vakanties zelf hebben samengesteld en mooie routes hebben bedacht om te rijden
. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. 

).
De toeristische trekpleisters en aanraders van internet/boekjes, zijn bij ons juist regelmatig tegenvallers geweest. Juist de plekken die we bezoeken en de avonturen die wel beleven zonder dat vooraf bedacht te hebben, zijn vaak het waardevolst. Je hebt daardoor ook nooit het gevoel dat je écht iets gemist hebt qua plekken/bezienswaardigheden. xChantal94 schreef:Dankjewel!
Ik ga je topic even doorlezen.
Hoe hebben jullie uiteindelijk de plaatsen/route uitgestippeld? Puur door te zoeken welke plekjes je wilde zien?
Wij willen idd ook wel 1-2 dagen ergens blijven. Geeft me toch wat meer vakantiegevoel dan alleen maar in de auto zitten
ik stel de route op door inlezen, plekjes vastpinnen op bijvoorbeeld google Maps en zo vormt zich langzaam de route. Wij zijn oa in Schotland, Scandinavië, Oostenrijk, België op die manier gegaan met de eigen auto. In de VS ook op die manier meerdere keren gedaan.poes schreef:Denk vooral goed na hoe veel je in de auto wil zitten. Elke dag 1-2 uurtjes of liever af en toe 6u of een combinatie? Wij vinden het lekker om de combinatie te doen: telkens 1 overnachting met korte afstanden tussen en af en toe eens ergens 2 nachten voorafgegaan door een langere rit. Behalve de heen en terug rit willen wij absoluut niet langer dan 6u rijden en in Europa lijkt me dat al erg veel zelfs. Je komt meestal mat 1-3 uurtjes wel toe.
Wij hebben afgelopen najaar die romantische strasse gedaan en dat was echt prachtig trouwens. Ook al vaak in Frankrijk geweest. Nice-gorges du verdun-Ardèche etc.
Of de auvergne: langs de oude spa- en kuurroorden, ook echt een onbekend pareltje van een streek.
) en dan ben je zo een heel ergens anders dan je een uur ervoor gedacht had
oftewel dat ging vanaf dag een al helemaal anders.
moonsparkle schreef:Ik heb het precies andersom, wil niet steeds in en uitpakken en elke dag rijden dus ik rij liever tussen de 4 en 8 uur en blijf dan een paar dagen op dezelfde plek
liever een halve of een hele reisdag om dan een paar dagen te kunnen chillen dan elke dag een stukje en dan weer alles in- en uit te moeten laden 
Alvaron schreef:Ik heb wel een reisdoel. Maar mijn reis naar dat doel is wel onderdeel van mijn vakantie. Dus of ik er nou 2 of 5 dagen over doe maakt mij niet uit. Het is helemaal afhankelijk van wat ik onderweg tegenkom en wat voor weer het is. Goeie kaarten, navigatie, gids met kampeerterreinen en gidsje met hotels en laat de vakantie maar beginnen.

ikke schreef:Alvaron schreef:Ik heb wel een reisdoel. Maar mijn reis naar dat doel is wel onderdeel van mijn vakantie. Dus of ik er nou 2 of 5 dagen over doe maakt mij niet uit. Het is helemaal afhankelijk van wat ik onderweg tegenkom en wat voor weer het is. Goeie kaarten, navigatie, gids met kampeerterreinen en gidsje met hotels en laat de vakantie maar beginnen.
Zelfs dat niet.
We zoeken een omgeving uit en rijden maar.
Op die manier al op diverse, bijzondere plekken gelogeerd. Kastelen, hereboerderijen, klein huisje ergens volstrekt onlogisch midden in het dorp.
De leukste dingen ontdek je meestal door een gesprek met de locals.
Zo ooit eens bij een sluiswachter staan praten; vanavond een restaurant, heb je nog tips? Ja, ga naar dat restaurant. De bediening is er net zo slecht als het eten er goed is.
Hij had gelijk, de bediening was ruk maar het eten wat top
Alvaron schreef:ikke schreef:Zelfs dat niet.
We zoeken een omgeving uit en rijden maar.
Op die manier al op diverse, bijzondere plekken gelogeerd. Kastelen, hereboerderijen, klein huisje ergens volstrekt onlogisch midden in het dorp.
De leukste dingen ontdek je meestal door een gesprek met de locals.
Zo ooit eens bij een sluiswachter staan praten; vanavond een restaurant, heb je nog tips? Ja, ga naar dat restaurant. De bediening is er net zo slecht als het eten er goed is.
Hij had gelijk, de bediening was ruk maar het eten wat top
Het een sluit het ander niet uit
daar zul je even over na moeten denken.
eerste hotel was een gruwel en zaten we drie nachten. Pas kamer 4 was schoon en heel genoeg.
het tweede heel mooi hotel en omgeving hebben we nauwelijks gezien omdat we daar zo laat waren. Hadden daar graag ook een dag langer geweest maar ja dat kon dus niet.
het andere stel baalden dat ze daar zo kort waren
nadat we dus zelf zijn gaan regelen werd het pas een fijne vakantie zonder gejaag.
ik kijk ter plaatste wel waar te gaan slapen. Soms pakt dat fout uit en heb je om 2300 nog geen plek. Soms kom je op de fijnste plekken.
vragen aan locals wat een goede plek is. En meestal hebben zij gelijk. Denk j́e vooraf dit wordt niks blijkt het echt zo mooi en fijn te zijn.
omdat het voor die tijd nog alle kanten opkan. Als we ergens aankomen op camping of in hoge uitzondering hotel is het we blijven minimaal een nacht. Morgen kijken we wel afhankelijk van weer en humeur.
het scheelt dat je met een camper of tent zoveel meer flexibel bent. In mijn bus kan ik eventueel ook slapen.