Er even tussenuit met de honden. Waar naartoe?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11446
Geregistreerd: 06-01-15

Er even tussenuit met de honden. Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 15:51

Hoi
Graag willen mijn man en ik met onze 2 honden (1 grote, 1 pup) in het voorjaar er 2 of 3 nachtjes even tussenuit.

We zoeken een rustige B&b of gezellig huisje (niet op een vakantiepark) op max 2h van Eindhoven.
Vereiste is een omheinde tuin zodat ik me geen zorgen hoef te maken dat de kleinste weg kan indien die even aan mijn aandacht ontglipt.
Ook leuk wanneer er in de buurt mooie wandelgelegenheden zijn en bv een zwemvijver voor de honden.

Heeft er iemand een goed adresje waar we met de honden welkom zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:55

Lukasje schreef:
Hoi
Graag willen mijn man en ik met onze 2 honden (1 grote, 1 pup) in het voorjaar er 2 of 3 nachtjes even tussenuit.

We zoeken een rustige B&b of gezellig huisje (niet op een vakantiepark) op max 2h van Eindhoven.
Vereiste is een omheinde tuin zodat ik me geen zorgen hoef te maken dat de kleinste weg kan indien die even aan mijn aandacht ontglipt.
Ook leuk wanneer er in de buurt mooie wandelgelegenheden zijn en bv een zwemvijver voor de honden.

Heeft er iemand een goed adresje waar we met de honden welkom zijn?

Drents Friese wold, met een enorme spartelvijver voor honden. Overnachten kun je prima in Wateren.
https://www.boswachtersblog.nl/drentsfr ... vijver.jpg


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:07


Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8406
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Er even tussenuit met de honden. Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:11

Op facebook zijn er groepen die heten 'honden welkom op vakantie' en 'op vakantie met de hond'. Hier worden vaak precies dit soort huisjes in gedeeld.

annikavolder

Berichten: 755
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Er even tussenuit met de honden. Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:28


Angie91
Berichten: 126
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:48


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:00

Angie91 schreef:
http://opgeneijgen.nl/Vakantiehuis-Villa-63/

Hebben een b&b maar ook een volledig omheind vakantiehuisje, super vriendelijke mensen en mooie omgeving :)
En denk +/- 50 minuten vanaf Eindhoven


Die ga ik even onthouden, ziet er super uit!

Lukasje
Berichten: 11446
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Er even tussenuit met de honden. Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 19:15

Dankjewel voor de tips! De sites “natuurhuisjes” en “dogs included “ ken ik. Maar, het is ook fijn persoonlijke ervaringen te lezen. Facebook heb ik helaas niet, maar gelukkig wel bokt :) !
Die laatste ziet er leuk uit idd !

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Re: Er even tussenuit met de honden. Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:05

Volg even - wij willen namelijk binnenkort ook een weekendje weg met de hondjes

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Re: Er even tussenuit met de honden. Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:12

Wij overwegen overigens Badhotel Bruin op Vlieland.

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Er even tussenuit met de honden. Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:20

In Uddel, midden op de Veluwe, zit een heerlijk huisje met perfect omheinde (grote!) bostuin. Het huisje is particulier en ligt ook meteen in het bos. Op 10 minuten rijden met de auto zijn er ook nog 2 grote losloopgebieden.
Zal de link even voor je zoeken.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Er even tussenuit met de honden. Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:44

Het is dan wel een vakantiepark, maar voldoet wel aan je verdere wensen; wij zijn vorige week naar Landal Twenhaarsveld geweest en dat was erg goed bevallen. Mooi huisje met omheinde tuin. Op park zelf een hondenvijver met klein parkje eromheen en een hondenparcours. Daarnaast vlakbij de Sallandse heuvelrug waar je echt oneindig mooi kan wandelen.

Lukasje
Berichten: 11446
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 11:04

Goof schreef:
In Uddel, midden op de Veluwe, zit een heerlijk huisje met perfect omheinde (grote!) bostuin. Het huisje is particulier en ligt ook meteen in het bos. Op 10 minuten rijden met de auto zijn er ook nog 2 grote losloopgebieden.
Zal de link even voor je zoeken.


Graag! Klinkt goed!

Lukasje
Berichten: 11446
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 11:05

Arantes schreef:
Het is dan wel een vakantiepark, maar voldoet wel aan je verdere wensen; wij zijn vorige week naar Landal Twenhaarsveld geweest en dat was erg goed bevallen. Mooi huisje met omheinde tuin. Op park zelf een hondenvijver met klein parkje eromheen en een hondenparcours. Daarnaast vlakbij de Sallandse heuvelrug waar je echt oneindig mooi kan wandelen.


Dat klinkt idd ook niet verkeerd. Ik ga dadelijk even op de site kijken!

Idem voor het Badhotel!

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:23

Lukasje schreef:
Goof schreef:
In Uddel, midden op de Veluwe, zit een heerlijk huisje met perfect omheinde (grote!) bostuin. Het huisje is particulier en ligt ook meteen in het bos. Op 10 minuten rijden met de auto zijn er ook nog 2 grote losloopgebieden.
Zal de link even voor je zoeken.


Graag! Klinkt goed!


Ik heb hem net opgezocht, maar moest even een traantje wegpinken. Het huisje heeft nieuwe eigenaren die de halve tuin hebben weg gehaald en er 2 parkeerplekken van hebben gemaakt. De tuin was fantastisch, dit is echt verdrietig.
Het huisje zelf is gerenoveerd en ziet er goed uit, maar de tv is eruit (toch fijn als het minder weer is) en de wifi is niet zo goed.
De prijs is ook bijna verdrievoudigd -O-
Voor een weekendje misschien nog net leuk...

https://www.airbnb.nl/rooms/50766176936 ... JwL%2FQIg4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:07

Goof schreef:
Lukasje schreef:

Graag! Klinkt goed!


Ik heb hem net opgezocht, maar moest even een traantje wegpinken. Het huisje heeft nieuwe eigenaren die de halve tuin hebben weg gehaald en er 2 parkeerplekken van hebben gemaakt. De tuin was fantastisch, dit is echt verdrietig.
Het huisje zelf is gerenoveerd en ziet er goed uit, maar de tv is eruit (toch fijn als het minder weer is) en de wifi is niet zo goed.
De prijs is ook bijna verdrievoudigd -O-
Voor een weekendje misschien nog net leuk...

https://www.airbnb.nl/rooms/50766176936 ... JwL%2FQIg4


Zonde inderdaad, natuur weg voor het gemak.

Prijs vind ik meevallen juist, 550 voor een midweek. Dat is vrij regulier?

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Er even tussenuit met de honden. Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:18

Mindim, er komt nog 125 schoonmaakkosten bij. Plus overige kosten. 700 voor 4 nachten vind ik persoonlijk niet normaal.

Ik ben hier regelmatig geweest voor 550/week in het hoogseizoen. 2 of 3 weken zomervakantie was dan goed te doen. Geen schoonmaakkosten toen ook.
Ik ga het er niet meer voor betalen, zeker nu de tuin gehalveerd is.

Anyway, de locatie is waanzinnig. Ik kwam er graag.

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:23


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:37

Goof schreef:
Mindim, er komt nog 125 schoonmaakkosten bij. Plus overige kosten. 700 voor 4 nachten vind ik persoonlijk niet normaal.

Ik ben hier regelmatig geweest voor 550/week in het hoogseizoen. 2 of 3 weken zomervakantie was dan goed te doen. Geen schoonmaakkosten toen ook.
Ik ga het er niet meer voor betalen, zeker nu de tuin gehalveerd is.

Anyway, de locatie is waanzinnig. Ik kwam er graag.

Schoonmaakkosten zijn exorbitant idd. Maar vrees dat je nergens meer een leuk huisje krijgt in nederland voor 550 volle week in hoogseizoen en zonder schoonmaakkosten.

TS, genoeg mooie opties iig!

Boshuis de Sperwer in Emst is ook leuk trouwens. Helaas ook nieuwe eigenaren en mede daarom een giga prijsstijging. Ik zal even een linkje zoeken.
https://www.boshuisdesperwer.nl/

Lukasje
Berichten: 11446
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 12:39

Goof schreef:
Mindim, er komt nog 125 schoonmaakkosten bij. Plus overige kosten. 700 voor 4 nachten vind ik persoonlijk niet normaal.

Ik ben hier regelmatig geweest voor 550/week in het hoogseizoen. 2 of 3 weken zomervakantie was dan goed te doen. Geen schoonmaakkosten toen ook.
Ik ga het er niet meer voor betalen, zeker nu de tuin gehalveerd is.

Anyway, de locatie is waanzinnig. Ik kwam er graag.


Wat jammer! Persoonlijk vind ik de prijs ook naar de hoge kant, vooral de schoonmaakkosten dan.

roekes

Berichten: 759
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Er even tussenuit met de honden. Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:27

www.mooieext.nl is een aanrader!
Grote omheinde tuin en in de omgeving zwemplassen waar honden ook in mogen en oneindig veel wandel mogelijkheden.

anca

Berichten: 1820
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:31

marleen_usar schreef:
https://www.minicampingdehofstee.nl is wel verder weg maar echt top.


Maar niets moois in de omgeving of je moet met de auto op stap . En dat wil ik op vakantie nou net niet eigenlijk

CoRiNa1983

Berichten: 1769
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Er even tussenuit met de honden. Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:20

Super leuk idee, ik ben ook volop aan het zoeken naar een camping in Italie tot 1100km rijden voor ons, maar het is of volgeboekt of er mag geen hond mee in een huuraccommodatie. Tis niet echt makkelijk dus om daar iets te vinden voor ons.

Voorgaande jaren in de Frankrijk in de Jura geweest naar camping Domein Du Chalein en Italie bij het Levicomeer naar camping Due Laghi en aan het Gardameer Camping Family Park Altomincio.

Alleen bij de laatste was meer toeristisch en iets minder kwa wandelen omdat de 1ste 2 echt dichter in de natuur lagen met bossen en bergen.

Lukasje
Berichten: 11446
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 16:42

roekes schreef:
https://www.mooieext.nl is een aanrader!
Grote omheinde tuin en in de omgeving zwemplassen waar honden ook in mogen en oneindig veel wandel mogelijkheden.


Ziet er leuk uit maar is voor ons al wel een eind rijden vanuit Belgie voor een korter verblijf.