Omgeving Posbank/Veluwezoom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joke20

Omgeving Posbank/Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 15:54

Hoi,

Binnenkort gaan ik een weekje weg naar de Veluwe voor de 2e keer dit jaar. We hebben beetje last minute
nog een huisje kunnen boeken bij Landal Rabbit Hill. Daar zijn we nu een keer geweest.
Ik wilde eigenlijk naar Landal Coldenhove maar daar was en is geen plek meer. Jammer.
Maar nu was ik benieuwd naar de omgeving Veluwezoom en de Posbank. We gaan dan waarschijnlijk volgend jaar daar naar toe.
Ik zag op maps dat Coldenhove er niet ver van af ligt. En dan je daar je auto kan parkeren bij het restaurant o.a
Is de Posbank een wandelgebied? Kan je door Veluwezoom wel fietsen of met de auto?
Niet bekend in de omgeving daar.

Groetjes Joke

Onali

Re: Omgeving Posbank/Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:56

En je kan online ook niks vinden? Bijv via Google of Bing.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:58

Op de posbank kan je heel fijn wandelen en fietsen :j met de auto kom je er voor zover ik weet niet in.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:01

Bij de posbank heb je een parkeerplek waar je het auto kn neerzetten en dan lekker fietsen of wandelen. Landal Coldenhoeve is niet zo ver 15min/20 vanaf. Er zijn wel heel mooie wandel en fiets routes in de omgeving. Gewoon even google oo wandelroutes Veluwe ofzo.
Alvast veel plezier gewenst

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 16:03

Ok heb al foto's gezien dat mensen daar wandelend door het gebied gaan. Ik ben zelf geen wandelaar maar meer met de fiets maar niet al te heuvelachtig. Zou graag een keer de wilde paarden en schotse hooglanders eens willen zien maar dan wel met de fiets.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:06

Posbank en niet heuvelachtig gaan niet samen :D Je hebt daar zelfs een autoweg met 2 echte haarspeldbochten :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:08

joke20 schreef:
Ok heb al foto's gezien dat mensen daar wandelend door het gebied gaan. Ik ben zelf geen wandelaar maar meer met de fiets maar niet al te heuvelachtig. Zou graag een keer de wilde paarden en schotse hooglanders eens willen zien maar dan wel met de fiets.

Wat is je vraag nou, want je kan dit gewoon vinden via google.
Ja je kan er fietsen, wandelen, kruipen, achteruit lopen, huppelen, dansen.
Wat je niet kan garanderen is dat je de dieren zal zien, er zijn wel plaatsen waar ze veel zitten maar dat wil niet zeggen dat daar een wandelroute of fietspad loopt.
Posbank is heel heuvelachtig, nogmaals staat gewoon op het grote internet.

Parkeerplaatsen kan je vinden via maps of google.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 12:30

Niet heel vriendelijk Onali... :) TS mag toch wel om informatie vragen?

@TS;

Rabbit Hill ligt mooi hoor! Je kunt gemakkelijk richting Uddel/Vierhouten/Ermelo, daar heb je ook veel heide en bos, daarvoor hoef je echt niet constant met de auto richting de Posbank. Heuvels zijn er wel, met name rondom Rabbit Hill zelf :) De andere plekken zijn wat minder heuvelachtig en op dit moment erg mooi!

Wat betreft de Posbank; daar zou ik inderdaad gewoon even naar toe rijden met de auto. Zeer zeker de moeite waard. Er zijn op de Posbank zelf meerdere parkeerplaatsen, dus parkeren bij het andere Landal park is niet nodig.
Daar is het wel echt een stuk heuvelachtiger dan rondom Ermelo. :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 12:34

Je wil toch volgend jaar naar de Posbank en niet dit jaar? Ze willen volgend jaar de grote parkeerplaatsen bij de Posbank af gaan sluiten, dus je kan het beste tegen die tijd even kijken hoe en wat. Een jaar duurt nog lang.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 12:41

De Posbank willen ze inderdaad deels afsluiten voor gemotoriseerd verkeer. Maar er zal zeker parkeergelegenheid komen. Je kunt er prachtig wandelen, dwars door de heide (over de paden uiteraard). Fietsen is ook mooi, maar erg heuvelachtig en niet altijd dwars door de natuur. Wel richting Rhederheide, wat ook onderdeel is van de Veluwezoom. Maar ook hier is het niet vlak :D
Daar lopen niet de ijslandse pony's, maar wel veel Schotse hooglanders. Eten bij de Carolinahoeve onderweg is een aanrader, daar lopen ook vaak de hooglanders rondom de boerderij.

Wel een tip: ga niet in de schoolvakanties naar de Posbank (of eigenlijk Herikhuizerveld, de Posbank is alleen de stenen bank op het uitkijkpunt). Het is inmiddels een behoorlijke toeristische plek, met veel wandelaars, fietsers (ook MTB en wielrenners) en motoren. Ik woon er vlakbij en mijd momenteel deze plek. Alleen in de ochtenden of avonden is het nog te doen. Maar zeker nu de hei in bloei staat is het enorm druk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:02

Muurp schreef:

TS had ook gewoon Posbank in de zoekbalk kunnen invoeren en al haar vragen werden beantwoord.
Waarom altijd alles voorkauwen terwijl het met minimale inzet ook zelf gevonden kon worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:06

Ik zou dus niet voor de wilde paarden en Schotse Hooglanders gaan. Er zit veel meer daar wat ik zelf veel leuker om te zien vind, zoals groot wild. Het is er prachtig. Maar fietsen en dan zonder heuvels willen fietsen gaat je daar echt niet lukken. Trapondersteuning of veel versnellingen zijn heen fijn :j . Mijn tip, koop de kaart van Natuurmonumenten. Kun je precies zien hoe de fietsroutes lopen en waar de parkeerplaatsen zijn.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:38

De heuvels zijn nou ook weer niet de Mont Ventoux hoor. Alleen het stuk om tegen de stuwwal op te komen is flink aanpoten zonder trapondersteuning, maar eenmaal boven valt het heuvelachtige ook wel weer mee en is prima te doen met een "gewone" fiets. Zorg wel voor goeie remmen als je weer naar beneden gaat. Je zult de eerste niet zijn die er uit de bocht vliegt. Kom je vanaf Coldenhove (op de fiets, binnendoor) dan heb je meer met vals plat te maken dan met echte hoogtemeters.
Verder is het er sinds de coronacrisis stervensdruk vooral in de weekenden en mede daardoor wordt er nu echt vaart gezet achter het afsluiten van de Posbank voor gemotoriseerd verkeer.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:55

Onali, dan kun je 50% van bokt wel opdoeken. Je kunt ook je gedachten erover hebben en dan maar niet reageren. Of vriendelijk als tip geven om eens te googlen. :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 14:01

Bambelien schreef:
Onali, dan kun je 50% van bokt wel opdoeken. Je kunt ook je gedachten erover hebben en dan maar niet reageren. Of vriendelijk als tip geven om eens te googlen. :)

Was mijn eerste bericht niet vriendelijk genoeg?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 14:27

Vanaf het bezoekerscentrum staan ook veel wandelroutes uitgepijld, lang en kort. En je kunt ook daar lekker eten. Een wandeling met de boswachter kan ook erg leuk zijn, maar waar je dat precies poedersuiker doen, weet ik zo niet. Er is zoveel te doen en te zien in de omgeving, vanuit het bezoekerscentrum of een VVV-punt kunnen ze je ook goed helpen.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 14:29

Ik heb vorige week een elektrische scooter gehuurd en de Posbank verkend. Dat is vet, hoef je niet al die heuvels op te lopen en je komt nog eens ergens :D

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 14:29

Onali schreef:
Bambelien schreef:

Was mijn eerste bericht niet vriendelijk genoeg?

Ik moest er eigenlijk vooral heel hard om lachen :+ :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 18:42

Muurp schreef:

@TS;

Rabbit Hill ligt mooi hoor! Je kunt gemakkelijk richting Uddel/Vierhouten/Ermelo, daar heb je ook veel heide en bos, daarvoor hoef je echt niet constant met de auto richting de Posbank. Heuvels zijn er wel, met name rondom Rabbit Hill zelf :) De andere plekken zijn wat minder heuvelachtig en op dit moment erg mooi!

Wat betreft de Posbank; daar zou ik inderdaad gewoon even naar toe rijden met de auto. Zeer zeker de moeite waard. Er zijn op de Posbank zelf meerdere parkeerplaatsen, dus parkeren bij het andere Landal park is niet nodig.
Daar is het wel echt een stuk heuvelachtiger dan rondom Ermelo. :)

Dankje wel voor je informatie

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 18:44

Alvaron schreef:
De heuvels zijn nou ook weer niet de Mont Ventoux hoor. Alleen het stuk om tegen de stuwwal op te komen is flink aanpoten zonder trapondersteuning, maar eenmaal boven valt het heuvelachtige ook wel weer mee en is prima te doen met een "gewone" fiets. Zorg wel voor goeie remmen als je weer naar beneden gaat. Je zult de eerste niet zijn die er uit de bocht vliegt. Kom je vanaf Coldenhove (op de fiets, binnendoor) dan heb je meer met vals plat te maken dan met echte hoogtemeters.
Verder is het er sinds de coronacrisis stervensdruk vooral in de weekenden en mede daardoor wordt er nu echt vaart gezet achter het afsluiten van de Posbank voor gemotoriseerd verkeer.

Dank je wel. Had het gelezen over het auto verkeer. Als je de auto maar kan parkeren en heerlijk kan kijken. En foto's maken.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 18:46

SusanH schreef:
Ik zou dus niet voor de wilde paarden en Schotse Hooglanders gaan. Er zit veel meer daar wat ik zelf veel leuker om te zien vind, zoals groot wild. Het is er prachtig. Maar fietsen en dan zonder heuvels willen fietsen gaat je daar echt niet lukken. Trapondersteuning of veel versnellingen zijn heen fijn :j . Mijn tip, koop de kaart van Natuurmonumenten. Kun je precies zien hoe de fietsroutes lopen en waar de parkeerplaatsen zijn.

Groot wild ken ik. De paarden en hooglanders zou ik wel graag willen zien om ze op foto's te hebben. Zou ze in het wild willen zien. Ieder zijn ding gelukkig.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 18:47

Onali schreef:
Muurp schreef:

TS had ook gewoon Posbank in de zoekbalk kunnen invoeren en al haar vragen werden beantwoord.
Waarom altijd alles voorkauwen terwijl het met minimale inzet ook zelf gevonden kon worden.

Als je commentaar hebt reageer dan lekker niet heel simpel!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:50

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 19:44

Ik vind de Posbank 1 van de mooiste plekken om te wandelen in de Veluwe. Maar vlak is het niet.
TS : ik zou dag 1 naar het bezoekerscentrum rijden (kan je parkeren ook) en daar een kaart kopen.
Ik zag de tip van de Carolinahoeve voorbij komen maar volgens mij is die inmiddels definitief gesloten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:08

Nee hoor de Carolinahoeve is weer open met een nieuw restaurant.