Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst op fietsvakantie naar het buitenland. Wij hebben nu vier keer in Nederland gefietst en iedere keer rond de 70 km. Ik ben benieuwd of hier nog meer fietsfanaten zitten
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Zij zegt dat ze zich wel aanpast aan mij, maar kan me voorstellen dat dat ook maar een paar dagen leuk is.
). Maar ook dat hebben we overleefd. Wij hebben/hadden verschillende fietstassen, van verschillende merken. Naar mijn weten zijn ortliebs de beste, maar je kunt ook eenvoudige fietstassen gebruiken en daar (high-vis) regenhoezen overheen doen voor het geval dat.
Bonna schreef:Ik!
Ik ben net terug van een weekje fietsen naar/in de Eifel en in september staat Noord-Italie op de planning.
Waar willen jullie heen gaan?
Wij zijn al een aantal keer met de fiets op pad geweest. Vroeger als kind met mijn vader, als student als manier om op OV-loze plekken te komen en daarna vooral omdat we het heel leuk vinden. 2 jaar terug naar Genève gefietst en vorig jaar een rondje Nederland. Mocht het weer kunnen en mogen dan staat voor volgend jaar Turkije/Iran op de planning.

helaas is het super moeilijk om ergens met de trein te komen. We kijken nu ook naar Frankrijk, maar alle treinen doen moeilijk
Mijn toevoeging: investeer in een goede fietsbroek en/of een zadel dat bij je past 

.
Ze bleken 30km bij elkaar uit de buurt te wonen in Nederland.