Duinrell Tikibad, de moeite?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Binck8

Duinrell Tikibad, de moeite?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 12:32

Als alles door mag gaan dit jaar zitten we in de grote vakantie in de buurt van Amsterdam.
Onze kinderen zijn echte waterliefhebbers, dus willen we heel graag ergens gaan zwemmen. Mijn man kwam met Duinrell, maar nog nooit daar geweest. Onze kinderen zijn 8 en 10. Is dit leuk voor hun en is het de moeite waard?
Als ik de site goed begrijp betaal je of enkel voor het attractiepark of voor het attractiepark+zwembad? Wij zouden dan eigenlijk echt voor het zwemmen willen gaan, maar daar zijn geen kaarten voor te krijgen. Enkel combinatietickets of ik begrijp het verkeerd.

Zijn er misschien nog andere zwembaden daar in de regio die ook de moeite zouden zijn? Subtropisch en met wat spektakel zoals glijbanen/wildwaterbaan etc?

Jester_

Re: Duinrell Tikibad, de moeite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:48

Tikibad zijn heel veel leuke glijbanen en van alles! Hoe het met de kaartjes zit weet ik niet

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:56

Wij gingen afgelopen jaren via eurocamp paar dagen naar duinrell, tikibad is zeker leuk voor die leeftijd maar losse kaartjes kun je niet kopen daarvoor want ligt midden in atractiepark, dus dan zouden ze als ze losse kaarten verkopen mensen kunnen krijgen die ook gebruik maken van atractiepark

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:02

Ik ben een paar jaar geleden met vriendinnen geweest, we konden toen avond tickets voor het zwembad krijgen, het park ging toen sluiten, waardoor je daar niet extra voor hoefde te betalen. Ik weet niet of ze dit nog doen.

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:05

Wij hebben vorig jaar een huisje gehuurd op het park. Het is wel echt een heel mooi zwembad! Zeker nu met het playa erbij is het ook voor jongere kinderen super leuk. Ik ken in de buurt geen vergelijkbaar zwembad maar ik volg mee, mischien dat iemand iets weet
Laatst bijgewerkt door Siami op 21-05-20 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:05

Ik heb er een x aantal jaar geleden gewerkt. Toen was het wel mogelijk om alleen ticket voor tikibad te kopen, maar wel in de avond wanneer het park gesloten is. Maar dit was nog voor de uitbreiding van het tikibad, dus weet niet of het nu veranderd is.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:14

Je kunt ook naar Center Parcs gaan, alleen voor het zwembad/ dagkaartje. Als je naar CP Zandvoort gaat kun je combineren met lekker eten in een strandtent.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:28

Tikibad vind ik voor kinderen van die leeftijd te heftig. Sommige glijbanen zijn echt best wild. En toen wij er waren was het echt niet normaal druk.

Ik zou idd ook een Center Parcs aanraden.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 19:35

Ah oke, nu houden mijn kinderen wel van wat uitdaging en snelheid. Durven ook in alle achtbanen (in tegenstelling tot mama), dus ik verwacht dat het niet te heftig zal zijn. Ik heb gezien dat er een aantal bij zijn waar ze niet in mogen ivm hun lengte.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:38

Ik durf in alle pretpark attracties en spring gerust (met parachute) uit een vliegtuig, maar die glijbanen gaan mee echt te ver :')

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:45

Dat komt omdat veel glijbanen in het Tikibad wat ouder zijn, hierdoor haal je je schouderbladen open tijdens het glijden.

Desalniettemin denk ik dat het wel aan jullie eisen voldoet, er is voldoende aanbod als het durfalszijn.
Ben er ook regelmatig geweest.
Je kon er inderdaad heen met een avondticket. En in de winter als her park dicht is natuurlijk ook zonder park.
Je kon vroeger ook 1 of 2 uur voor sluitingstijd dan het park in en dan met sluitingstijd zwemmen dat is ook een leuke combi omdat het park niet zo groot is.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:51

Ik ben er op mijn 35e nog geweest (goed excuus, vriendin zat er met de kids) en zelfs wij als volwassenen vonden het leuk _/-\o_

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:53

Ik durf ook in alle achtbanen maar die glijbanen in het Tikibad waren me een stap te ver :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:54

Binck8 schreef:
Ah oke, nu houden mijn kinderen wel van wat uitdaging en snelheid. Durven ook in alle achtbanen (in tegenstelling tot mama), dus ik verwacht dat het niet te heftig zal zijn. Ik heb gezien dat er een aantal bij zijn waar ze niet in mogen ivm hun lengte.

De glijbanen zijn zo stijl dat je er brandplekken van krijgt op je rug. Er zijn wel enkele langzame.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:00

Ik ben er in groep acht geweest met schoolreis en vond het echt geweldig! Zou er nu (ondertussen 30 jaar oud) best nog eens weer heen willen. Toen vond ik de glijbanen niet meer dan leuk spannend (op dat hele hoge hele korte ding na, dat was doodeng) en toen ook nergens zeer aan gedaan maar goed, dat is ook laaaaaaaang geleden natuurlijk.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:24

Het is wel meer een attractie dan een zwembad. Je kunt alleen buiten echt lekker zwemmen.
Binnen is een piepklein stukje met golven.
De rest zijn allemaal glijbanen, die inderdaad vrij heftig zijn.
Wij gaan er met schoolreis altijd heen en ze mogen pas vanaf gr 7 in het zwembad bij ons.
Ik zou wel nu proberen te boeken. Het mag nu alleen voor mensen die een huisje of campingplaats hebben ( ook zeker aan te raden). Nu is het door Corona veel minder druk en kan je dus meer doen.
Ervaring is dat je vd 3 uur die je hebt, maar een stuk of 5 glijbanen kunt doen ivm lange wachttijd.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:33

Ik vond de glijbanen vroeger fantastisch. Voor een 8 jarige vind ik een aantal wel te heftig dus zou het misschien nog uitstellen tot ze iets ouder zijn.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:35

Wij zijn er vorige zomer geweest in de hittegolf. Het was een grote teleurstelling. Het was niet normaal druk waardoor we maar een paar glijbanen konden doen. Op het moment dat het park dicht ging konden we niet meer van het buiten gedeelte gebruik maken. O ja en voor een patatje een uur in de rij gestaan. De prijs kwaliteit verhouding vind ik slecht. Het was voor ons 1 keer maar nooit weer.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:47

4 jaar geleden samen geweest met manlief, waren toen 24 en 27 jaar jong, hij is overal af geweest en ik op 1 glijbaan na alles gedaan. Achtbanen durf ik niet in :o die over de kop gaan. Was wel buiten de vakantie, op een doordeweekse dag en waren bekaf van al dat trap lopen :D

3 jaar geleden bij CP de Eemhof mijn rug gebroken in de banden glijbaan :o

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:11

Ik was vroeger groot fan van het tikki bad. En vanaf 8 jaar echt wel goed te doen hoor, mischien niet elke glijbaan, maar ze hebben super veel. Voor de onderen zou ik de flits en de blits overslaan. Maar op dezelfde toren zijn ook de bredere buizen, die zijn echt heel leuk ook voor die leeftijd. Ik was echt kleiner toen ik daar af ging. De banden glijbanen zijn super leuk!! Sommige kinderen durven van de pelikaan. En de lazy river is ook zeer geschikt. Canon ball net zo. En de trechters is een beetje heftig, maar als ze er van houden... die kunnen wel pijn doen aan je rug/schouderbladen.
Ik vind het alleen geen sfeervol zwembad. Is niet zoals centerparcs mooi ingericht. Het is wel vooral een betegelde bak. En soms druk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:24

Ik ben er als kind (30 jaar geleden :') ) zowat verzopen en mn zus liep een hersenschudding op....

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:26

Ik vond het erg leuk, maar sommige glijbanen zijn inderdaad heel heftig. Bij een had ik mijn handen niet goed genoeg onder mijn hoofd geplaatst en toen kwam er zo’n scherpe bocht en toen heb ik mijn nekspier gigantisch verrekt. Heb er bijna een maand last van gehad! Dus wel goed letten op de type glijbanen en houd je aan de voorbeeld plaatjes hoe je houding moet zijn

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 01:56

Brand plekken etc in de glijbanen lijkt mij sterk, tenzij je wellicht in verkeerde houding glijd. In de tijd dat ik er werkte werden elke ochtend voor opening van het bad alle glijbanen getest door een van de badmeesters/toezichthouders. Om te kijken of het veilig is en er geen mankementen zijn aan de baan. Ze gaven altijd heel veel om de veiligheid lijkt mij sterk dat het veranderd is, maar zou kunnen.

Misschien dat ze sommige tickets niet meer aanbieden ivm corona anders is een combie ticket ook gewoon leuk dagje uit met de kids.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:52

Ik zelf vindt ze te heftig voor kinderen van 8 en 10 jaar.
Ikzelf had last van nek schouders en vreselijke koppijn na een paar uur tiki bad. Voor mij nooit weer.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:55

Ik ben er vorig jaar geweest, was totaal geen glijbanen gewend en ben er zowat verdronken :') . Op eigen risico dus, zou ik zeggen.
Maar het was heel leuk! Alleen inderdaad verschrikkelijk druk en heel veel lawaai. S'avonds was het beter te doen. (wij waren er van vrijdag tot maandag).

Het pretpark vind ik trouwens minstens even leuk.