Mijn beste vriendin en ik willen graag samen op reis! We willen er echt graag zo'n reisreis van maken zoals je in van die films ziet.
Als plek hebben we al Italië uitgezocht, alleen weten we er allemaal nog vrij weinig van.We willen graag een autootje huren en dan van plek naar plek rijden. Het liefst van die piepkleine dorpjes met kleine terrasjes en binnenplaatsjes, onderweg prachtige natuur en wijngaarden enzo, overnachten in kleine AirBNB kamertjes... Ook zou een wat grotere stad bij bijvoorbeeld het gardameer ons gaaf vinden om een keertje langs te rijden en daar dan ook weer op een mooie plek te slapen enzo.
Ja, we zijn enorm romantisch allebei.
Maar nu komt de vraag: hoe gaan we dit regelen en waar moeten we allemaal naartoe?
Zijn er hier wat bokkers met meer Italië kennis dan wij?Een klein lijstje van vragen:
-wat voor budget moeten we hiervoor uittrekken?
-is twee weken te weinig voor zo'n reis/hoeveel tijd adviseren jullie?
-wat moeten we écht zien of doen als we zo'n reis maken? In standaard toeristische dingen hebben we geen interesse.
-zijn er dingen die jullie echt afraden of juist erg aanraden?
En verder mogen alle tips natuurlijk worden gegeven die er maar zijn!
Vriendin en ik hebben absoluut geen probleem om voor langere tijd bovenop elkaars lip te zitten; die vriendschap kan echt niet kapot. We kunnen ook heel goed allebei ons eigen ding doen en bijvoorbeeld een dagje onze eigen weg gaan.
Ik vond zelf rijden in Italië niet prettig, Italianen rijden best gevaarlijk en de wegen zijn soms echt idioot. In een bocht ineens een keuze maken tussen linker of rechter rijstrook om de juiste snelweg op te gaan. Of in een tunnel in de bocht ineens 3 kanten op kunnen
Heel italië lijkt ons inderdaad ook niet te doen haha, we willen ook een beetje de kans om wat dieper in een plek te duiken enzo.
De enorme grote steden trekken ons inderdaad niet echt, wellicht is één stad voor één dagje leuk maar voor de rest zijn we inderdaad opzoek naar die piepkleine steegjes en plaatsjes en boerderijen enzo, zoals Goof al zegt.
zo idyllisch daar! Tijdens het hoogseizoen schijnt het wel heel erg druk te zijn. Je kan heel mooi van dorpje naar dorpje wandelen, prachtige route langs de kust.
Oversteken? Gewoon lopen, iedereen stopt wel voor je.