LadyMadonna schreef:Iran lijkt me werkelijk prachtig, maar gaan we niet doen

. Ik ga bijv ook niet naar Egypte, hoewel die wel op mijn lijstje staat, voor ooit.....
Kennis van me is 4 mnd terug geweest en kreeg bij de excursie naar Gizeh 4 zwaar bewapende militairen mee. Dat is niet mijn idee van vakantie vieren.
Wat is het probleem met rondreizen in Japan in de zomer?
Courses schreef:Japan en in de zomer daar naar toe is niet iets wat ik perse erg aanraad. Het is gigantisch warm en vochtig in Japan tijdens de zomer maanden, waardoor rondreizen extreem vermoeiend is (bovenop het feit dat het al enorm vermoeiend is om zo'n reis te maken). Na de zomer maanden heb je eerst typhoon season (september) en daarna wordt het vaak weer wat meer aangenaam. Japan is prachtig het hele jaar door, maar voor reizen is de zomer niet de meest ideale tijd.
Zoals ik hierboven al zei (?): Hartstikke warm (30 tot 35+ soms) en ook nog eens extreem vochtig. Voor Europeanen amper uit te houden, dus als je echt veel wil gaan reizen is het bovenop de vermoeidheid van het reizen ook nog eens onaangenaam om echt dingen te ondernemen vanwege de hitte.