Omdat ik weet dat bokt vol reizigers zit, leek het me een goed idee om mijn 'vraag' hier te stellen. Reizen in tegenwoordig helemaal hip en ook ik maak me er schuldig aan dat ik heel graag meer van de wereld wil zien

Alleen op reis betekend voor mij echt compleet uit mijn comfortzone gaan, en ik heb geen idee of ik dat durf. Ik heb een semester in Helsinki gestudeerd, dus ik weet wat het is om voor een langere tijd naar het buitenland te gaan, maar toen ging er een klasgenootje mee.
Nu zit ik met heel veel vragen. Als ik alleen op reis zou gaan, waar moet ik beginnen? Ik heb alleen nog binnen Europa gereisd. Ik weet dus niet of ik gelijk al buiten Europa durf te gaan, puur omdat ik dat nog nooit gedaan heb en ik weet niet of ik dat aan kan om dat alleen te doen

Oftewel, ik sta echt nog aan het begin en zou niet weten hoe ik het aan moet pakken. Het is meer een wild idee dan al een echte beslissing, want ik wil er eerst goed over nadenken. Ik heb nog geen plannen over de lengte van de reis of hoeveel landen ik wil bezoeken. Ik sta voor veel open, dus ik hoor dus graag alle tips