Parkeren Den Haag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Parkeren Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 07:27

Voor een training moeten een collega en ik naar Den Haag. We moeten midden in het centrum zijn en dan de vraag waar parkeer je dan.
We vinden het niet erg om nog een stuk te moeten lopen of eventueel met ov te moeten.
Als het maar prettig parkeren is.
We komen uit Groningen en Den Haag is toch wel een ander soort stad om door auto te rijden. :D :')
Dus ben benieuwd : zeggen jullie gewoon naar de parkeergarage het plein of Malieveld rijden (beide beloopbaar naar waar we moeten zijn) of toch een pr of iets anders.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 07:34

Je kunt in Voorburg goed gratis parkeren langs de openbare weg, mits je wel in de ochtend bent, anders wordt het daar erg lastig (Maanweg, bij een heel aantal gebouwen o.a. KPN), vanaf daar loop je naar het treinstation, ligt er aan waar je parkeert maar is nooit langer als 10 min, ben je met 5 min met het ov op Den Haag centraal :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 07:35

https://www.q-park.nl/nl-nl/?l=Den%20Ha ... 0Nederland

Qpark heeft prima, goed toegankelijke parkeergarages. Niet goedkoop, maar midden in stad. Malieveld is goed bereikbaar en babylon onder centraal station ook.
Ik parkeer altijd in garage Muzenplein of grote markt, helemaal binnen in stad, zeker grote markt heeft veel plek

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 07:52

xxwienekexx schreef:
Je kunt in Voorburg goed gratis parkeren langs de openbare weg, mits je wel in de ochtend bent, anders wordt het daar erg lastig (Maanweg, bij een heel aantal gebouwen o.a. KPN), vanaf daar loop je naar het treinstation, ligt er aan waar je parkeert maar is nooit langer als 10 min, ben je met 5 min met het ov op Den Haag centraal :)

We zijn er tegen half 10, niet heel vroeg dus.
Gratis maakt ons verder niet zoveel uit als het maar makkelijk bereikbaar is haha
Volgens mijn vriend stel ik mij ook aan. Ook door Frankfurt heb ik auto gereden dan kan ik Den haag ook wel aan.

Bedankt Janouk fijn om te weten dat grote markt veel plek heeft. Daar was ik wel bang voor dat veel dingen vol zijn en dat je dan op zoek moet naar iets anders.

janouk

Re: Parkeren Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:13

Geen angst, Den Haag is heel breed opgezet als stad, geordend en alles staat goed aangegeven.
Echt, je navigatie aan en rijden maar.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:46

janouk schreef:
Geen angst, Den Haag is heel breed opgezet als stad, geordend en alles staat goed aangegeven.
Echt, je navigatie aan en rijden maar.

Dit is helemaal waar! Je hebt in een span van 5-10 minute lopen letterlijk 3 hele grote parkeer garages in het centrum. Als die op het maliveld of bij centraal vol zitten kan je altijd nog door rijden naar de Lange voorhout / toernooi veld, hier hebben we ook nog een garage (parkeergarage Museumkwartier)!

Enige waar je wel even moet oppassen, de Koningstunnel is dicht, die licht bij centraal statoin, en als ik jouw was zou ik die weg echt zo veel mogelijk ontwijken. Het is er nu namelijk echt enorm druk en er staat vooral 's mrogens veel file (al is half 10 opzich vaak wel weer redelijk te doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:06

Den Haag vind ik veel beter en logischer qua bewegwijzering dan Groningen stad. Ik rij moeiteloos door het centrum van Amsterdam over de grachten en tussen de fietsers en verdwaalde toeristen, maar in Groningen word ik altijd verrast door de korte in/uitvoegjes of plotseling een bijvoegende straat of onlogische bocht.
Ik zou zelf gewoon zo dicht mogelijk bij de trainingslocatie parkeren, na de training instappen en weg!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 09:39

Bedankt! Jullie hebben mij gerustgesteld. Rijden we gewoon naar 1 van de genoemde garages.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:41

xxwienekexx schreef:

Je moet echt wel voor 8:00 op deze locatie zijn, anders staat het al bomvol. Ik werk hier (KPN) en zorg dat ik om 7:30 op de Saturnusstraat aanwezig ben voor een plekkie :+

Den Haag is inderdaad vrij simpel rijden vind ik! Komt vast goed :)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:50

Ghostattack schreef:
xxwienekexx schreef:

Je moet echt wel voor 8:00 op deze locatie zijn, anders staat het al bomvol. Ik werk hier (KPN) en zorg dat ik om 7:30 op de Saturnusstraat aanwezig ben voor een plekkie :+

Den Haag is inderdaad vrij simpel rijden vind ik! Komt vast goed :)

Ja daarom in de ochtend haha, ik heb om 9 uur (ik werkte naast jou dan, Compananny) nog wel met regelmaat geluk gehad maar daarna isst een no go idd, en dat was wel 4 jaar terug. :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:05

Waar moet je zijn? Grote Markt/Spui is veruit het handigste als je aan het begin moet zijn, vanuit daar kun je eventueel de tram pakken naar CS.
Torenstraat is het goedkoopste, maar dan moet je geen angst hebben voor parkeergarages. Deze gaat nogal rond.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:08

Als je gratis wil Parkeren, parken bij voorburg het Loo in voorburg. Vandaar tram 3 of 4 richting DH.
Is 10 minuten met de tram, kan je uitstappen bij centraal station, spui of grote markt. Ik weet niet waar je precies moet zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:16

Utixo schreef:
Waar moet je zijn? Grote Markt/Spui is veruit het handigste als je aan het begin moet zijn, vanuit daar kun je eventueel de tram pakken naar CS.
Torenstraat is het goedkoopste, maar dan moet je geen angst hebben voor parkeergarages. Deze gaat nogal rond.

Torenstraat garage is leuk _O-
Net een achtbaan met tweerichtingsverkeer. Daar parkeer ik als ik ga winkelen in Den Haag. Met een zeer noodzakelijke stop op de Torenstraat 50 natuurlijk. O:)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:21

Torenstraat garage is niks eng aan! Sinds de verbouwing vind ik de parkeerplekken ook echt wel goed ruim geworden. En het is volgens mij inderdaad de goedkoopste optie in het centrum. Alleen als je meer aan de kant van het malieveld moet zijn, is het nog wel even een wandeling :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:27

Ik vind Den Haag en Amsterdam echt poedersuiker om te rijden terwijl ik zo door Rotterdam, Utrecht, Tokyo etc rij :') moest regelmatig voor mijn werk naar het Spaarneplein, wagt een ellende :')

Parkeer in DH altijd bij de Uithof en dan met de tram de stad in.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:21

Ik heb al even niet meer in de Torenstraat geparkeerd, is hij verbouwd? Wat zonde! Vond hem altijd geweldig.

Rotterdam makkelijker rijden dan Den Haag? Jij spoort niet :+ .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:47

haha als het een koetsier van het Staldepartment met de Gouden Koets met 8 paarden ervoor door het centrum van Den Haag kan rijden, lukt het jou ook wel om 1 auto er door heen te manoeuvreren. :D
/3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:50

janouk schreef:
haha als het een koetsier van het Staldepartment met de Gouden Koets met 8 paarden ervoor door het centrum van Den Haag kan rijden, lukt het jou ook wel om 1 auto er door heen te manoeuvreren. :D
/3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3

Maar voor TS wordt niet de hele boel afgezet en vrijgemaakt :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:51

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:51

Anoniem schreef:
janouk schreef:
/3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3

Maar voor TS wordt niet de hele boel afgezet en vrijgemaakt :D

De paarden trainen dagelijks aangespannen door het verkeer in Den Haag. De afzetting is alleen op Prinsjesdag.

Maar als TS genoeg lawaai maakt met de auto, wordt ze vast geëscorteerd naar het hoofdbureau van politie. :D :D kan ze daar meteen haar auto parkeren.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:55

Torenstraat is een prima/makkelijke garage :j !!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:57

Je zou ook naar Sassenheim station kunnen rijden en daar (gratis) parkeren. Dan de trein pakken naar Den Haag centraal. Je kan vanaf Sassenheim rechtstreeks naar DH centraal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:02

janouk schreef:
De paarden trainen dagelijks aangespannen door het verkeer in Den Haag. De afzetting is alleen op Prinsjesdag.

Maar als TS genoeg lawaai maakt met de auto, wordt ze vast geëscorteerd naar het hoofdbureau van politie. :D :D kan ze daar meteen haar auto parkeren.

:)F
Dan krijgt ze wel een iets andere training dan waar ze nu voor gaat denk ik.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:01

Denise_Storm schreef:
Je zou ook naar Sassenheim station kunnen rijden en daar (gratis) parkeren. Dan de trein pakken naar Den Haag centraal. Je kan vanaf Sassenheim rechtstreeks naar DH centraal.

hangt er vanaf wanneer! Want door werkzaamheden op Leiden centraal gaan er momenteel geen of weinig directe treinen..... Dacht de komende twee weken.....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 19:04

Anoniem schreef:
janouk schreef:

:)F
Dan krijgt ze wel een iets andere training dan waar ze nu voor gaat denk ik.

:D we gaan het zien haha

Nee ik ben gewoon nog nooit met de auto in Den Haag geweest dus daarom mijn vraag. We gaan het zien of ik het aan kan :')
Bedankt voor jullie tips ingeval!