Tips voor zomervakantie met kleine kinderen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Tips voor zomervakantie met kleine kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 12:19

Wij zitten te kijken waar we in juni heen kunnen gaan. Onze kids zijn dan 3 en 1 en de jongste is overdag een slechte slaper.

Wij twijfelen over met het vliegtuig weg (menorca Mallorca oid) of toch met de auto weg en dan een huisje huren in Duitsland/Oostenrijk.

Wie o wie heeft voor de zelfde keuze gestaan en wat is jullie ervaring?

xJennifx

Re: Tips voor zomervakantie met kleine kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:21

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 12:29

xJennifx schreef:
Misschien heb je iets aan dit topic! :D

[BEU] Tips gevraagd zomervakantie jonge kinderen

Ik had dit topic inderdaad gezien :) ! Maar de leeftijd van onze kinderen is nog aanzienlijk lager dus ik hoop dat er nog meer gerichte tips voorbij komen.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:37

Mijn zoontje is nu 3.5 jaar en wij zijn de afgelopen jaren naar volle tevredenheid op vakantie geweest naar Zeeland :D Maar een uurtje reistijd, alles kon mee in de auto etc.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:44

Ik ben vroeger altijd met mijn ouders en zusje met de auto overal heen gereisd. Pas toen we een jaar of 10 werden gingen wij met het vliegtuig. Ik vind dit persoonlijk een goede keuze omdat ik een vliegtuig niet echt de geschikte manier van reizen vind voor jonge kinderen.

Wij gingen dan met de auto naar vooral Duitsland en Frankrijk. Ook weleens Italië en Tsjechië gedaan maar dat is eigenlijk te ver om met de auto heen te gaan vind ik. Wij gingen dan gewoon kamperen, eigenlijk is dat het leukst denk ik met jonge kinderen. :) Of een huisje huren idd.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:15

Wij kozen op die leeftijd voor een all inclusive vakantie. Je bent dan al druk zat met luiers verschonen, voeden en achter ze aan rennen. Wij hadden echt geen zin om dan ook nog zelf boodschappen te doen, te koken en schoon te maken. (1x gedaan en erg slecht bevallen :') ) Elke dag een schoon bed en aanschuiven bij het eten beviel ons prima! We hoefden ons alleen maar bezig te houden met genieten.

En het vliegen was juist ideaal omdat we ons op de kinderen konden richten ipv op de weg.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:20

Toen mijn zoontje 2 was met de auto naar Kroatië gereden en afgelopen jaar met 4 jaar naar Zuid Frankrijk(met caravan) . Beide keren geen probleem.
Daar tussenin op 3 jarige leeftijd in Nederland gebleven. Alle keren op een camping wezen kamperen. Mijn zoontje vindt het prachtig op de camping :D

Edit toen hij net een jaar was naar Luxemburg geweest met de caravan. Hij heeft dus al heel wat km’s afgelegd en de reizen waren nooit geen probleem.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:26

Wij ook all inclusive juist met jonge leeftijd :')

Kamperen met zulke jonge kids zie ik echt niet voor me, even niet kijken en ze zijn weg. En dan kom je aan, moet je die tent/caravan/vouwwagen opzetten, en waar laat je dan de kids?
Wij houden veel van kamperen maar gaan dat denk ik pas doen als de kids zelfstandig ergens naar de speeltuin kunnen

Huisje huren gaat ook prima denk ik. Maar met all inclusive heb je alles binnen handbereik wat je nodig hebt :Y) en vliegen is makkelijker dan autorijden. Je hebt allebei je handen vrij.
Hoewel die van ons het in de auto ook prima vindt :)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 28-01-19 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 13:27

Nadir schreef:
Wij kozen op die leeftijd voor een all inclusive vakantie. Je bent dan al druk zat met luiers verschonen, voeden en achter ze aan rennen. Wij hadden echt geen zin om dan ook nog zelf boodschappen te doen, te koken en schoon te maken. (1x gedaan en erg slecht bevallen :') ) Elke dag een schoon bed en aanschuiven bij het eten beviel ons prima! We hoefden ons alleen maar bezig te houden met genieten.

En het vliegen was juist ideaal omdat we ons op de kinderen konden richten ipv op de weg.

:') ja dat klinkt ook best fijn.

Maar aangezien ze beide nog overdag slapen, en dan ook nog eens op verschillende tijden moeten we wel iets hebben met een groot terras of de kamer direct aan het strand of zwembad. Anders komen we niet buiten vrees ik

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:38

DiantaM schreef:

Maar aangezien ze beide nog overdag slapen, en dan ook nog eens op verschillende tijden moeten we wel iets hebben met een groot terras of de kamer direct aan het strand of zwembad. Anders komen we niet buiten vrees ik

Dat is echt wel te vinden! En anders: die van ons sliepen tussen de middag heeeerlijk onder de parasol op t strand of aan het zwembad. ;)

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:43

Wij zijn met ons kindje op 2 jarige leeftijd naar Mallorca geweest, all in, in een swim up kamer. IDEAAL! Onze kleine sliep ook nog 's middags en zo konden wij ook gewoon 's middags van het buitenleven genieten!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:45

Mijn dochters zijn met de kids naar Turkije geweest, all inclusieve, en ze willen er weer naartoe. Kinderen vermaken zich met de glijbanen en ze kunnen drinken en eten wanneer ze maar willen, fruit en ijs kunnen ze zo halen.
Zo heb je zelf ook nog vakantie!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:46

Parken van Landal zijn een aanrader. Alles ingericht op ook hele jonge kinderen. En wel lekker je eigen huisje.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:48

Op die leeftijd zou ik een voorkeur hebben voor een vakantie met de auto. Dan kan je echt ongegeneerd alles mee nemen. Ik zou echt niet weten hoe dat in een koffer moet pakken. Verder zijn center Parks altijd wel goed met kinderen. Met vaak nog leuke kortingen ook.

Wij hebben een vouwwagen dus we kunnen echt overal heen. Ideaal

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:51

Wij gaan ieder jaar kamperen met de kinderen, al van jongs af aan, gaat prima. We gaan altijd naar frankrijk autorijden gaat met onze kinderen prima. 1e jaar een stacaravan gehuurd, daarna een vouwwagen aangeschaft. Allebei was prima, alleen vind ik met de vouwwagen prettig eigen spulletjes mee te hebben. Bij de jongste hebben we een opvouwbare box van iemand geleend omdat t een ondernemend typje was, maar uiteindelijk nauwelijks nodig gehad. Opletten moet je toch wel, heb nog nooit een hotel of iets getroffen dat echt veilig was voor kleintjes :o

1x met vliegtuig een all inclusive vakantie gedaan toen ze bijna een jaar en 2,5 jaar waren, was t niet voor ons. Vliegen ging trouwens prima, maar het buffet was voor onze kinderen echt op verkeerde tijden ('s middags precies slaaptijd van de jongste, 's avonds om 8 uur waren ze ook niet meer te genieten) en niets geschikts voor de jongste om te eten, dus moesten toch boodschappen doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:55

http://costalingua.biz/index.php?option ... &Itemid=73

Hier zijn wij geweest, voor juni is er nog plek. Heerlijk huisje, aan het strand. Mooi dorp, grote stad vlakbij. Je kunt er fietsen met kinderzitjes huren, restaurantjes aan het stand vlakbij. Echt heel fijn met kinderen. Midzomernacht wordt er uitgebreid gevierd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:04

Wij gaan met een baby van een half jaar dit jaar met de auto naar Toscane. Hebben gekozen voor een agriturismo. Kunnen daar zelf voor eten zorgen, maar er is ook een restaurant. In de avonden dan lekker thuis, baby in bed en met lekkere hapjes uit eigen keuken lijkt ons ideaal.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:20

Wij gingen voor het eerst kamperen met onze kleine man toen hij een week of 8 was.
Hotel ook 2x gedaan. Maar dat beviel niet zo.

Ik vind het juist heel fijn om zelf voor je eten te zorgen. Eten in een restaurant vergt toch veel geduld van een kind. Vooral kleuters.

Dit jaar kiezen we een middenweg. Ik ben op zoek naar een huisje of bungalow op een kindvriendelijke camping. Hij is dan 6 en wil vooral spelen. Hij een leuke vakantie, wij ook :Y)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:25

Toen wij nog klein waren gingen we altijd met onze ouders naar parken als Center parcs, Preston Palace, Hof van Saksen...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 14:53

Nadir schreef:
DiantaM schreef:

Dat is echt wel te vinden! En anders: die van ons sliepen tussen de middag heeeerlijk onder de parasol op t strand of aan het zwembad. ;)

Ja zulke kinderen hebben wij helaas niet.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 14:54

lieveli schreef:
http://costalingua.biz/index.php?option ... &Itemid=73

Hier zijn wij geweest, voor juni is er nog plek. Heerlijk huisje, aan het strand. Mooi dorp, grote stad vlakbij. Je kunt er fietsen met kinderzitjes huren, restaurantjes aan het stand vlakbij. Echt heel fijn met kinderen. Midzomernacht wordt er uitgebreid gevierd.

Dat ziet er heerlijk uit. Bedankt voor de tip

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:01

Mocht je toch ergens een appartement willen, wellicht zijn de time to smile accommodaties van TUI dan wel wat!

De appartementen van time to smile zijn allemaal zeer ruim en beschikken over een balkon/ terras. Dus mochten de kinderen op bed liggen kan je rustig nog even op het balkon zitten. Verder is mijn ervaring met time to smile dat er voornamelijk (Nederlandse) gezinnen komen!

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:50

Wij zijn vorig jaar (toen 1 en 4 jaar) voor het eerst wezen vliegen naar Mallorca. All in hotel.
Vakantie was super, alleen de terugreis vliegen viel even tegen met een vermoeide, huilende 1 jarige.

Dit jaar willen we naar all in hotel Griekenland gaan. Iets verder vliegen maar de hoop dat nu jaar ouder en dus meer af te lijden is

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 19:55

Jenny21 schreef:
Wij zijn vorig jaar (toen 1 en 4 jaar) voor het eerst wezen vliegen naar Mallorca. All in hotel.
Vakantie was super, alleen de terugreis vliegen viel even tegen met een vermoeide, huilende 1 jarige.

Dit jaar willen we naar all in hotel Griekenland gaan. Iets verder vliegen maar de hoop dat nu jaar ouder en dus meer af te lijden is

Welk all inclusive hotel hebben jullie gezeten?

Bedankt tot nu toe voor de tips. We bekijken alles op ons gemakje :)

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:16

Ik heb dan niet dezelfde leeftijd kinderen meer maar wilde onze vakantie voor deze zomer met je delen. Onze jongste in net 3 jaar en slaapt ook nog in de middag.

Wij gaan naar Mallorca en gaan dan naar een Zafiro hotel. Hier kan je kiezen voor een kamer met tuin of dakterras met jacuzzi. Zo kan je toch lekker van de zon genieten terwijl een van je kleintjes slaapt. Ideaal!! Ze hebben meerdere resorten op het eiland en zijn compleet op kleine kinderen ingespeeld. Mooi kinder zwembad bijvoorbeeld en mini club.

Hier de link van ons resort
https://www.sunweb.nl/vakantie/spanje/m ... 1989-03-20