Deze vakantie heel braafjes met vrienden enkele dagen de duinen in geweest en nog een kampeervakantie met gezin +vriend voor de boeg in Nederland. Leukleuk, niks te klagen!
Nu kriebelt het bij mij (als vakantie/reisliefhebber) al enige tijd en zou ik graag voor de eerste keer naar het buitenland willen zonder ouders, met alleen mijn vriend. Nu vind ik zoveel landen prachtig, maar mijn echte wow-factor landen (Australië, IJsland, Afrika) vind ik iets te ver gegrepen voor nu.

Ben zelf wel eens in Spanje en Frankrijk geweest en ga waarschijnlijk ook eens naar Italië, maar welk land is nou echt leuk (en redelijk veilig vooral) voor twee (tegen die tijd) negentienjarigen?
Turkije is overigens uitgesloten.
Mijn vriend is niet moeilijk en heeft geen bepaald voorkeur, hij staat voor heel veel open, omdat hij nog niet vaak in het buitenland is geweest. Spanje en Frankrijk zijn leuk, maar ik wil graag even wat meer, misschien minder populaire, opties!
Een zon vakantie, zodat er ook lekker gebakken en gezwommen kan worden, lijkt ons het meest aannemelijk, maar ik sta ook zeker open voor iets Scandinavisch/kouds! Het gaat wel om volgend jaar zomer!
Help

Nátuurlijk vinden onze ouders het goed, zij helpen ons uiteraard met plannen etc, maak jullie geen zorgen!