Kanaaleilanden: Guernsey & Jersey!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Kanaaleilanden: Guernsey & Jersey!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 23:12

Hoi Bokkers!

Van de zomer rijden ik en mijn vriend richting de Kanaaleilanden :)). Natuurlijk zijn we al uitgebreid aan het kijken naar leuke dingen om te zien en om te doen en we komen er redelijk ver mee. Maar echt reisverhalen of ervaringen zijn maar weinig te vinden op 't web.
Daarom mijn vraag aan het alwetend forum; Bokt! Zijn er hier mensen die al eens op Guernsey en Jerset geweest zijn die hun ervaringen willen delen? :D

willemieke

Re: Kanaaleilanden: Guernsey & Jersey!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 23:23

Ik heb 3 jaar op Guernsey gewoont toen ik jong was. Waanzinnig mooi eiland.
Aanraders zijn 'little chapel' een piep kleine kapel gebouwd met mozaiek.
Le petit bois bay, een super kleine mooie baai.
Bluebell forest maar dat is denk ik niet het goede seizoen voor de bluebells.
Wandelen langs de kliffen. Voor zandstrand moet je aan de oostkust zijn. Vazon bay of Cobo bay.
En ik zou je zeker aanraden om een dagje naar Herm te gaan. Met de boot vanuit Guernsey ben je er zo. Een klein auto vrij eilandje. Je kan er leuk picknicken, wandelen, naar het strand en mooie schelpen vinden. Vroeger zaten er ook veel Papegaaiduikers.
En Guernsey fudge proeven natuurlijk!

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 23:26

Oh en het kasteel in Saint Peter Port. Verder zijn er ook veel overblijfselen van de tweede wereld oorlog als je daar van houd.

En als je op een van de eilanden bent op ee zondag dan zou ik een echte sunday roast/lunch meepakken.
Ook leuk om mee te maken.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 23:39

Superleuk! Onwijs bedankt voor je informatie :)

Ik hóóp ook echt Papegaaiduikers te zien, er staat aangegeven dat ze tot medio Juli broeden op Herm, maar heb een stiekeme hoop dat ze speciaal voor ons nog een klein tijdje langer blijven <3

We zitten vlakbij Petit Bot op Guernsey, dus dat moet zeker goed komen. Voor Bluebells zal het inderdaad te laat zijn.. :(

Hoe heb jij het weer daar ervaren? Zijn er veel uitschieters of ligt alles een beetje rond het gemiddelde?

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:08

Weer is hetzelfde als hier alleen de winters zijn milder ivm zeestroming.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:18

Ow, wow, zet je foto's neer als je geweest bent? Staat op mijn verlanglijstje nog!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:26

Oh gaaf zeg, dat staat ook nog op mijn verlanglijstje! Leuke tip: het boek " het literaire aardappelschiltaartgenootschap van guernsey". Die is onlangs ook verfilmd....heb de film nog niet gezien maar het boek vond ik fantastisch. Speelt zich af rond de tweede WO. Door dat boek wil ik heel graag naar Guernsey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:57

De voorloper van Midsomer Murders is hier opgenomen, Bergerac :+

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 10:23

Ik ga mn best doen met de foto’s!
Die film moet ik eigenlijk wel zien hè, The Guernsey Literary Society..

Ik vind het vooral zo bijzonder dat er zóveel “dingen” op een relatief kleine plek te zien/doen zijn. Volgens mij komen we straks uren tekort in de dagen dat we daar zijn.. heb er zin in! :))

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:28

Oooooh ik wil ook al heel erg lang heeeeel graag naar de Kanaaleilanden!

Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig? Man is gek op alles van WOII en we houden erg van natuur, wandelen, kerkjes, autotochtjes, (paardrijden..?!)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:48

Ik ga deze zomer ook naar de Kanaaleilanden! Lees dus even mij :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:50

Bezoek ook wat bunkers daar. Zeer tof!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:57

Geen ervaring, maar sinds ik het boek van Mary Ann Schäfer heb gelezen, ben ik wel gefascineerd door Guernsey. Misschien ooit.
Ik raad je aan het boek te lezen in plaats van de film...

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:20

Jaaa Guernsey! Geweldige vakantie gehad daar!
Vooral grappig vond ik zelf het enorme getijde verschil, zo was er strand en zo was alles weer water! Bij het kasteel hebben wij toen een heel leuk theaterstuk gezien, waar mijn dochter zelfs in mee mocht doen!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:24

Rije schreef:

Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig? Man is gek op alles van WOII en we houden erg van natuur, wandelen, kerkjes, autotochtjes, (paardrijden..?!)

Ik vinde de eilanden niet echtbgeschikt voor autotochtjes. Iets te klein daarvoor. En op Jersey heb je hele mooie autoluwe straten, waar je heerlijk kan fietsen.

Wij hebben bijna heel Jersey op de fiets verkend en ik ben echt geen fietser.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:37

Esther_ schreef:
Rije schreef:

Ik vinde de eilanden niet echtbgeschikt voor autotochtjes. Iets te klein daarvoor. En op Jersey heb je hele mooie autoluwe straten, waar je heerlijk kan fietsen.

Dat is ook een goed idee. :)

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:48

dems75 schreef:
Oh gaaf zeg, dat staat ook nog op mijn verlanglijstje! Leuke tip: het boek " het literaire aardappelschiltaartgenootschap van guernsey". Die is onlangs ook verfilmd....heb de film nog niet gezien maar het boek vond ik fantastisch. Speelt zich af rond de tweede WO. Door dat boek wil ik heel graag naar Guernsey

De film is alleen niet op Guernsey opgenomen maar in Ierland dacht ik

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:51

Esther_ schreef:
Rije schreef:

Zo kom je wel op leuke afgelegen plekjes waar je dan weer kan wandelen. Guernsey was vroeger absolut niet ingesteld op fietsers. Geen fietspaden en men rekende er ook niet op. Smalle wegen met hele hoge beigroeide bermen. Mss dat het tegenwoordig beter is geworden.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 18:07

Hier een klein verslagje vanaf locatie. Momenteel op Guernsey :)

Wij waren ook van plan het eiland op de fiets te gaan verkennen, maar nadat we van St. Peter Port naar ons hotel zijn gereden kwamen we al snel tot de conclusie dat dit hier echt te onveilig is. Hele onoverzichtigelijke wegen. De breedste weg die ik tegengekomen ben, daar passen twee auto’s nét langs elkaar heen. Wellicht op Jersey wel, daar gaan we zondag naartoe :)

De douane was hier ook een dingetje. Vanaf de boot werden we tegengehouden. Vermoed omdat we als een van de weinige Nederlanders onder de 50 de boot af kwamen en ze ons land toch vrij gauw associëren met verdovende middelen. Dus we zijn in de auto stevig ondervraagd (bijna op z’n Amerikaans) :=

Verder is het hier prachtig! Ondanks dat het een vrij dichtbevolkt eiland is, is het hier ontzettend groen en heb je heerlijke plekjes waar je echt tot rust kan komen.

De mensen zijn overigens ook onwijs vriendelijk en open :j

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:12

Ik zit momenteel op Jersey, hiervoor ben ik op Guernsey geweest. (Ook Herm en Sark bezocht, echt een aanrader!) Jersey is heel anders dan Guernsey, wat 'moderner' ofzo :P Natuur is ook anders.

Anne.: op Guernsey hebben wij vooral gewandeld, en op Jersey hebben we fietsen gehuurd. Fietsen is hier opzich goed te doen, maar soms zijn de heuvels zó stijl dat je even moet afstappen :P

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 18:20

Wat grappig joh! Waar zat je op Guernsey?

Wij zijn ook veel aan de wandel. Vooral mooie stukjes van de Cliff Paths <3. Morgen gaan we een rondje Herm wandelen :D

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:26

Anne. schreef:
Wat grappig joh! Waar zat je op Guernsey?

Wij zijn ook veel aan de wandel. Vooral mooie stukjes van de Cliff Paths <3. Morgen gaan we een rondje Herm wandelen :D

Leuk :D Cliff Paths zijn mooi ja, met al die baaien. Op Herm hebben wij inderdaad ook gewandeld, ook erg leuk! Op Sark hebben we fietsen gehuurd, was niet zo'n aanrader :') We kregen kleine barrels, en de wegen zijn niet verhard :')

Wij zaten op Guernsey in een appartement van 'Albany Self-Catering Apartments'. Nu op Jersey zitten we in Hotel Cristina. Appartement was prima, maar dit hotel is nog beter :P

Edit: Is het jou ook opgevallen dat het zeewater zo helder is? Echt heel schoon! Ook is het verschil tussen eb en vloed erg leuk om te zien, op Jersey is dat nog extremer dan op Guernsey.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 18:37

Ik heb nog geen zeewater van écht dichtbij gezien.. maar vanaf de kliffen kon ik inderdaad zo recht de zee in kijken en in het water nog allemaal rotsformaties zien. Zometeen naar Vazon Beach, zonsondergang bekijken en ook eens kijken hoe schoon het zeewater is :j

Wij zitten hier in Le Chene Hotel en op Jersey straks in ‘The Inn’ ben ook echt heel benieuwd naar Jersey :j

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:23

Hier nog wat mobielkwaliteitfoto's :D Voor tips kan je me altijd PB'en, maar mag natuurlijk ook hier in het topic :PAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier naar beneden en omhoog gegaan op Sark, beetje eng :P
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:04

Ooooh dat ziet er fantastisch uit!