Vakantie boeken; duur, duurder, duurst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paris_

Vakantie boeken; duur, duurder, duurst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 12:12

Ik zit nu al een paar dagen de prijsschommelingen bij te houden van de vakantie die ik wil boeken. Niet normaal!
Gister nog €912, nu vandaag €1089 (of zelfs duurder, kijk op verschillende sites)

De beste dag om te boeken blijkt op zondag of dinsdag, maar je begrijpt dat ik niet durf te wachten. _O-

Meer Bokkers die dit een beetje in de gaten houden en wachten op het juiste moment?
Dit voelt echt een beetje als 'Deal of No Deal'. :') Ging het nou om een paar tientjes.. 177,- p.p. meer is me toch wat te gek, je krijgt immers hetzelfde dan de persoon die toevallig wél gisteren geboekt heeft.

Welke sites gebruiken jullie? Vakantiediscounter, Corendon, Sunweb, D-reizen gebruik ik zelf...
Het gaat trouwens om een pakketreis.. ben er niet zo van om hotel en vliegtickets apart van elkaar te boeken.

vevina

Re: Vakantie boeken; duur, duurder, duurst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:15

Verwijder je wel je website geschiedenis en cookies? Een website maakt de prijs duurder als je vaker in een korte periode de website/vakanties bekijkt.

En daarnaast wordt de prijs iedere dag veranderd op basis van vraag, aanbod en concurrentie.

Vorige jaar heb ik voor een mooie prijs bij Subweb geboekt, Corendon heeft ook erg betaalbare reizen vind ik.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:16

Inderdaad, wis je cookies eens := Als je een paar dagen naar dezelfde reis kijkt, dan schiet de prijs spontaan omhoog :roll:

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:19

Ik denk dat ze de komende weken wel weer wat omhoog gaan maar ook weer omlaag. Wij hebben vorig jaar pas rond mei een all-in geboekt voor 800 euro pp dus ik zou niet teveel stressen :Y)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 12:20

vevina schreef:
Verwijder je wel je website geschiedenis en cookies? Een website maakt de prijs duurder als je vaker in een korte periode de website/vakanties bekijkt.

En daarnaast wordt de prijs iedere dag veranderd op basis van vraag, aanbod en concurrentie.

Vorige jaar heb ik voor een mooie prijs bij Subweb geboekt, Corendon heeft ook erg betaalbare reizen vind ik.

Skessa_ schreef:
Inderdaad, wis je cookies eens := Als je een paar dagen naar dezelfde reis kijkt, dan schiet de prijs spontaan omhoog :roll:

Oooh zal dat het zijn joh? :+ Dan ga ik die zo eens wissen en nogmaals kijken. Want deze prijsschommelingen zijn wel heel flink; misschien veroorzaak ik dat zelf wel ja. _O-

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:20

Idd op incognito. En ik kijk altijd via Skyscanner. Die vergelijkt alle vliegreizen van bijna alle maatschappijen. Supernhandig

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:23

IsabelHx schreef:
Idd op incognito. En ik kijk altijd via Skyscanner. Die vergelijkt alle vliegreizen van bijna alle maatschappijen. Supernhandig

Skyscanner is super voor losse vliegtickets! Helaas niet voor pakketreizen zoals TS wilt.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:32

O sorry ik had over de kleine lettertjes Hee gelezen haha

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:39

Ik boek altijd in incognitomodus inderdaad en dan vaak via vakantiediscounter, ook all in heeft die echt goeie deals

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:49

Ik dacht dat er werd gezegd dat je cookies en browsergeschiedenis een fabeltje zijn.. Ik deed vaak wel, met dat verhaal in mijn achterhoofd, op mijn werk kijken en dan thuis ook. Zat nooit verschil in :n

Op een gegeven moment als ik het een mooie prijs vond boekte ik gewoon. Wel bleef ik het erna in de gaten houden, of het niet goedkoper werd :')

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:51

Relaxed schreef:
Ik dacht dat er werd gezegd dat je cookies en browsergeschiedenis een fabeltje zijn.. Ik deed vaak wel, met dat verhaal in mijn achterhoofd, op mijn werk kijken en dan thuis ook. Zat nooit verschil in :n

Op een gegeven moment als ik het een mooie prijs vond boekte ik gewoon. Wel bleef ik het erna in de gaten houden, of het niet goedkoper werd :')

Ze zeggen inderdaad dat het een fabeltje is. Maar onze reis naar IJsland was spontaan € 100,- goedkoper na het wissen van de cookies :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:52

Cookies en cache is inderdaad een vrij hardnekkig fabeltje. Ik scout op het moment ook dagelijks tickets, maar ik krijg op kantoor en thuis en mn telefoon via 4G gewoon altijd hetzelfde. Ook na het wissen van cookies enzo.

https://www.businessinsider.nl/5-tips-o ... en-559915/

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 14:30

Relaxed schreef:

Nou dit heb ik dus vorig jaar gedaan en daar werd ik niet blij van. :') De kans dat het ooit nog eens goedkoper wordt, vooral zodra het lastminute wordt, is toch wel groot. :P

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 14:32

Ik heb cookies en cache gewist, 'incognito' gezocht, maar helaas.. Prijs blijft hetzelfde.
Ik doe momenteel toeristisch management en daar is het idd wel eens ter sprake gekomen dat prijzen worden afgestemd op je zoekgedrag, maar het blijkt nog niet heel erg gaande. Jammer! :o

Denk dat ik het even laat rusten en dan zondag of dinsdag nog eens kijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:35

Paris_ schreef:
Relaxed schreef:

Nou dit heb ik dus vorig jaar gedaan en daar werd ik niet blij van. :') De kans dat het ooit nog eens goedkoper wordt, vooral zodra het lastminute wordt, is toch wel groot. :P

Nee is een gokje :+ Bij mij werd ie gelukkig niet goedkoper, maar wist bij boeken al dat ik wel goede prijs had.. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:58

De prijzen van vakanties zijn vooral heel erg vraag en aanbod. Op het moment dat er heel veel mensen boeken stijgt de prijs ineens enorm. En als het rustig is daalt de prijs.
Als je in de kerstvakantie kijkt zoals heel NL met kids betaal je de hoofdprijs. Een paar weken later, als iedereen al geboekt heeft en je dus wel risico loopt dat je niet meer precies kan krijgen wat je wilde, is het weer wat goedkoper. Last minute kan goedkoper zijn maar dat ligt vooral erg aan het weer in NL. Hebben wij een slechte zomer wil heel NL weg en zijn de lastminute prijzen dus hoog. Hebben wij hier ook een goede zomer, vindt Nederland het ineens prima om hier te blijven en betaal je dus veel minder.
Verder heb je ook vaak nog vroegboekkorting en die is er dus niet meer als je lastminute boekt.

Ik zou gewoon gaan boeken als jij het een goede prijs vindt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:43

Vakantiediscounter is een top website. Vind je echt de beste prijzen. En ja, vakantie is duur. Je kan het beste december of januari boeken, daarna wordt het steeds duurder.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:01

Door steeds te kijken stijgt de prijs: ze zien dat er vraag is en spelen daar handig op in. Als je de tijd hebt, zou ik even een tijdje niet kijken en boeken. Tenzij je ergens in een schoolvakantie wil, dan zal het waarschijnlijk niet veel meer zakken.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:04

Ik boek ook altijd via vakantiediscounter, en dan ga je alsnog via TUI/Corendon etc, alleen voor een betere prijs :D

Vorig jaar had ik op 6 januari geboekt, en zag dat de prijzen alleen maar daalde en daalde... Dit jaar dus op de 20ste (ongeveer) geboekt en ben wel tevreden voor de prijs :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:13

Kijk maar eens even met een ander apparaat. Soms krijg ik op mn telefoon een prijs en via laptop op dezelfde dag en duur is het goed 200€ goedkoper met 'actie' of :beste prijs'

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:19

Dinsdag middag zijn de prijzen het goedkoopst!
Mijn vriend en ik hebben dinsdag geboekt voor aankomend weekend. Het verschil tussen zondag en dinsdag was ongeveer 80 euro pp.
Wij hebben bij expedia geboekt.

Incognito tab scheelde ook

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:52

Ik heb voor dit topic een enkele reis vanaf [LZP] Leven zonder paarden naar [BEU] Bokt erop uit geboekt :) First class uiteraard! Safe flight!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:53

Wel voor een goede prijs hoop ik :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:58

verootjoo schreef:
Wel voor een goede prijs hoop ik :+

Rekening gaat naar Bart, dus heb het er van genomen ;)

@TS: ik gebruik ook nog wel eens de app van Vakantiepiraten! Komen ook goede aanbiedingen voorbij, vaak via Vakantiediscounter.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:12

Vorig jaar ook elke keer gekeken voor een reis, toen het verhaal gehoord over dinsdag rond 12 uur. Op een zondag gekeken en toen keek ik dinsdag middag en was de reis 700 goedkoper.