Welk Canarisch eiland in april?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Welk Canarisch eiland in april?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 17:04

Wij willen in april graag een weekje weg, even lekker er tussenuit want van de zomer gaat dat niet lukken. Ik heb al een beetje rondgezocht en zag dat de Canarische eilanden dan qua temperatuur al fijn zijn, boven de 20 graden en weinig kans op neerslag. Top! *\o/*

Maar ik weet niet zeker welk eiland 't leukst is voor ons, laat staan welk stúkje van dat eiland. :D Ik zit nu het meest naar Tenerife te kijken, wegens de gevarieerde natuur en het ruime aanbod van verblijven. En het walvis-spotten lijkt me ook wel heel tof om eens te doen. We willen graag strand en leuke restaurantjes, maar geen massale boulevard met proppers en Fred Kroket op elke straathoek. Een auto huren is geen probleem, dan kunnen we lekker zelf op stap. Oh ja, en geen all-inclusive, liefst gewoon een appartementje.

Welke gebieden raden jullie aan? Is een ander eiland dan Tenerife geschikter? En welke plekken kunnen we beter vermijden als we niet middenin het massa-toerisme willen zitten?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:12

Anoniem

Re: Welk Canarisch eiland in april?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:15

Tenerife <3
Ik ben er 2 keer geweest en vond het prachtig.
Tijdens een boottocht heb ik idd de mazzel gehad walvissen te zien, wauwww!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:15

Wij zijn naar Gran Canaria geweest. Walvisspotten kun je daar trouwens ook.
De boulevards zijn over het algemeen vrij kleinschalig en erg gezellig.
Tenerife vonden we te massaal en idd te commercieel.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-01-18 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 17:15

Ja, dat topic had ik gespot ja! :j Daardoor ging ik ook meer naar Tenerife kijken, omdat het blijkbaar veel meer heeft dan de toeristische boulevards die ik in gedachten had.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:18

Als je wat meer van het kleinschalige houdt, is La Palma misschien een goede optie. Minder toeristisch, ook prachtige natuur en stranden en lieve stadjes met leuke boulevards. Persoonlijk vind ik dat het mooiste Canarische eiland :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:19

Gran Canaria is idd ook een echte aanrader, ben ik twee jaar geleden geweest en heeft ook idd mooie natuur!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 17:43

Ik zag nu trouwens dat de neerslagkans in Gran Canaria kleiner is dan op Tenerife en La Palma. Onze vorige vakantie hadden we 8 van de 9 dagen stromende regen, dus ik wil nu echt géén nattigheid. :+ Dan is Gran Canaria misschien wel de betere optie ja. :)

Cayenne, grappig dat jij zegt dat Tenerife juist commerciëler en massaler is, op andere websites kreeg ik de omgekeerde indruk. Dat Gran Canaria echt hét eiland is voor de zuipjeugd en goedkope all-inclusives.

Hebben jullie ook aanraders qua stadjes?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:50

Ik ben 2 keer op Gran Canaria geweest, het kon mij niet bekoren.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:54

Hier ook liever Tenerife dan Gran Canaria.
Ik hou wel van wat winkeltjes 's avonds en wandelen op de boulevard.
Gran Canaria gaf mij een minder zuivere indruk, vond het daar precies 'vuiler' aan de straten. Niks overdreven maar dat had ik in Tenerife nooit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:46

Dani schreef:
Ik zag nu trouwens dat de neerslagkans in Gran Canaria kleiner is dan op Tenerife en La Palma. Onze vorige vakantie hadden we 8 van de 9 dagen stromende regen, dus ik wil nu echt géén nattigheid. :+ Dan is Gran Canaria misschien wel de betere optie ja. :)

Cayenne, grappig dat jij zegt dat Tenerife juist commerciëler en massaler is, op andere websites kreeg ik de omgekeerde indruk. Dat Gran Canaria echt hét eiland is voor de zuipjeugd en goedkope all-inclusives.

Hebben jullie ook aanraders qua stadjes?

Nou, wij zaten absoluut niet goedkoop :P Maspalomas is supermooi en geen zuipjeugd tegen gekomen.
Wel veel overwinterende oudjes :D
Puerto de Morgan is echt een superschattig stadje <3 Wij hebben toen de eilandtour gedaan en kwamen ook in de bergdorpjes enzo. Daar zijn werkelijk alle huisjes en kerkjes wit geverfd en het stikte er van de tropische bloemen en planten. Zo mooi!
Wij waren er trouwens in januari en toen was het er heerlijk 25 graden.

Dit was ons resort trouwens: https://www.tui.nl/vakantie/spanje/cana ... as-resort/
Op 2 minuten lopen van de zee en een prachtig watercomplex! De spa was ook echt fijn <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:48

Ik ben twee jaar geleden in februari op Tenerife geweest en ga komende februari weer. Met andere Canarische eilanden heb ik geen ervaring, maar Tenerife vond ik geweldig! We zaten in Los Cristianos, tegen Los Gigantes. Dat was niet heel toeristisch, maar ook niet uitgestorven. Uitgaansjeugd heb ik er niet gezien, daar ben ik niet zo van. In Los Gigantes zit een leuk haventje waar de hele dag walvissen/dolfijnen tochten vertrekken, dat hebben we in een week tijd vier keer gedaan en alle vier de keren hebben we dolfijnen en/of walvissen gezien :D Als je ze niet ziet mag je gratis nog een keer, want ze zijn er vrijwel altijd.

Het enige wat ik niet weet van jouw eisen is of er een strand in de buurt is. In Los Gigantes was wel een klein stukje, maar dat vond ik niet bijzonder. Verder heb ik er niet op gelet, want ik heb daar zelf niet veel mee.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 18:52

Haha Cayenne ja, met een groter budget is het toerisme wel beter te vermijden vaak. :D Puerto de Morgan zat ik net te bekijken, dat ziet er wel heel knus uit.

Melody, strand hoeft niet heel groot hoor, maar een wandelingetje langs zee vind ik zo fijn. :j Is meer daarvoor dus, niet dat we uitgebreid willen zonnen op het strand. Gezellig maar niet heel toeristisch klinkt wel goed! Ik ga eens kijken wat ik daar kan vinden. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:56

Ik vond/vind La Palma by far het mooiste eiland in vergelijking met Tenerife en Gran Canaria, maar qua mooi weer garantie kun je het best terecht op Fuerteventura of Lanzarote.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:04

Het strand wat ik heb gezien was dusdanig klein (en daardoor ook vrij vol) dat je daar niet fijn kunt lopen. Maar met een huurauto kun je natuurlijk makkelijk naar een wat groter strand rijden :D
Er is weinig strand omdat Los Gigantes tegen een klif aan ligt, dat is wel heel mooi! Er loopt ook een wandelroute tussen Masca en de zee, daar wordt je dan met een boot opgehaald. Dat moet ook een heel mooie tocht zijn :j

Wil je naar een hotel, appartement of iets anders?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:06

La Palma! Wij hebben daar twee keer een walvistocht gedaan. Ben twee keer op La Palma geweest. Je kunt er schitterend wandelen, geen massatoerisme, heerlijk.
Ben ook twee keer op Lanzarote geweest, een keer of drie op Gran Canaria en ook een keer op Tenerife. La Gomera zou ik ook nog wel eens heen willen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 19:49

Melody, liefst een appartement zodat we zelf kunnen koken, maar een hotel is ook prima en een privékamer in een hostel ook. :j

La Palma ziet er inderdaad heel mooi uit, maar van wat ik zie is het wel wat koeler en natter in april dan op de andere eilanden. Ik lees gemiddeld 6 dagen neerslag en dat durf ik niet aan, zul je zien dat wij alle 6 die dagen treffen. :+ En later dan april is geen optie, helaas.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:59

Ik ga naar deze: Ska Diamonds. De vorige keer was het al luxe, en nu hebben ze ook nog een grote renovatie gehad dus ik ben heel benieuwd. Ontbijt zit erbij in en het appartement wat wij hadden was echt bijzonder ruim en luxe. Toen wij er waren werkte er heel vriendelijke mensen, met heel goede tips :j Het 'restaurant' is er overigens niet, er is een bar bij het zwembad en er is een ruimte met het ontbijtbuffet. Of dat moet nu veranderd zijn.

Mocht je keuze op Tenerife vallen kan ik dit dus echt aanraden. Wij hebben er dit jaar speciaal voor omgeboekt :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:13

Ik ben op Tenerife, Gran Canaria en La Palma geweest en La Palma staat veruit bovenaan! Niet toeristisch, hele mooie natuur, divers landschap en aan de west kant van het eiland super mooi weer.

Niet aan de oost kant gaan zitten, daar regent het veel meer.

Leuk plaatsje is Tazacorte. Wijzelf zaten in Todoque.

Wat ik vooral zwaar irritant vond aan de andere 2 eilanden zijn toch de vele proppers. Bij ieder tentje stonden ze wel om je het liefst naar binnen te sleuren. Zo'n hekel aan.

Wij zijn jaren geleden op La Palma begin december geweest. Geen regen gezien aan "onze" kant van het eiland, veel zon gehad en rond de 20 graden. Als het even kon vertrek ik vandaag nog 8-)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:27

Dani schreef:
Melody, liefst een appartement zodat we zelf kunnen koken, maar een hotel is ook prima en een privékamer in een hostel ook. :j

La Palma ziet er inderdaad heel mooi uit, maar van wat ik zie is het wel wat koeler en natter in april dan op de andere eilanden. Ik lees gemiddeld 6 dagen neerslag en dat durf ik niet aan, zul je zien dat wij alle 6 die dagen treffen. :+ En later dan april is geen optie, helaas.

Onzin! Als die regen al valt valt hij in het noorden/noord-oosten. De meeste websites of reissites hebben geen benul waar ze het over hebben. La Palma heeft verschilldende klimaatzones ondanks dat het een klein eiland is. Juist dat maakt het ook zo'n mooi eiland.

Maar alle tabelletjes op sites hebben het doorgaans over de hoofdstad in, juist ja, de oostkant. En dan kan aan de westkant van het eiland, aan te bevelen voor wie zon wil, stralend weer zijn.

Het eerder genoemde dorpje Todoque is een uitstekend gelegen uitvalsbasis. Met een zeer gunstig klimaat

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 20:45

Hmm, maar als ik hier kijk zie ik toch dat het in Todoque echt koeler is: https://www.meteoblue.com/en/weather/fo ... in_2510413
Maar ik zie dat jij er woont Palmera? Jij zal 't dan gerust beter weten hoor, haha. Klopt die temperatuur echt niet? Ik ben een beetje huiverig na onze vorige vakantie, dat was kil met 17 graden en veel regen dus ik wil nu écht minimaal 20 graden, zon en droog. :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:50

La Palma is eenvoudig: boek de westkant en hoe lager hoe warmer.

Hoe dan ook, volgens jouw link moet het nu 16 graden zijn. Het is nu overdag 20+. 'S avonds wel fris. ;)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:05

@Palmera, is er een bepaalde periode om walvissen te kunnen spotten? Weet jij dit? Zou ze zo graag eens zien!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:07

Twee jaar geleden toen we op La Palma waren hadden we 2 dagen regen, en ook onweer. De eigenaar van het huisje zei dat dat maar zelden voorkwam.

Walvissen hebben wij daar in augustus gezien. Dolfijnen en de Bryde whale.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:11

Ik zelf vind het minder bekende eiland Fuerteventura geweldig. Witte lange stranden, geen massatoerisme en prachtige natuur. Je kan van zuid naar noord in 2 uur rijden. De natuur is heel erg verschillend. Dit eiland heeft altijd mijn voorkeur gehad vanwege de rust. La Palma ook een keer geweest, maar mijn voorkeur gaat uit naar Fuerteventura.
Laatst bijgewerkt door DonDon op 02-01-18 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt