Brugge, Gent of Leuven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Brugge, Gent of Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 12:43

Hoi bokkers

Mijn lieve papa wordt dit jaar 60 en wij willen hem een weekendje weg geven. We willen dan in mei of juni weg.

Maar welke Belgische stad is nu echt het leukste om heen te gaan met mijn vader.

We willen lekkere biertjes drinken, historische dingen bekijken, wandelen door de straten en hierbij heerlijk kunnen genieten, leuk museum bekijken evt als het er is kasteel of iets dergelijks.

Brugge ben ik afgelopen jaar samen met mijn vriend geweest super naar ons zin gehad en dus heel makkelijk om terug te gaan. De sfeer daar is iets wat mijn vader zeker aantrekt.

Hoor graag ervaringen van mensen die naar meerdere steden zijn geweest en wat jullie ons kunnen aanraden

Thanks!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:49

Als je Brugge al gedaan hebt zou ik nu Gent doen, daar heb je alles wat je opsomt én Gent ‘leeft’ ook wel meer dan Brugge :)

Sclimpre

Re: Brugge, Gent of Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:00

Het is alle3 de moeite.
Gent is wat groter dan Brugge, heeft een gezellig centrum, je kan het Gravensteen bezoeken.
Brugge is heel mooi, maar wat te toeristisch/druk en een klein beetje kunstmatig.
Leuven is supergezellig, meer een studentstad, klein, veel te zien binnen wandelafstand.
Leuven kan je eventueel combineren met op de terugweg een halve dag Brussel.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:05

Ongetwijfeld Gent! Veel groter dan Brugge, en het is ook zo geen poppenstadje.
Het centrum is heel historisch, mooie straten gewoon om door te lopen, veel café's en winkels.
Je kan ook het gravensteen (burcht uit de 11e eeuw) bezoeken, het belfort en de st michielskerk.
Verder kan je ook een boottochtje doen doorheen Gent.
In de zomer kan je ook nog ritjes doen met koets en paard, als je dat interesseert.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:12

Gent is nu ook een aanrader, heeft volgens mij echt wel de leukste kerstmarkt :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:12

Brugge en Gent zijn allebei hele mooie steden. Maar als je al in Brugge bent geweest zou ik voor Gent kiezen. Is echt een hele leuke stad. Leuven ben ik nog nooit geweest.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:20

Gent is geweldig <3

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:26

Ik blijf een echte Brugge-fan, zelfs al kom ik er wekelijks.. Heeft voor mij een stuk meer charme dan Gent :)

flodske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:26

Leuven <3 klein maar zo gezellig en mooi.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:37

Hasselt :Y)

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:38

Gent! :j Woon er niet voor niets^^

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:42

Gent.. je hebt Gravensteen, mooie centrum en veel te doen. Toen koets rond gereden en je kon ook boottocht doen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:06

Ik ga heel graag naar Brugge, telkens opnieuw :). gent heeft ook wel wat, maar vind het minder gezellig en minder van die leuke 'hoekjes'.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 14:14

Thanks voor alle reacties

Ik vond Brugge ook heel gezellig om doorheen te lopen heel sfeervol en charmant. Ik weet dat mijn vader dat sfeervolle en toeristische juist aantrekt haha.

Zouden we samen gaan zou ik direct Gent kiezen.

Maar nu met me vader zo lastig omdat ik bij Gent nog geen sfeer kan voorstellen

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:26

Brugge is wel mooi maar echt ontzettend toeristisch. vind het heel moeilijk om daar échte winkels te vinden en echte restaurantjes. alles lijkt opgezet voor toerisme..

de andere steden ben ik niet geweest dus ik lees mee! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:48

Antwerpen of Mechelen! Beide prachtige steden en als je daar zit, kan je makkelijk ook even in Lier passeren. Snap de charme van Brugge en Leuven wel, maar Gent vind ik echt niets.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:53

Gent heeft alles wat jullie zoeken, Leuven is dood als de studenten weg zijn en Brugge wordt je knettergek van de toeristen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 16:35

Afgelopen augustus naar Brugge geweest en niet gek geworden van de toeristen vind dat juist ook wel weer iets hebben...

Heeft gent net zoveel charme als Brugge??

Ik zie gent voor me als grote stad met niet veel sfeer maar dit kan ik natuurlijk totaal mis hebben

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:41

Gent! Het is zeker geen grote stad. Het centrum is relatief klein en zeker heel gezellig en sfeervol. Ik woon er nu 2 jaar en elke keer als ik in de stad kom heb ik wel weer het idee dat ik op mini-vakantie ben. Er is zeker veel te doen en de activiteiten die je in je openingspost zet kun je sowieso allemaal wel afvinken daar.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:45

Gent! Hele mooie, culturele stad. Veel te bezichtigen en te beleven.
Leuven is ook charmant maar ben je rap rond.

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:33

horsiegek schreef:
Gent! Het is zeker geen grote stad. Het centrum is relatief klein en zeker heel gezellig en sfeervol. Ik woon er nu 2 jaar en elke keer als ik in de stad kom heb ik wel weer het idee dat ik op mini-vakantie ben. Er is zeker veel te doen en de activiteiten die je in je openingspost zet kun je sowieso allemaal wel afvinken daar.

Ik kan dit zeker beamen :j

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:38

Afkomstig uit Leuven heb ik natuurlijk een voorliefde voor deze stad :j
Er is zoveel moois te ontdekken, denk dat het sowieso wel een geslaagd uitje wordt, welke stad je ook kiest.
Leuven heeft als voordeel dat je bijna alles te voet kan doen en er ook veel leuke "verborgen" pleintjes zijn. Als je Leuven kiest, kan ik zeker wat tips geven!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:41

Vergeet niet dat Gent een universiteits stad is, ja Brugge is toeristisch, maar Gent is zeker drukker. Daarbij is Brugge gewoon netter. De centrale plaatsen in Gent zijn leuk, maar de straten daarbuiten vind ik persoonlijk veelal vuil, wat je in Brugge niet hebt. Brugge is gewoon ook veiliger. Als je tijd over hebt kun je bij Brugge ook Damme bezoeken, wat een klein schattig dorpje is met een kerktoren waar je alle polders en omstreken kan zien, tot helemaal aan Brugge.

Brussel is ook mooi maar alles ligt verder uit elkaar. Kerstmarkt daar is wel altijd de moeite. Ik denk dat ze daar in mij een bloemenfeest houden? Moet je eens checken, want dat is ook erg mooi.

Edit: Brugge houd in mei de Heilige Bloedprocessie, een grote processietocht door de straten van Brugge met toneeltjes, paarden, dansers en muziekkanten. Zeker ook een aanrader :j

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:51

Dat Gent vuil is kan ik helemaal niet beamen... het is hier echt brandschoon. Ik zie echt nooit verdwaald afval laat staan een plukje onkruid.

Edit: ik heb me in Gent nog nooit een seconde onveilig gevoeld :')
Laatst bijgewerkt door horsiegek op 08-12-17 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:52

Behalve dan de overpoort voor 10 uur s'ochtends :D :')