wat te doen in Groningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

wat te doen in Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 01:46

In november gaat mij beste vriendin trouwen. Dan ga ik van Brabant naar groningen. Ik blijf daar zeker een week om op hun diertjes te passen, zodat hun op huwelijksreis kunnen. Maar dan zit ik daar in mijn uppie!

Bokt weet vast en zeker wel leuke uitjes voor me om te doen! Dus sjoot! Of misschien een mini meeting?

Laurora

Re: wat te doen in Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 02:04

Helemaal niks :+

Alle gekheid op een stokje,
Waar zit je? In de stad? Wat vind je leuk om te doen? Wat voor diertjes pas je op?
Ik woon zelf in Hoogezand (15 min vanaf stad)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:06

Ben je dan in de stad Groningen of provincie Groningen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:12

Winkelen in Groningen stad <3 met een bezoekje aan één van de Little Lovely Living winkeltjes voor een mierzoet taartje en misselijkmakend lekkere warme (roze!) chocolademelk.
En dan de avond eten bij De Pedang (Marokkaans) of de kleine Mohgul (Indiaas) :9

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:23

Neem vooral een goed boek mee.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:31

Omdat jouw topic beter op BEU Bokt Erop Uit past, verplaats ik het daarheen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:48

Groningen heeft erg veel leuke terrasjes :) Er loopt ook een topic over een bokt meeting in Groningen. Wellicht zijn er in dat topic wel mensen die, in de tijd dat ke hier zit, je eens wat van de stad kan latenzien of er eens samen op uit :D
[BM] Gezellige mensen in Groningen (e.o).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:54

Gelukkig is er in Groningen wel meer te doen dan 'helemaal niks'. En een boek lezen kun je ook in een leuk kroegje of lunchtentje, waar je er daar een boel van hebt. Als je van muziek en/of theater houdt, dan is er ook genoeg voor je te doen. Het Groninger Museum is ook best een aanrader.

Zie het als een stedentrip in eigen land en kijk ook eens buiten de stad. Pak de auto of het OV, je bent ook zo bij de Waddenzee. Als je daar normaal nooit komt, dan is dit een mooie gelegenheid. Op de website van VVV Groningen is vast ook een boel te vinden. Veel plezier alvast! :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:59

Karin schreef:
Gelukkig is er in Groningen wel meer te doen dan 'helemaal niks'. En een boek lezen kun je ook in een leuk kroegje of lunchtentje, waar je er daar een boel van hebt. Als je van muziek en/of theater houdt, dan is er ook genoeg voor je te doen. Het Groninger Museum is ook best een aanrader.

Zie het als een stedentrip in eigen land en kijk ook eens buiten de stad. Pak de auto of het OV, je bent ook zo bij de Waddenzee. Als je daar normaal nooit komt, dan is dit een mooie gelegenheid. Op de website van VVV Groningen is vast ook een boel te vinden. Veel plezier alvast! :)

Zo bij de Waddenzee is wel een mening. Duurt me toch gauw wel een uur/anderhalf uur voor ik er ben.
Maar zeker wel een aanrader mits het weer mee zit, anders zou ik toch gauw iets in de stad zelf doen. Martinitoren in om de stad van grote hoogte te bekijken is ook zeker wel iets om aan te kaarten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:00

Dat is idd een mening :) maar de TS woont in Brabant, dan ben je er vanuit Groningen idd 'zo'. :)

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:05

Hangt denk ik helemaal van af wat je wilt.
Groningen heeft enorm veel leuke terrassen, eettentjes, zowel voor avondeten als lunch, maar ook om de stad is er van alles te beleven denk ik.
Als je bijv. op honden moet passen zijn er genoeg mooie natuurgebieden om te wandelen of kun je een dagje met de boot naar schiermonnikoog gaan.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:27

Ohja, zeehondencentrum Pieterburen <3 En neem een kijkje in de vesting Bourtange. Kuren in Wellness resort Fontana. En als je van wandelen houdt, de natuur is prachtig (bijv. in Westerwolde, ik weet niet precies waar je zit)
Little lovely living ben ik ook geweest, super leuk winkeltje + eterij alleen je hoeft daarna een week geen suiker meer :D

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 12:49

Ik zit dadelijk tussen Stadskanaal en Veendam!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:10

antje_vip schreef:
Ohja, zeehondencentrum Pieterburen <3 En neem een kijkje in de vesting Bourtange. Kuren in Wellness resort Fontana. En als je van wandelen houdt, de natuur is prachtig (bijv. in Westerwolde, ik weet niet precies waar je zit)
Little lovely living ben ik ook geweest, super leuk winkeltje + eterij alleen je hoeft daarna een week geen suiker meer :D

Zeehondencreche is zeker niet meer hoe het was. In dat opzicht betaal je veel voor heel weinig. En in de omgeving is ook niet veel bijzonders te bekennen. Zou dan toch inderdaad de vesting bekijken :j

Even voor mijn nieuwsgierigheid, waar zit die LLL eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:11

Ik ben in april naar Pieterburen geweest. Dat vond ik best leuk, voor een uurtje, omdat we toch daar in het hotel zaten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-10-17 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:18

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:40

Stadskanaal/Veendam is niet echt het leukste stukje groningen om te zitten maar aan de andere kant: de stad is dichtbij en ook de rest is best te bereizen. Als je op honden past is het evt. Ook leuk om naar het lauwersmeergebied te gaan. In de stad zijn veel leuke winkeltjes te vinden in oa de folkingestraat, oosterstraat, zwanestraat en rond de vismarkt. Het zit vol met leuke eettentjes zoals Brownies & Downies, Bij Britta en de Sigaar. De Martinitoren is als toerist zeker leuk om even op te klauteren en het Groninger museum heeft ook altijd wel iets leuks om te bekijken. Bij Bourtange en Sellingen kan je overigens ook mooi wandelen, net als in De Onlanden bij Peizermade. Pieterburen wordt zo in het najaar wel minder, dat is toch wel een dorp dat aardig seizoensgebonden opereert. De zeehondencrèche zou ik zelf niet heen gaan, dan wellicht eerder met een rondvaart vanuit Zoutkamp over de Waddenzee? Het stikt van de zeehonden 'in het wild', stukken leuker om te zien dan zieke beestjes in een bassin!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 13:48

Geen honden op te passen! Paarden, katten, konijnen en schaapjes!

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:07

Ik ben pas voor het eerst in the little lovely company geweest (ik zocht een kraamcadeau) en ik werd gewoon echt misselijk van de suikergeur daar binnen :Y)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:17

Wat vind je leuk om te doen? Hou je van wandelen/natuur? Of meer van de stadse drukte? Je zit dan dus richting Pekela/Alteveer/Onstwedde vermoed ik?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 14:48

Jij hebt er verstand van Maroch! Ik zit in Alteveer! Ik kom zelf uit Brabant, dus iets meer drukte mag wel...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:51

Ah, ja bekende omgeving. Ik woon er niet ver vandaan :). Op zich is Winschoten wel een leuk stadje in de buurt met een vrij levend centrum. Veendam zal ik je niet aanraden, kille boel. Op de eerste en tweede maandag in November is er trouwens de Adrillen-markt in Winschoten. Dat is ook wel gezelligheid. Ik weet niet wanneer je daar precies bent.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:38

pubelia schreef:
Geen honden op te passen! Paarden, katten, konijnen en schaapjes!

Die konijnen en schapen vinden het vast ook leuk in het lauwersmeergebied :p

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 20:36

Vanaf 3 november!

Ik ga zo eens Google!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:22

Kunnen wij ook eindelijk eens meeten! Je zit wel helemaal aan de andere kant van Groningen maar je bent welkom hoor! :D