3 oktober stap ik op het vliegtuig naar Accra (Ghana) om daar drie maanden te gaan wonen en werken. Ik ga voor de volle cultuurshock, ik ga namelijk bij een gastgezin wonen. En nu de belangrijkste zaken zoals visum, verzekeringen en inentingen geregeld zijn, begin ik het toch heel spannend te vinden!
Nadat ik in Juli mijn bachelor Psychologie heb afgerond, wilde ik graag even iets anders doen dan doorstuderen. Afgelopen mei/juni kwam ik in contact met mensen van Ontmoet Afrika. Een organisatie in Nederland die samenwerkt met plaatselijke organisaties in Ghana en Malawi. Via hun ga ik 2,5 maanden vrijwilligerswerk doen voor Learn for Life. Het gaat om een loopbaan-coachings project op verschillende scholen in de buurt van Kumasi. 'in de buurt van' is natuurlijk heel relatief in Afrika.
Zelf vind ik het heel leuk om dit soort reis-volgtopics mee te lezen. Dus misschien vinden jullie het ook wel leuk om mijn avontuur te volgen. Ik heb een instagram account nieuw leven ingeblazen om foto's te kunnen posten (voor mijn naam mag je altijd een PB sturen natuurlijk

Ik twijfel nog over een echte blog.
Ik ben in ieder geval druk aan het voorbereiden de komende twee weken! Tijd voor een nieuw avontuur!
Groetjes Leonie