Tientjeblij schreef:Wij zijn ook aan het kijken naar Thailand. Maar ik vind het lastig. Bangkok en Chang Mao wordt veel genoemd. Ik regel mijn verblijf en vervoer graag van te voren. Maar bij veel reisorganisaties zit je dan al snel in een groepsreis en dat willen we niet. Heeft er iemand nog tips hoe dit te regelen?
Groepsreis vinden wij ook horror. Zelfs groepstours van lokale reisbureautjes doen wij niet.
Vervoer: neem als je het land inkomt een prepaid simcard met data. Te koop op de luchthavens in de ontvangsthallen. Zet dan Grab en Uber op je telefoon. Dan kan je overal een taxi bestellen. Je ziet vooraf op de app wat je kwijt bent (rond de €2,50 voor een ritje), dus daar heb je geen gezeur over. Erg makkelijk. Verder rijden er in Chiang Mai Songthaews (kleine busjes). 30 baht pp voor een ritje binnen het centrum.
Motorbike huren kan ook. Maar er vallen daar veel verkeersslachtoffers en als je geen motorrijbewijs + internationaal rijbewijs hebt kan je een boete krijgen. In de steden is dat vanwege het verkeer sterk af te raden.
Kijk ook eens naar binnenlandse vluchten. Die zijn heel goedkoop.
Accomodaties: booking.com, Agoda.... Ook heel makkelijk.
Ikzelf hou meer van natuur en rust dan van steden. Er zijn prachtige eilanden bijvoorbeeld. En buiten Chiang Mai is schitterende natuur.
Zelf regelen is daar prima te doen hoor! Het is een makkelijk land.