Een betaalbare onvergetelijke reis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Een betaalbare onvergetelijke reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 20:37

Ik zat te kijken alvast voor volgend jaar, haha. Ik wou eigenlijk naar IJsland maar ik weet niet of dat financieel haalbaar is. Ik ben op zoek naar een reis buiten Europa, hoewel IJsland hoog bovenaan staat maar misschien te duur is prefereer ik een land met goed weer. Ons budget ligt rond de 3000 voor alles voor 2 personen. Ik dacht bijvoorbeeld aan eilandhoppen of rondreizen op Thailand, maar wat zijn nog meer opties? We zijn absoluut geen stadsmensen. Op de ABC eilanden en Florida zijn we al geweest.

xJikke

Re: Een betaalbare onvergetelijke reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:45

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 20:48

Ik dacht eerst ook aan Afrika, maar ik begreep dat de safaris erg prijzig zijn, mag ik vragen wat je reis heeft gekost, mag ook via pb.

Qua eten en verblijf zal het wel meevallen denk ik?

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:04

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:09

CarolineCF schreef:
Ijsland is geen enkel probleem met jouw budget hoor :) zie http://www.goedkoopstestedentrip.nl/citytrips-reykjavik

Reykjavik is een boerengat :+ , daarvoor ga je niet naar IJsland.

Pas op, het kan zeker wel voor jullie budget (check mijn post in het recente IJsland topic), maar dat moet je bereid zijn toegevingen te doen en zelf veel te plannen. Het is maar wat je wil natuurlijk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:56

Een reis door Marokko vind ik zelf ook echt een aanrader :) Maar hoe lang wil je gaan?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 23:27

Max 3 weken. Kwam erachter dat het in Thailand van april tot oktober regenseizoen is, daar zit ik niet echt op te wachten :+ Nooit aan Marokko gedacht, maar dat trekt me ook niet zo voor zover ik foto's en beelden heb gezien :o de voorkeur gaat wel een beetje uit naar jungle/strand.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:34

De Seychellen?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:44

peru <3 Machu Picchu

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 23:46

Barbet schreef:
De Seychellen?

Als ik het zo zie is dat qua prijs niet te doen :o

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:49

moonsparkle schreef:
Barbet schreef:
De Seychellen?

Als ik het zo zie is dat qua prijs niet te doen :o

Dat is jammer, dat wist ik niet precies.
Ik ken mensen die er geweest zijn, en het moet er echt fantastisch mooi zijn.
De foto's die ik had gezien, alles was even mooi.
Misschien over een paar jaar, dat je er wel heen kan dan. :o

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:51

moonsparkle schreef:
Max 3 weken. Kwam erachter dat het in Thailand van april tot oktober regenseizoen is, daar zit ik niet echt op te wachten :+ Nooit aan Marokko gedacht, maar dat trekt me ook niet zo voor zover ik foto's en beelden heb gezien :o de voorkeur gaat wel een beetje uit naar jungle/strand.

Regenseizoen heb je weinig last van hoor, als je aan de goede kant van het land de eilanden pakt. Het betekent niet dat het de hele dag regent ofzo :P Ik ken veel mensen die in de zomervakantie naar Thailand gaan of zijn geweest (waaronder ik zelf) en heb eigenlijk nooit gehoord dat mensen echt last van het regenseizoen hebben.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:54

moonsparkle schreef:

Nee inderdaad, Marokko is meer droog :) Brazilie?

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 00:02

Misschien de Azoren?

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 01:21

absoluut bali! tis even vliegen maar zeer betaalbaar! heerlijk eten, vriendelijke mensen en heel veel te doen, olifantenpark (diervriendelijk), dolfijnen zwemmen (diervriendelijk) het prachtige vogelpark, superlekker weer, prachtige stranden en ga zo maar door! K U tta is geen aanrader, geen mooi strand!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 02:25

Azoren inderdaad! :j
Ik zit zelf momenteel in Canada, ook niet verkeerd :D en voor jouw budget ook te doen, als je goed zoekt en vergelijkt.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:12

Wat verwacht je verder precies van de vakantie? Hostel/hotel/all inclusive? Wil je zelf alles organiseren of met een reis mee? Een rondreis of op 1 plek blijven?

Ik heb een prachtige reis door China gemaakt. 3 weken voor ongeveer 900pp, maar daar hebben we wel alles zelf geregeld. Zo ook Zambia en Zimbabwe.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:21

Oost Europa, zoals Roemenië of Bulgarije? Ook landen als Bosnië, Montenegro en Albanië zijn waanzinnig mooi! Heel betaalbaar ook. Omdat je bespaart op je vlucht zou je in de landen zelf wat extra uitjes kunnen doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 06:55

Ik wil het wel zelf boeken, maar wil wel slapen in hotels (hoeft natuurlijk geen 5 sterren te zijn) of guesthouse. Bali klinkt ook goed, maar aangezien het Azië is zou het daar misschien ook het regenseizoen zijn?

Als ik het echter inderdaad zo lees van Thailand regent het alsnog meestal maar 1 x per dag een uur waarna de zon weer schijnt. Bedankt voor de tips tot nu toe ga het allemaal even bekijken.

De azoren zien er prachtig uit, maar lijkt me te klein voor 3 weken :o?

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:39

Naar de Holterberg, en dan zelf zorgen :+ .... dat het onvergetelijk wordt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:14

Binnen dat budget kan bijna alles. Als je goed op je accommodaties let. Wij zijn rond die bedragen 2-3 weken naar Zuid Afrika en Costa Rica geweest. inclusief autohuur en enkele excusies/safaris maar wel in bescheiden accommodaties geslapen.
En alles zelf regelen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 08:51

pol013 schreef:
Binnen dat budget kan bijna alles. Als je goed op je accommodaties let. Wij zijn rond die bedragen 2-3 weken naar Zuid Afrika en Costa Rica geweest. inclusief autohuur en enkele excusies/safaris maar wel in bescheiden accommodaties geslapen.
En alles zelf regelen.

Costa Rica stond ook hoog boven op mijn lijstje, maar daar kwam ik echt op veel meer geld uit? Heb je tips voor Costa Rica?

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:52

Israël, mooi weer, vriendelijke mensen, mooie natuur en heel veel historische bezienswaardigheden.
Evt in combinatie met Egypte?

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:02

Thailand is ook prima te doen inderdaad. Wij zijn ook in het regenseizoen geweest, 3 weken lang en we hebben 2 keer een bui gehad, waarvan 1 zeer welkom, want toen was het 45 graden...

Prachtig land ook wel.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:08

moonsparkle schreef:
De azoren zien er prachtig uit, maar lijkt me te klein voor 3 weken :o?

Wij hebben 3 vd eilanden van de Azoren gezien in 14 dagen .(Terceira, Sao Jorge en Pico) De reistijd met de boot tussen de eilandjes is al snel een halve dag en ze verschillen allemaal genoeg van elkaar om niet te vervelen. Als ik 3 weken gehad zou hebben zou ik nog de kleine Flores en Corvo meepakken, die zijn qua natuur buitengewoon mooi maar iets minder toegankelijk dus de reis kost wat tijd.

Veel mensen gaan alleen naar Sao Miguel als ze het over de Azoren hebben. Dat is inderdaad wat klein voor 3 weken