Huis op texel huren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaptainJS

Huis op texel huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 15:37

Hoi,

Wij willen graag op vakantie haar texel met onze hond.
Wij zoeken een leuk vakantie park of een huis maar we een omheinde tuin hebben voor de hond.

We zijn met 4 mensen en een hond
Vader, moeder, zusje en zusje
Hond rodesian rhidgeback en die vind en vertrouwd andere mensen niet

We willen graag in de week van 11 tot 12 augustus vertrekken en dan de 18 of de 19 weer naar huis te gaan ons budget is dan ook minder dan 1000 euro omdat we ook willen gaan uiteten en een strandrit doen.

Als jullie zugesties hebben of tips dan hoor ik die graag
En als jullie nog een leuke stal weten of dingen op te doen
De kinderen zijn 14 en als we op vakantie gaan 15
En 9 en als we op vakantie gaan ook 9

Mvg Pearls14

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 16:21

Niemand?

esje01

Re: Huis op texel huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:24

Ff contact opnemen met de vvv op texel

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 16:24

esje01 schreef:
Ff contact opnemen met de vvv op texel

Oke zal ik doen en ik wou ook graag uit andere mensen hun ervaring weten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:41

Met omheinde tuin wordt gelijk al lastiger en duur om te vinden denk ik. Wij deden de honden op vakantie gewoon aan een stik, is dat geen optie? Dan kun je namelijk ook zoeken op bijv stacaravans.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:44

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:49

Voor een strandrit kun je met jan plezier met de trekpaarden, dit vind ik zelf erg prijzig. Over manege kikkert hoor je goede verhalen, wel op tijd boeken voor een strandrit. Bosrit is wel vrij gemakkelijk te plannen. Ik ben zelf een aantal keren bij kikkert geweest, erg leuk.
Voor een passend huisje even contact zoeken via vvv texel denk ik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:52

Voor €1000,- wordt héél lastig. Dan kun je in het hoogseizoen sowieso niet terecht op een vakantiepark. Daarvan is de huur al boven die prijs.

Je zou wel eventueel kunnen kijken naar een camping? Niet perse met een tent, maar een chalet of stacaravan? Ik gok overigens wel dat die ook niet goedkoop zullen zijn.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:56

Ben bang dat bijna alles al volgeboekt zit..

+ texel is enorm duur dus je budget is wat te laag.

Op vakantie naar mallorca is goedkoper dan naar Texel, heb ik gezien..

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 16:58

KimD schreef:
Voor €1000,- wordt héél lastig. Dan kun je in het hoogseizoen sowieso niet terecht op een vakantiepark. Daarvan is de huur al boven die prijs.

Je zou wel eventueel kunnen kijken naar een camping? Niet perse met een tent, maar een chalet of stacaravan? Ik gok overigens wel dat die ook niet goedkoop zullen zijn.

Nou ik heb al wat huisjes gevonden op parken onder de 1000 euro.
En de hond kan niet in de tent want die waakr heel veel en hij rent dan door de tent.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:59

Pearls14 schreef:
KimD schreef:

En de hond kan niet in de tent want die waakr heel veel en hij rent dan door de tent.

Dat klopt, maar dat is kale huur. Daar komt nog een behoorlijk bedrag bij.

Reserveringskosten, bedlinnen, hond, belasting etc.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 17:01

KimD schreef:
Pearls14 schreef:

Dat klopt, maar dat is kale huur. Daar komt nog een behoorlijk bedrag bij.

Reserveringskosten, bedlinnen, hond, belasting etc.[/quote]

We hebben al wat info bij elkaar en dat gaat nirt over de 1000

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:06

Als je al huisjes gevonden hebt, dan ben je toch voorzien?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:23

Wij zijn vorig jaar met 4 zussen geweest, huisje aan de zee.
Was echt heel mooi.
Weet alleen niet meer hoe het heten.
Dit was ons uitzicht.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 14-05-17 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 17:23

Mavelle schreef:
Als je al huisjes gevonden hebt, dan ben je toch voorzien?

We hebben nog niet defenietif een keuze gemaakt maar we blijven huisjes vergelijken

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:29

Wij zijn erg tevreden over bungalowpark Vredelust in de Koog. Dit is een bungalowpark met allemaal privé huisjes die verhuurd worden. De beheerders zijn erg behulpzaam en zeer vriendelijk en gastvrij. Je hebt daar luxe huisjes en minder luxe huisjes, dit scheelt ook in prijs. Er zit bij ieder huisje een tuin en deze is veelal omheind, sowieso met stuiken en de meesten ook met een kniehoog hekwerk. Gewoon even bellen en je vraag stellen. Zij helpen je wel met zoeken. Wanneer je met minder luxe genoegen neemt kun je op Texel een leuke vakantie hebben.
Dit park zit op 10 minuutjes van het strand af, volgens mij mag hier overdag de hond niet op het strand maar 's avonds wel.
In de Koog heb je ook twee maneges, de Kikkert met wat grotere paarden en Elzenhof deze heeft Haflingers staan. Beide zijn erg vriendelijk, wij hebben bij beide gereden en vonden de Haflingers leuker. Wij hebben toen een 10 rittenkaart genomen waar wij met z'n drieën gebruik van konden maken.
Bedenk wel dat Texel druk is en dat veel mensen hun hond mee hebben. Mijn ervaring is dat wanneer je hond zich gedraagt hij erg welkom is bij veel gelegenheden op Texel.
Texel is echt super leuk maar voor een verblijf inderdaad niet goedkoop. Maar ik vind het een geweldig gezellig eiland. De overtocht kost 37.00 euro en met 20 vaarminuten ben je aan de overkant en dan is het rust. Je koopt op het eiland bij iedere parkeerplaats een parkeerticket voor 15,00 euro per week en je hebt geen omkijken meer naar parkeerkosten.
Succes met zoeken en boeken en vooral geniet van Texel.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 17:33

2IJsjes schreef:
Wij zijn erg tevreden over bungalowpark Vredelust in de Koog. Dit is een bungalowpark met allemaal privé huisjes die verhuurd worden. De beheerders zijn erg behulpzaam en zeer vriendelijk en gastvrij. Je hebt daar luxe huisjes en minder luxe huisjes, dit scheelt ook in prijs. Er zit bij ieder huisje een tuin en deze is veelal omheind, sowieso met stuiken en de meesten ook met een kniehoog hekwerk. Gewoon even bellen en je vraag stellen. Zij helpen je wel met zoeken. Wanneer je met minder luxe genoegen neemt kun je op Texel een leuke vakantie hebben.
Dit park zit op 10 minuutjes van het strand af, volgens mij mag hier overdag de hond niet op het strand maar 's avonds wel.
In de Koog heb je ook twee maneges, de Kikkert met wat grotere paarden en Elzenhof deze heeft Haflingers staan. Beide zijn erg vriendelijk, wij hebben bij beide gereden en vonden de Haflingers leuker. Wij hebben toen een 10 rittenkaart genomen waar wij met z'n drieën gebruik van konden maken.
Bedenk wel dat Texel druk is en dat veel mensen hun hond mee hebben. Mijn ervaring is dat wanneer je hond zich gedraagt hij erg welkom is bij veel gelegenheden op Texel.
Texel is echt super leuk maar voor een verblijf inderdaad niet goedkoop. Maar ik vind het een geweldig gezellig eiland. De overtocht kost 37.00 euro en met 20 vaarminuten ben je aan de overkant en dan is het rust. Je koopt op het eiland bij iedere parkeerplaats een parkeerticket voor 15,00 euro per week en je hebt geen omkijken meer naar parkeerkosten.
Succes met zoeken en boeken en vooral geniet van Texel.

Dankjewel voor alle info en ook dat je dit hebt getypt ik ben je heel dankbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:37

Wij zaten bij Landal Sluftervallei. Wij zijn een weekend met twee grote honden geweest, buiten het hoogseizoen. De tuin was niet geheel omheind, maar er stonden wel wat struiken. Aan een lange lijn kon onze pup er prima liggen. Het huis wat wij hadden was erg mooi en ruim. Echter denk ik wel dat je vrij laat bent met boeken en dat je budget wat te klein is, Texel is erg populair en de meeste accomodaties zijn voor het hoogseizoen al wel volgeboekt.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 17:51

xJitskee schreef:
Wij zaten bij Landal Sluftervallei. Wij zijn een weekend met twee grote honden geweest, buiten het hoogseizoen. De tuin was niet geheel omheind, maar er stonden wel wat struiken. Aan een lange lijn kon onze pup er prima liggen. Het huis wat wij hadden was erg mooi en ruim. Echter denk ik wel dat je vrij laat bent met boeken en dat je budget wat te klein is, Texel is erg populair en de meeste accomodaties zijn voor het hoogseizoen al wel volgeboekt.

Wij willen ook last minut gaan boeken want we wisten nog niet wanneer we vakantie hadden

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:56

Succes met lastminute. In t hoogseizoen zijn die er weinig hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:00

Last minute op Texel gaat echt lastig zijn, in het hoogseizoen zelfs onmogelijk, het is zo populair... Toen wij buiten het hoogseizoen een weekendje gingen stonden mensen rijen dik voor de veerboot. Wellicht is het dan slim om uit te wijken naar een andere bestemming, wellicht een minder populair eiland?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:01

Wil je nu boeken of echt last minute?

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:03

Misschien heeft Kikkerts Paradise nog plek?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:30

Heb je al bij Airbnb gekeken?

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 18:40

Welke eilamden zijn dan ook leuk maar dan minder populair