vliegen met Transavia, handbagage

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

vliegen met Transavia, handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:15

Hoi dames en heren.
Vrijdagochtend vlieg ik vanaf Rotterdam naar Barcelona. We vliegen met Transavia.
Ik heb alleen handbagage, maar ik was er vanuit gegaan dat ik naast mijn trolley nog wel een rugtas mee kon nemen. Maar nu twijfel ik daar eigenlijk aan. Wie kan mij vertellen of ik de sjaak ben en toch de boel echt in 1 trolley moet proppen? Mag een kleine handtas wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:17

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-17 12:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Nibbit

Re: vliegen met Transavia, handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:19

Het staat erg duidelijk op internet, maar bij Transavia inderdaad max 1 stuk handbagage van 10kg

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:19

Ik heb vaker gevlogen met Transavia en daar mag je echt maar 1 stuk handbagage meenemen. Handtas telt ook als 1, dus of één trolley of één handtas. Wat handbagage betreft is Ryanair vriendelijker, daar mag je wel een tas mee.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:20

Echt 1 stuk inderdaad, dus een kleine handtas mee mag ook niet. Die zul je bij de controle in je koffer moeten proppen (en dan zorgen dat je niet over het maximum gewicht heen gaat).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:21

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:21

Wij hebben in november met Transavia gevolgen, en idd 1 stuk handbagage pp. Ik heb mijn handtas dus leeg in m'n rugzak gepropt.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:22

Transavia is enorm strikt hierin is mijn ervaring! Zelfs ooit een boekje dat ik in mijn hand had bij de gate in mijn trolley moeten proppen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:24

1 stuk inderdaad. Heb toen mijn handtas bij de douane even in mijn trolley gedaan en na de douane eruit gehaald. Niks aan de hand.
Maar in Valencia controleren ze wel heel streng en heeft mijn handtas wel hele reis in mijn trolley gezeten.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:25

Kelly_ann schreef:
Transavia is enorm strikt hierin is mijn ervaring! Zelfs ooit een boekje dat ik in mijn hand had bij de gate in mijn trolley moeten proppen.

Haha wow, zelfs een boek erin moeten doen is wel heel extreem!
Maar inderdaad mijn ervaring bij transavia is dat ze altijd iedereen bij de gate hun extra tas in hun trolley laten proppen (die ik er dan vervolgens in de slurf weer uit haal, want wil gewoon mijn boek, oortjes etc bij me hebben tijdens de vlucht en leg de tas dan onder de stoel).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:46

Ik lees hier ervaringen die ik ook om me heen zag toen ik vorig jaar met Transavia vloog. Omdat ik in het vliegtuig graag mijn muziek, boek en oordopjes bij me wil hebben stop ik die altijd in een klein tasje in mijn trolley/rugzak en dat tasje haal ik er dan weer uit voordat ik mijn spul in de bagageklep leg. Daar heeft niemand last van als ik eenmaal op mijn stoel zit. Twee stuks handbagage bij het inchecken/instappen zijn ze iig heel streng op. Overigens niet alleen bij Transavia, ook bij EasyJet en Ryanair heb ik dezelfde ervaring.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:04

Jas met grote zakken :+ of een trui of vest met zakken. Daar prop ik meestal de spullen in die ik graag direct wil kunnen pakken zonder dat de koffer helemaal open moet.

Maar goed, we hebben het zelfs eens gehad dat ik 7.5kg had en een medereiziger 12kg, maar we konden echt gaan overpakken. Dus 2 kg bij mij erin, inchecken en vervolgens de spullen weer terug geven :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:09

Ik heb een je gevlogen met transavia maar ik mocht gelukkig mijn plastic tasje met op Schiphol gekochte koptelefoon meenemen zonder het in mijn koffer te moeten proppen. Het was wel erg rustig...

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:12

Transavia hanteert inderdaad een zeer streng handbagagebeleid. Dat moet ook wel, want het aantal passagiers wat enkel met handbagage reist neemt ontzettend toe terwijl de kisten nu eenmaal hetzelfde formaat blijven. Zo lang je je gewoon houdt aan de formaten en gewichten scheelt dit een hoop oponthoud bij de check-in of aan de gate. De meeste (kleine) vertragingen hebben te maken met discussies aan de gate omtrent handbagage, ontzettend zonde!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:47

Dus toch, dan ben ik wel een beetje de pineut, want ik ging er qua inpakken echt vanuit dat ik mn rugzak wel mee mocht. De laatste keer dat ik vloog, mocht t namelijk wel :P
Dan wordt het douwen _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:50

Ik neem altijd een piepklein handtasje mee. Voor GSM, portemonnee, paspoort. Dat prop ik dan in mijn trolley bij de controle's

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:58

Ik ben er tot nu toe op korte afstandvluchten (minder dan vier uur) altijd mee weggekomen dat ik gewoon een trolley en een tas had, maar ik vlieg dan ook altijd buiten de vakantieseizoenen. Wat ik wel heb gehad meerdere malen is dat ze vragen of de handbagage in het ruim kan. Vind ik altijd prima. Ik heb vakantie dus geen haast. :D

Maar we hebben dus ook gehad dat we vertraging hadden omdat de handbagage niet meer in de vakken pasten, dus dat moest er gedeeltijke uit en alsnog in het ruim.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:04

Ik ben net terug van Barcelona met Transavia, vanaf Eindhoven maar dat maakt waarschijnlijk niet uit voor je handbagage.
Ik heb de maximale maat handbagagekoffer en daarin had ik een kleine lichte rugzak van de Decathlon. Bij het inchecken kreeg ik het aanbod mijn koffer gratis in het ruim mee te nemen. Ik mocht mijn rugzak met spullen voor tijdens de vlucht uit mijn koffer halen en vloog zo als nog met twee stuks bagage. Werd wel samen gewogen dus onder 10 kg blijven.

Mijn fijne day-pack met frame kon ik helaas niet meenemen. Overigens zit Decathlon ook in Barcelona bij halte Fontana lijn 3 en ook tussen halte Jaume I lijn 4 en La Ramblas.

De beveiliging in de Metro os flink aangescherpt sinds de aanslagen, voordeel is dat er daardoor ook minder zakkenrollers zijn. Met dat gegeven zou ik daar nu ook wel met een handtas durven reizen.
3 jaar geleden steeds het voorval van mijn rugzak open, dit jaar niet een keer.

Vooral lekker gaan genieten in Barcelona, er is zoveel moois te zien en te doen dat het toch niet lukt om alles te doen, dus dat ook niet willen.

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:26

9 mei naar pisa met transavia. Zowel mijn vriend als ik een trolley plus een rugtas(je). Wij hebben geen problemen gehad dat we deze in de koffer moesten doen. Dat zou overigens ook wel een probleem hebben gegeven. Hihi. De vlucht was overigens ook niet vol geboekt. De terug vlucht moeten we nog doen. Dus na deze verhalen ben ik benieuwd! Fijne vakantie in ieder geval. Het komt vast goed.:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:30

Ik heb het voor elkaar gekregen om mijn rugtas in mijn koffer te kunnen doen en ook onder de 10 kilo te blijven. :P Dus als het moet dan kan het :)

Ik ga trouwens naar de formule 1, en ga alleen vrijdag naar de stad Barcelona :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:09

In 1 dag ga je zeker niet alles zien :D

Geniet van het rubber, asfalt en natuurlijk een klinkende zegen voor Max

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:01

Jij gaat spijt krijgen van je ene dag barca. }>

Het is zo'n prachtige stad! Heel veel plezier in ieder geval :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:29

Nee, want ze gaat niet voor Barcelona, maar voor de F1