Wat moet ik zeker meenemen naar Namibië? (rondreis)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Wat moet ik zeker meenemen naar Namibië? (rondreis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 21:29

Hoi

Voor geïnteresseerden naar mijn zoektocht naar een leuke nieuwe reis, zie dit topic.

Ik ga de 17 daagse rondreis door Namibië doen met huurwagen via Fox.

We slapen in 3 sterrenhotels en gaan heel, heel veel rijden.

Wat mag ik zeker niet vergeten?

Ik heb al:
* vaccinaties + gele koorts boekje (vliegen over Ethiopië)
* verrekijkers
* lonely planet
* DEET/zonnebrand/reisapotheek samengesteld met arts en apotheker

We zijn wel een beetje gewend om te reizen maar ik hoor altijd graag tips :D

Hoe gaat het met kledij? Wordt het echt ijskoud 's avonds/'s nachts? Wat volstaat dan qua kledij? Ik ben ook vegetariër (eet indien mogelijk ook vegan), is dat wat te doen?

Shoot!!!

Sakura789

Re: Wat moet ik zeker meenemen naar Namibië? (rondreis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:15

Rond welke tijd ga je? Wij zijn er vorige jaar geweest, maar hebben rond gereden met een tent op het dak, dan zit je met wat praktischere zaken (vuuraansteker, verlengsnoer, etc.).

Een geode fotocamera is ook heel fijn, goede schoenen waar je lang op kunt lopen en in mul zand mee uit de voeten kunt, een pet tegen de zon (die schijnt de hele dag genadeloos). Wij hebben een aantal frisse avonden en nachten gehad, maar daar konden we nog met een normaal slaapzakje mee af (was in mei/juni). Zonnebrandcreme is ook altijd handig. En natuurlijk iets om je mee te vermaken! Het zijn lange stukken rijden, wij reden zelf dus dan heb je wel wat te doen :D Meestal was de bijrijder aan het slapen :+ of gewoon heerlijk te genieten van de uitgestrekte landschappen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 09:37

We vertrekken donderdag! Goeie van dat petje. Fotocamera gaat niet mee. Enkel de twee telefoons :') ik heb geen camera en ik kijk ook gewoon liever :)

Ik ben chauffeur maar voor mijn vriend gaan het lange stukken zijn ja!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:23

Muziek? Er is totaal geen bereik, dus als je de illusie hebt om gezellig locale radio te luisteren, dan hoor je enkel ruis :+ Of duitstalig in de buurt van Swak :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:25

Een rol duct tape en een bus WB40, als je zelf gaat rondrijden met de auto. Mocht je ergens in de middle of nowhere stranden kan je daar in ieder geval nog een noodoplossing mee ontwikkelen.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:27

speelgoed voor de kinderen, ik had pennen, stiften, kleurpotloden, stuiterballen en de favoriet belleblaasspul bij me toen ik naar Kenia ging. Kost je haast niets en ze vinden het prachtig *\o/*

Veel plezier alvast

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 14:24

Ik wou net antwoorden: "we hebben helemaal geen kinderen" toen ik je post snapte :') Ga ik over nadenken, goede tip!

Muziek is ook een goeie ja! We hebben inderdaad al een paar reizen gehad waar het dik drama was qua muziek en als je dan elke dag uren rijdt :') Is er wel mogelijkheid om telefoon aan te sluiten op huurauto's in Namibië? Ik ben al een tijdje bezig met een playlist samenstellen en kan eventueel nog mijn speaker meenemen (maar liever niet).

Emma: oei wij zijn zo vreselijk onhandig dat ik dan wrs nog niets kan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:49

Haha als je echt ergens vast zit word je heel creatief hoor! Vooral duct tape is echt fantastisch voor dit soort dingen.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:19

Pet/zonnehoed, zonnebrandcrème, reservebril als je brildragend bent, en een warme fleece voor in de avond. Het kan 's avonds best wel afkoelen. Verder vooral veel goede zin en lekker genieten :)

Qua vegan eten: hangt heel erg af van waar je bent, er zijn altijd wel Vega opties beschikbaar maar houdt er rekening mee dat vlees wel zeer veel gegeten wordt daar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:30

wereldstekker of een stekkerblok ter plaatse kopen zodat je je electronica kunt laden. En hier eerst uitzoeken of ze een 'normaal' (=Nederlands) stekkerblok verkopen, in Zuid Afrika waren die iig goed te vinden.

Internationaal rijbewijs nodig?

verdere dingen van mijn lijstje voor Zuid Afrika
Hoofdlampje/zaklamp, ear plugs (voor vliegtuig en hotel), e-reader, audiokabel (kun je vaak je telefoon aansluiten op de radio), buffiesjaaltje, zakmes en een spork (voor picknick onderweg, NIET in je handbagage)

ter plekke nog een een paar bekers/kopjes en keukenrol, en all set :-)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:32

Qua kleding zou ik idd gewoon iets van een fleecetrui of een lekker vest meenemen, en je zomerkleding. :)) Het wordt 's avonds wel fris, maar niet ijskoud en de dagtemperaturen zijn nog steeds dik in de 20 tot soms boven de 30.

Sowieso niet vergeten een landkaart mee te nemen en veel water! Er zijn her en der kleine stations waar je wat kunt kopen, maar daarvoor ben je soms al drie-vier uur onderweg en ze zijn ook niet altijd even goed bevoorraad.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:42

Plasgootjes zodat je staand kan plassen, heel fijn voor gore wc's

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:48

poes schreef:
Ik wou net antwoorden: "we hebben helemaal geen kinderen" toen ik je post snapte :') Ga ik over nadenken, goede tip!

iets meer uitleg van mijn kant was handiger geweest :D
Naast het zien van het wildlife vond ik dat één van de leukste dingen, de kinderen daar kunnen nog zo blij zijn met iets simpels. Heb bv. ook wat dingetjes meegegeven aan de poetsvrouwen in het hotel, die waren helemaal happy dat hun kinderen weer wat pennen hadden voor op school.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:53

Vlooienpoeder, om op je matras te gooien, ook goed tegen bedbugs.
Buisje vitC bruistabletten van Roter. Goed voor je weerstand.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:55

Internationaal rijbewijs is niet nodig in Namibie, dat is zonde van je geld! Je hebt op de rit uberhaupt bijna geen toiletten, dus ga er maar vanuit dat je gehurkt in de berm staat :+

Telefoonoplader voor in de auto is handig, van te voren kun je google maps downloaden voor de steden, zodat je gewoon zonder internet op navigatie kunt gaan rijden. Wat wij daardoor gemist hebben is ook een telefoonhouder voor in de auto. Die gaat de volgende keer zeker mee!

Je komt wel heel weinig mensen/kinderen tegen. Dus als je leuk wilt uitdelen, moet je van te voren wel een beetje weten waar het zit.

Ik lees nu pas vegan, in Namibië is het wel heel erg gericht op vlees eten. Met name ook wild, wat echt verrukelijk is en in de meeste gevallen een goed leven buiten heeft gehad. Vleesgerechten zul je gemakkelijk in restaurants kunnen krijgen en ze zullen vegan op het menu hebben, maar verwacht er niet teveel van.

Genoeg limiet op je cc voor de borg van de auto, met name als je geen verzekering erbij afsluit daar maar in Nederland (is een goedkopere optie).

Prettige schoenen waarmee je kilometers kunt gaan rijden.

En inderdaad altijd genoeg onderweg en pick the points om te gaan tanken en boodschappen te gaan doen. Wij hadden een old skool kaart mee, maar hou er ook rekening mee dat soms een benzinestation geen brandstof meer heeft :+ Gelukkig gaat er meer dan 150 liter in de auto (let wel op dat eerst de tweede tank leeg gereden wordt en pas bij de volgende tank de meter gaat lopen!!!).

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:57

Wij scanden ook belangrijke papieren( ziekenfonds, paspoort, verzekering, rijbewijs) in op een usb stick. Stel dat je wat kwijt raakt......

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:58

en per email naar familie vrienden sturen, stata het ook nog in je sent email

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:01

Gillbo schreef:
Dat heb ik werkelijk waar nog nooit meegenomen naar Namibië of Zuid Afrika, en ook nog nooit nodig gehad. :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:03

:j

en als je het al wil gebruiken, zou ik het ter plekke kopen :-)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:04

_Summerly_ schreef:
Gillbo schreef:
Dat heb ik werkelijk waar nog nooit meegenomen naar Namibië of Zuid Afrika, en ook nog nooit nodig gehad. :=

Tja, ieder zijn ding he.
Ik zou ook geen water meenemen maar dat daar te plekke kopen.
Dit zijn 2 dingen die ik altijd mee nam op de vele reizen die ik heb gemaakt dus een beetje flauw om zo te reageren
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 24-03-17 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:05

Lielle schreef:
:j

en als je het al wil gebruiken, zou ik het ter plekke kopen :-)

Dat kan natuurlijk met alles, ook warme kleding is te koop

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:06

Gillbo schreef:
Tja, ieder zijn ding he.
Ik zou ook geen water meenemen maar dat daar te plekke kopen
Ik mag hopen dat dat vanzelfsprekend is, djeez, niet zo aangebrand. :')

Edit: sure, er zijn landen waar het geen overbodige luxe is om dat bij je te hebben, maar in Namibië heb je het iig niet nodig. Dat is het enige wat ik daarmee wilde zeggen, dus ik snap niet wat daar flauw aan is. Mocht TS het desondanks fijn vinden om het mee te nemen of te kopen, dan slaap ik daar geen minuut minder van hoor.
Laatst bijgewerkt door _Summerly_ op 24-03-17 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:08

Voor ZA hadden we wel een Internationaal rijbewijs. Vond dat wel prettig dat je dan nooit je echte rijbewijs hoeft af te geven.

Zou toch overwegen een camera mee te nemen, de herinneringen zijn zo waardevol om vastgelegd te hebben!

Wereldstekker voor je telefoon en evt stekkerdoos als je meerdere dingen wilt aansluiten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:09

@gillbo
Klopt :-) en dat is toch een ook een heerlijk rustig uitgangspunt?

Ik redeneer altijd dat ik mijn paspoort en mijn credit card niet mag vergeten, al het andere valt te kopen. En natuurlijk neem ik dingen waarvan ik zeker weet dat ze nog zijn en/of te duur om 'zomaar' aan te schaffen wel mee, maar van die 'je weet maar nooit' dingen koop ik regelmatig ter plaatse. Is vaak een culturele ervaring op zich.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 22:07

Internationaal rijbewijs heb ik wel :j heb ik het niet nodig dan geen erg, ik reis genoeg :D

Mijn man is ook al flink om kleren geweest!! Hij kwam thuis met een duur prachtig outdoor t-shirt :j

Knaloranje.

Dus nu: welke beesten zijn kleurenblind? Want de rest zal het niet meer worden :')