Turkije op dit moment: veilig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Turkije op dit moment: veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 09:46

Hoi,

Deze zomer zouden we met een vriendengroep een weekje naar vrienden die in Antalya wonen gaan. Volgens hen is het volkomen veilig. Maar er is op het moment zoveel over Erdohan in het nieuws, zoveel slechts. Dat ik me afvraag, is het nog wel veilig?
Wat vindt bokt?

CynThier

Re: Turkije op dit moment: veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:58

Mijn vriend en ik hadden in December al Side geboekt. Vorig jaar kwamen er ook berichten dat het niet veilig zou zijn maar wij hebben niks gemerkt. Het enigste verschil wat ons in het hotel werd verteld is dat de politie sneller om de legitimatie zal vragen. Ook dit is uiteindelijk niet gebeurd bij ons en hebben we 2 weken heerlijke vakantie gehad. Dit jaar gaan we weer ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:07

Mijn collega is Turks en gaat vaak meerdere keren per jaar naar Turkije om zijn familie op te zoeken. Hij zegt ook dat het gewoon veilig is. Ik heb zelf wel gemerkt dat verkopers meer opdringerig kunnrn zijn, maar dit is per plaats misschoen ook anders.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:11

Mijn man is Turks, wij gaan dan ook meerdere keren per jaar naar Turkije.
Is het veilig? In mijn ogen wel.. Anders kan je nergens naar toe. :j

Wat in het nieuws is nu over Erdogan is over het referendum. Uitslag is geloof ik in april, ik hoop dat er NEE uit komt. Maar dit zal voor toeristen weinig uitmaken.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:25

Turkije is mijns inzien nu net zo gevaarlijk als Amerika, zolang je niet naar Istanbul gaat moet het goed komen. Erdogan zal met toeristen niets doen, die zijn veel te belangrijk voor de economie.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:48

Ik heb familie wonen in Turkije in het binnenland, aan de kust en in Istanbul. Vorig jaar ben ik met mijn gezin op vakantie geweest vlakbij Antalya en we hebben het heerlijk gehad. Ik heb mij daar niet onveilig gevoeld en ook mijn familie merkt weinig, alleen dat er minder toeristen zijn. Dit jaar gaan we weer, ik kijk er onwijs naar uit.

Ga lekker genieten en maak je niet druk. Gezien wat er in België, Duitsland en Frankrijk is gebeurd kun je anders nergens meer heen ;)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 18:23

Bedankt voor jullie reacties!
Ik twijfel nog wel erg, en dat wordt niet bepaald minder door wat er nu allemaal gebeurd. :P
Het is op zich niet zo dat ik bang ben voor aanslagen die eventueel gepleegd kunnen worden, want inderdaad die kans is op andere plekken ook ongeveer net zo groot.
Maar het is meer door al het gedoe met Erdogan dat ik twijfel, zeker nu. Ik hoop dat alles overwaait maar je weet het maar nooit.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:27

Wij gaan ook in april naar Turkije, twee weken mijn oom opzoeken, maar nu hebben we ook wat twijfels of we wel of niet gaan.

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:33

Mijn vriend en ik gaan inderdaad ook dit jaar naar turkije, ook bij ons is de twijfel toegeslagen, maar hebben besloten het nog even aan te kijken. Over hoe of wat in turkije hoor ik gemengde signalen.

Vrienden van ons die daar nu zitten hebben het namelijk niet echt naar hun zin(waren altijd zeer te spreken over het land en volk) en die merken wel degelijk verschil.
Maar ik hoor van andere weer dat ze niks merken, dus het ligt denk ik ook aan het gebied waar je zit.

Reisadvies is ondertussen wel aangepast, maar er is nog geen negatief advies gegeven, wel dat je meer op moet letten met waar je heen gaat.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:35

Wij gaan in augustus naar Lara. Je kunt anders nergens meer heen!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 18:40

Yenni schreef:
Wij gaan in augustus naar Lara. Je kunt anders nergens meer heen!

Als het om de aanslagen gaat is dat inderdaad wel een beetje zo. Maar dit vind ik toch anders, niet elk land heeft een soort dictator die zulke dingen roept over Nederland.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:19

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:21

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:26

Ik ga volgende maand voor een midweekje Side. Ik wacht wel af hoe de stand van zaken is vlak voor vertrek. Ik ga er vanuit dat we gewoon veilig op vakantie kunnen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:33

Ik wil persoonlijk niet meer naar Turkije. Puur uit principe! De turken kunnen er niets aan doen, maar een president van een land wat ons als nazi's bestempeld? Nee, daar ga ik mijn geld niet brengen.

Of het veilig is of niet? Dat weet ik niet. Het kan zomaar escaleren, dus een risico is voor jezelf denk ik.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:35

De media in NL blaast het ook op... Reisadvies is helemaal niet aangepast. Heel Turkije is al heeeeel lang helemaal geel en de gebieden rond Syrië oranje/rood.
En er is niet eens negatief reisadvies.

Ik kan niet wachten in juni lekker 10 dagen bakken!

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:03

Wij hebben besloten dit jaar niet naar Turkije te gaan. We zijn ca. 8 jaar naar hetzelfde all-in hotel geweest, nooit problemen gehad en we verwachten daar niet echt een terreuractie. Maar vorig jaar waren er opvallend minder Europeanen en meer inheemse bevolking. Dit bracht een totaal andere sfeer in het hotel. Ik ben voor een vrouw nogal opvallend met mijn 1,94 lengte, in dit hotel hebben we hier nooit problemen mee gehad, maar vorig jaar dus wel. Ik werd nagekeken en voelde mij niet op mijn gemak, ik werd nagekeken en er werden opmerkingen gemaakt door Turkse gasten. Opmerkingen die ik niet kan verstaan maar je merkt gewoon dat ze het over je hebben.
En het is heel vervelend om te zeggen, de mannen zag je amper, de vrouwen liepen allemaal in burka of burkini rond, ze waren ronduit grof tegen het personeel omdat ze die als mindere zagen en lieten duidelijk merken dat ze het niet eens waren met de westerse cultuur, het is hun goed recht om daar vakantie te hebben maar voor mij hebben ze de vakantie verpest. Ik heb geen probleem met vrouwen in burka (als ze daar zelf voor kiezen) en zal er ook niets over zeggen maar helaas was dat respect niet wederzijds...
Voor ons dus geen Turkije dit jaar, heel jammer want we hebben het daar altijd naar ons zin gehad....waar we dan wel heen gaan weten we nog niet want het is bijna overal een zooitje of niet wat we zoeken ;-)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:35

Hotels willen liever zelf ook geen Turkse gasten bij hun in het hotel.. Zijn inderdaad niet de meest makkelijke mensen :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:49

Jola, jammer dat je deze ervaring hebt. Ik vraag mij alleen wel af of je dit in andere landen ook niet zult hebben?

Ik sluit me helemaal aan bij Boooo. Wij gaan ook gewoon nog naar Turkije.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:41

Dat hadden wij ook gemerkt dat de hotels zelf geen Turkse gasten willen. En zoals gezegd waar we dan heen gaan weten we nog niet want het is momenteel overal wel wat...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:53

Ik moet zeggen dat met de recente gebeurtenissen wij toch wel even aan het nadenken zijn over onze boeking naar Turkije in de zomervakantie. Het loopt nu wel een beetje uit de hand daar en als er straks een negatief reisadvies komt, dan wil iedereen ineens omboeken en kun je nergens meer terecht.

Puur praktische overweging dus. Die Erdogan vind ik een vreemde snuiter, maar ik denk nogsteeds dat de toeristische sector zijn best zal doen voor je. Die mensen kunnen er ook niks aan doen dat hun grote leider een beetje last van grootheidswaanzin heeft.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:55

Omboeken is nu nog niet gratis in ieder geval.. Maar wat denken jullie dat er nu gaat gebeuren? :+
Vraag me oprecht af waar toeristen bang voor zullen moeten zijn? Waarschijnlijk wordt het een JA, de toeristen merken daar niks van. En de NEE stemmers komen daar niet open vooruit want dan belanden ze in de cel. Dus die zullen ook niet in opstand ofzo komen :+

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:56

In een resort zal er weinig aan de hand wezen. Is toch hun inkomstenbron en daar zullen ze zuinig mee zijn. Echter gingen wij altijd met de camper erheen. En in de loop der jaren in de sfeer wel veranderd.

Het is dat ik dit jaar geen plannen heb om die kant op te gaan, want anders had ik het echt wel omgegooid. Ook al is het veilig, ik moet een veilig gevoel hebben. En dat heb ik nu niet meer over dit land.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:02

Ik denk niet dat er een negatief reisadvies komt. En er zijn echt nog zat andere plekken waar je dan naartoe kunt. Zou me nu niet druk maken om dingen waar je geen invloed op hebt.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:10

Er zijn een paar landen die ik systematisch oversla en Turkije is er 1 van. Zat landen over die heel erg leuk zijn en waarom zou ik risico nemen door naar een land te gaan waar onrust heerst? Beetje onnodig vind ik om te wachten op een positief of negatief reisadvies. Ik lees de kranten, kijk televisie en beslis aan de hand van gezond verstand of ik wel of niet naar een land ga. Dat ik niet ga , betekent niet voor altijd, maar nu even niet. In elk land is natuurlijk wel wat, maar als het extreme vormen aanneemt en ik voorzie dat mijn vakantiegevoel er door beïnvloed zal worden, dan ga ik niet. Als andere mensen wel gaan , mogen zij dat weten. Veilig? Misschien wel, maar draagt het bij je vakantiegevoel, als je merkt dat mensen demonstreren, inelkaar geslagen worden, ineens niet meer in je hotel verschijnen? Bij mij niet, ik word daar verdrietig van.