Bijzonder Rome: tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Bijzonder Rome: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 17:13

Hoi

Ik ga zo boarden en trek een maand naar Rome om te werken. Ik verblijf dicht bij het centrum en zal s avonds dus zeker de stad ingaan. Maar wat met de weekends? Ik ben al 13 dagen in Rome geweest dus de mustsee's zijn welbekend. Uiteraard zal ik nog eens de trekpleisters bezoeken maar ik ben op zoek naar minder bekende dingen.

Ook vooral op zoek naar een dag of weekendtrip! Ik ben dol op natuur/ptretparken. Ik heb een auto ter beschikking.

NatasjavE

Re: Bijzonder Rome: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:23

Oh wat leuk. Ik ga in april een paar dagen naar Rome voor een citytrip.
Ik lees dus even mee.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:28

Als je van Jugendstil/Art Nouveau houdt heb je in Rome de wijk Coppede. Echt heel apart om te zien. Heel wat anders dan de klassieke bouwstijlen in het centrum: https://ciaotutti.nl/reizen-door-italie ... l-in-rome/
Kattenforum (Largo Argentina) al eens geweest. Leuk als je van katten houdt, anders niet doen uiteraard :D
Op zondag is er een hele grote rommelmarkt bij Porta Portese. Ook erg leuk. Let wel goed op zakkenrollers.
Villa d'Este en Tivoli zijn ook mooi en goed te doen met de bus.
Ostia Antica aan de kust.
De wijk Trastevere is ook erg leuk s'avonds. Lekkere restaurantjes en gezellige sfeer.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:43

Villa hadriana. Ligt een stukje buiten Rome en is ontzettend mooi complex.

Verder via appia antica als ik het goed heb, daar liggen catacomben, ook heel bijzonder.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:47

Ga ook naar Rome, dit zijn mooie tips voor rustig dagje.

Misschien ook iemand tips waar je de natuur in kunt?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:49

Veel sparen als je in het centrum gaat!
Alles is er echt enorm duur :(
Wij hadden alle toeristische dingen eigenlijk redelijk snel wel gezien dus dan wilden we gaan winkelen..
Je bent dadelijk € 4,50 kwijt voor een glas cola, pfoe!

Het is een erg mooie stad maar de drukte en hitte (40°C destijds) waren een domper voor ons. Ik ga er denk ik niet meer heen, maar door de hitte hebben wij ook niet echt kunnen genieten van de cultuur helaas

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:21

2 jaar geleden geweest, kan me niet herinneren dat het zo duur was. Maar zijn ook nooit op de terrassen rond de toeristische attracties gaan zitten. Leuk boekje is trouwens 100% Rome.

Rond 5 uur heb je happy hour en dan kan je een drankje bestellen en krijg je er allemaal gratis hapjes bij. Erg leuk.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:43

Granoek schreef:
Veel sparen als je in het centrum gaat!
Alles is er echt enorm duur :(
Wij hadden alle toeristische dingen eigenlijk redelijk snel wel gezien dus dan wilden we gaan winkelen..
Je bent dadelijk € 4,50 kwijt voor een glas cola, pfoe!

Het is een erg mooie stad maar de drukte en hitte (40°C destijds) waren een domper voor ons. Ik ga er denk ik niet meer heen, maar door de hitte hebben wij ook niet echt kunnen genieten van de cultuur helaas

Maar als je ergens een fles drinken koopt en wat broodjes bij de bakker en wat beleg haalt?

Ik zag dat je voor 35 euro een openbaar vervoer kaart kunt halen, die is 3 dagen geldig, de eerste 2 bezienswaardigheden zijn gratis, daarna krijg je korting op de bezienswaardigheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:45

Ik zou een dag/weekend naar Pompeii gaan, zeker als je een auto hebt :j heb ik ook gedaan vanuit Rome, dag Pompeii met de bus.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 22:29

Komen goede tips voorbij! Pompei staat zeker op mijn lijstje nu. Top idee!

Trastevere ken ik maar komt zeker ook weer aan bod :)

Coppede, katteforum en paar andere dingen ken ik niet en zal ik zeker doen! Zaterdag gaan we ook weer es naar 'het sleutelgat'. Vind ik ook echt leuk.

Duur, te warm, ... het is hier in de zomer warm idd en ze leggen toeristen er graag op. Maar met een mondje Italiaans en beetje goed nadenken is Rome juist heel lekker en goedkoop. Heb net voor 8 euro kekker gegeten bij via tiburtina :j

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:47

Owwww, wat goedkope eettentjes, hoor ik ook graag.
Ik zit trouwens behoorlijk noordelijk camping Tiber.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:35

Off the beaten track en dus héérlijk toerist-vrij: Villa Torlonia. Je kunt niet alleen de villa in, maar ook de Casina delle Civette met prachtig glas-in-lood. Zeker de moeite waard. :j De Galleria Borghese, met onder andere de beelden van Pluto en Proserpina, en Daphne en Apollo van Bernini, vond ik ook heel tof -- volgens mij moet je wel van tevoren reserveren. En verder wat hier al genoemd is: Coppede, Ostia Antica, Tivoli (Villa d'Este is zelfs in de winter nog prachtig; de route met de trein is ook fantastisch), en Pompeii en Herculaneum (beide op een heel andere manier bewaard gebleven na de uitbarsting van de Vesuvius).

A3a1: voor goedkoop eten moet je gewoon de piazza's en straten direct rondom de grote attracties vermijden. Een paar straten verder kan al heel veel schelen. :) Ik heb ergens in de buurt van Coppede voor een grote capuccino en een rijkelijk belegd broodje niet meer dan 4 euro betaald, op het terras. Ik zou gewoon lekker rondkijken, Rome is mooi genoeg om lekker doorheen te struinen, zelfs als het niet het Colosseum of Piazza Navona is. ;)

Edit: o, en helemaal vergeten: EUR! Heel anders dan de rest van de stad... het heeft ook iets heel kils, maar ik vond het wel tof om een keer gezien te hebben.
Laatst bijgewerkt door _Summerly_ op 17-02-17 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:46

Jans schreef:
Ik zou een dag/weekend naar Pompeii gaan, zeker als je een auto hebt :j heb ik ook gedaan vanuit Rome, dag Pompeii met de bus.

Pompeii is geweldig! Ben er vorig jaar met mijn vader geweest, toen we in Sorrento op een camping stonden. Ben toen ook naar Rome geweest en inderdaad: je hebt alles in een dag gezien, maar het is wel heel erg mooi. Zou er zo nog eens naar toe willen. Verder zou je, TS, kunnen kijken of je in de omgeving een rijgelegenheid kunt vinden voor een mooie buitenrit? Oh, en net buiten het centrum is een gigantisch overdekt winkelcentrum (ik dacht dat het Euroma2 heette) met vele winkels, supermarkt, enzovoorts. Ideetje voor als het eens slecht weer is. En anders zou je op Google of bij een reisbureau eens kunnen informeren wat er buiten Rome allemaal te doen is, maar dat heb je vast al gedaan?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 01:57

Ik ben niet zo voor de reisbureaus of shoppingcentra. Rijgerief ligt thuis. Dus andere stijl Haha. Wel leuk toch!

Morgen ga ik boodschappen doen en dan door coppede struinen. Enkele van de andere tips gaan ook zeker op het lijstje. Pompei wordt me hier niet aangereden met de auto vanwege de veiligheid. Klopt dat?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 08:59

Galeria Borghese heb ik een paar jaar terug gezien. Waanzinnig mooi. Je moet inderdaad van te voren reserveren.

Deze keer overnachten wij in de wijk Trastevere. We gaan voor het eerst met de kinderen.

Ik vond de wijk Gheto ook erg leuk. Erg goede restaurants daar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 10:08

Zo ik ben wakker :D tijd voor mijn eerste weekend hier :D vandaag Coppede en gewoon de hele dag wandelen want heb de hele week keihard gewerkt en amper buiten geweest. Helaas flink geregend vannacht dus hopen dat het droog blijft. Vnv gaan we met collega's eten. Blij met de tips hier (mijn Airbnb host was onder de indruk van mijn plannen Haha :D ) dus dank je wel allemaal!

Meer is nog welkom, ik ben er nog tot 18 maart.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:11

Ohhh heel veel plezier. Is het weer een beetje ok?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 14:10

Valt mee! Zonnetje vanmorgen. Heb twee uur gewandeld: via Coppede mijn neus achterna tot in park borghese en nu aan het lunchen. Straks even langs Trevi en dan zie ik wel. Prima wandelweer!

Coppede was prachtig! Idd heel leuke wijk. Rustig ook.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:37

poes schreef:
Ik ben niet zo voor de reisbureaus of shoppingcentra. Rijgerief ligt thuis. Dus andere stijl Haha. Wel leuk toch!

Morgen ga ik boodschappen doen en dan door coppede struinen. Enkele van de andere tips gaan ook zeker op het lijstje. Pompei wordt me hier niet aangereden met de auto vanwege de veiligheid. Klopt dat?

Er is een parkeerplaats pal voor de ingang, waar nogal 'gesjoemeld' wordt met de plekken. Wees ervan overtuigd dat je in een vak wilt staan en niet half. Zoek anders een andere optie. Wij hebben uiteindelijk een voorbijganger aangesproken, die ons keurig geholpen heeft met het juiste parkeren. De standhouders rondom de parkeerplaats willen namelijk nog wel eens de regels aan hun laars lappen en het geld zelf opstrijken. Er staat een parkeerautomaat vlakbij, waar je je vaknummer moet invullen. Laat niets in het zicht liggen en spreek eventueel af dat je wat bij de stand koopt als ze goed op jouw auto letten. Daar zijn ze gevoelig voor. Verder is het het absoluut waard om naar toe te gaan!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:50

poes schreef:
Valt mee! Zonnetje vanmorgen. Heb twee uur gewandeld: via Coppede mijn neus achterna tot in park borghese en nu aan het lunchen. Straks even langs Trevi en dan zie ik wel. Prima wandelweer!

Coppede was prachtig! Idd heel leuke wijk. Rustig ook.

Lukt het om foto's te maken?
Ik ben erg benieuwd!

Dank je Summerly
Citaat:
A3a1: voor goedkoop eten moet je gewoon de piazza's en straten direct rondom de grote attracties vermijden. Een paar straten verder kan al heel veel schelen. :) Ik heb ergens in de buurt van Coppede voor een grote capuccino en een rijkelijk belegd broodje niet meer dan 4 euro betaald, op het terras. Ik zou gewoon lekker rondkijken, Rome is mooi genoeg om lekker doorheen te struinen, zelfs als het niet het Colosseum of Piazza Navona is. ;)
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 19-02-17 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 12:51

Heel veel foto's maak ik nooit. Wat ik heb staat op mijn insta onder femmiewemmie :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 12:52

Lui dagje vandaag trouwens. Gisteren gaan eten met collega's en laat thuis. Nog niet lang wakker maar het is wel mooi weer. Even kijken wat ik ga doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 14:07

Volgend weekend ga ik naar Pompei en slaap ik in amalfi. Voor vandaag zoek ik een leuke publieke spa met lekker veel sauna's en opgietsessies. Liefst buiten Rome gezien de prijzen. Weet iemand iets toevallig?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:20

Beetje laat want zie dat je al naar pompei gaat maar eventueel voor andere die dit lezen. Pompei is helemaal niet zo heel mooi enorm slecht onderhouden. Als je echt een mooie oude stad wil zien moet je naar ostia gaan veel mooier dan pompei. Daarnaast raad ik ook aan om de dodenstad van de etrusken in cerveteri te bekijken ook heel speciaal.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:25

Een heerlijk pasta tentje is Pasta Imperiale in de buurt van Piazza Navona. Heel klein, je loopt er zo voorbij maar echt super service en zó lekker in een huiselijke sfeer. Ben je met een groep krijg je gewoon zo de pannen op tafel en de antipasti is allemaal zóóó lekker <3