Met de auto op vakantie waar naar toe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chalpaca

Met de auto op vakantie waar naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 15:16

Hallo bokkers!

Vakantie's uitzoeken is altijd een gedoe, welke plekken zijn er nou leuk? Wat is niet te ver rijden?
Mijn vader wil persé altijd met de auto op vakantie want dat vind hij het makkelijkste om dingen te bezoeken, en het kost ons niks want het is een lease-auto.

Maar mijn vraag dus bokkers, welke plekken zijn nou leuk om naartoe te gaan? Strand hoeft niet persé! Wel een plek waar naartoe te rijden is ( Vorig jaar waren we in Andalusië, is te doen maar wel erg ver!) en waar in de buurt leuke dingen zijn om te bezoeken!

Brand los *\o/*

Edit: het gaat er dus om naar een plek te rijden met de auto en daar gewoon de hele vakantie door te brengen, geen rondrit ofzo.
Laatst bijgewerkt door Chalpaca op 19-01-17 15:28, in het totaal 3 keer bewerkt

_mexx_lady_

Re: Autovakantie waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:24

Schotland!
Met een ferry kan je te water oversteken, en ik geloof dat je met de eurostar tot londen kan en van daar uit verder rijden naar Schotland.

Heel erg mooie omgeving, vriendelijke mensen, veel te bezoeken en zelfs onderweg kom je ogen te kort!

Chalpaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 15:26

_mexx_lady_ schreef:
Schotland!
Met een ferry kan je te water oversteken, en ik geloof dat je met de eurostar tot londen kan en van daar uit verder rijden naar Schotland.

Heel erg mooie omgeving, vriendelijke mensen, veel te bezoeken en zelfs onderweg kom je ogen te kort!

Haha ik denk dat je het verkeerd begrepen heb, ik bedoelde autovakantie als in met de auto ergends naartoe en wel gewoon op een plek blijven :)
Al lijkt schotland me super, dat is denk ik niet te doen :)

_mexx_lady_

Re: Met de auto op vakantie waar naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:01

Owwhhh inderdaad sorry

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:02

Scandinavie :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:09

Luxemburg! Echt een mooi land.. zeker in de richting van Müllerthal! <3

lizy29Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:21

Misschien belangrijk om te bedenken wat jullie willen tijdens de vakantie. Cultuur, natuur, luieren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:38

Wij genieten altijd van Frankrijk. De Provence, Ardèche, Pyreneeën, Auverne, de streek rond Carcassonne, gewoon te veel om op te noemen en in iedere regio is er voor elk wat wils. :j

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:39

Inderdaad Luxemburg! Geweldig land!
Duitse Eifel ook prachtig. En niet ver

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:52

Goh, je kan alle kanten op met de auto, Scandinavië, Polen, Slovenië of de populaire landen in het zuiden. Het ligt er nogal aan wat jullie wensen zijn.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:03

Mogelijkheden genoeg! Toen ik nog thuis woonde gingen wij vaak naar Frankrijk en Italië. Daarna gingen we altijd met het vliegtuig.

In 2015 zijn mijn man en ik met de hond naar Corsica gereden. Onze beste vakantie tot nu toe. Maar, het is een lange reis. Wij zijn in totaal 42 uur (enkele reis) onderweg geweest inclusief 10 uur op de boot. Maar eenmaal op Corsica waren we de reis zo vergeten want wauw wat een prachtig eiland.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:08

Wij vinden het Harzgebergte in Duitsland altijd mooi. Is maar 4 uur rijden vanaf de grens :D Maar ik weet niet wat je allemaal wil doen op je vakantie?

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:11

Kroatië is prachtig! <3

Chalpaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 20:00

antje_vip schreef:
Wij vinden het Harzgebergte in Duitsland altijd mooi. Is maar 4 uur rijden vanaf de grens :D Maar ik weet niet wat je allemaal wil doen op je vakantie?

Sowieso willen we mooie stadjes bekijken, lekker weer hebben!, mooie natuurplekken bezoeken
Dus eigenlijk zoek ik een streek waar je mooie plekken kunt bezoeken.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:05

Kroatie, mooi land, zonnig weer, veel te zien, heerlijk eten en niet duur

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:09

Kroatië ja! Vorig jaar zijn we naar Istrie gereden en dan in de buurt van Rovinj. Echt prachtig daar!! Eerder al eens naar Makarska gereden, ook erg mooi maar stukje verder. Op de terugweg hebben we in Lipica overnacht, ja bij de Lippizaner fokkerij <3

Chalpaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 20:11

Sjira schreef:
Kroatië ja! Vorig jaar zijn we naar Istrie gereden en dan in de buurt van Rovinj. Echt prachtig daar!! Eerder al eens naar Makarska gereden, ook erg mooi maar stukje verder. Op de terugweg hebben we in Lipica overnacht, ja bij de Lippizaner fokkerij <3

Gaaf! Wij zijn ook een keer in kroatië geweest bij een of andere watervallen. Maar ik ga het eens opzoeken! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:11

Dichtbij zei je? Hmm, misschien Harz gebergte? Goslar, Hhnenkleh, Weimar, Maagdenburgh, Munster, Erfurt etc. die kant op? Ligt allemaal bij elkaar in de buurt.

Iemand anders zei het ook al ik vond het erg mooi toen, stuwmeren, Bergen, vakwerkhuisjes, goudmijn van binnen gezien nog wildwater kano kampioenschap per ongeluk gezien en ahum.. wel bagger zomer toen, bijna bevroren in ons tentje in het Harz gebergt. (was toen tegen vriespunt!)
Echt de toerist uitgehangen.

Andere optie, Luxemburg en dan in de buurt van de Moezel, Trier en in de buurt van 3 landenpunt of zo?

Verderop Toscane, rondom Gardameer, Kroatië...

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:34

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:39

chalpaca schreef:
antje_vip schreef:

Sowieso willen we mooie stadjes bekijken, lekker weer hebben!, mooie natuurplekken bezoeken
Dus eigenlijk zoek ik een streek waar je mooie plekken kunt bezoeken.

Dat is alsnog niet duidelijker. Je hebt overal streken waar je mooie plekken kunt bezoeken :+
Stadjes en natuur heb je ook overal.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:46

Wij gaan altijd met de auto op vakantie (en dan op een plek verblijven). Tot nu toe ben ik in Frankrijk (Ardèche en Cevennen zijn erg mooi, maar ook naar de Middellandse zee en Italië toe is het weer heel anders, maar ook erg mooi en de Provence ook!), Tsjechië bij het Lipnomeer (hele mooie omgeving, veel te doen, mooie natuur, veel kastelen, lekker eten, heel goedkoop, broodjes op de camping kostte 3 cent per broodje en die waren echt lekker, en wij hebben heel mooi weer gehad, het was zelfs een keer 40 en 42 graden :oo ), Luxemburg, Zwitserland (heel mooi, vooral de bergen, maar ook duur), Bosnië (ver rijden, hele andere cultuur, wel heel mooi). Polen schijnt ook heel mooi te zijn en Duitsland of België kunnen natuurlijk ook heel leuk zijn :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:44

Benidorm :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:48

Interlaken in Zwitserland, waan je in de wereld van de hobbitstee en rivendell. Het is wel een vrij prijzige bestemming, maar ik wist niet dat er zoiets moois met de auto te bereiken was en ik heb best wat gezien.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:08

wij zijn afgelopen jaar met de auto eerst een week naar oosterrijk geweest en daarna doorgeren en een week in kroatie verbleven. beide erg goed bevallen, eerst actief en veel wandelen daarna luieren en stadjes bezoeken

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:24

Tsjechië en dan vooral het Ertsgebergte! Wij gaan 2x per jaar elke keer naar dezelfde streek. Super mooie natuur, aardige mensen, mooie steden, lekker eten en ook niet onbelangrijk erg goedkoop! Wij rijden met de auto ongeveer 10 uur, het is net over de grens bij Oost Duitsland.