Wat moet je gezien hebben of waar moet je geweest zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Wat moet je gezien hebben of waar moet je geweest zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 22:02

Ik begin richting de 30 te gaan en met wellicht toekomstige kids waardoor je minder makkelijk zal reizen en niet alles kunt doen willen we als het haalbaar is nog een grote reis maken, maar ja wat of waar? Ik ben in verschillende Staten van Amerika geweest waaronder hawaii, new york, new jersey, pennsylvania, florida. Ik ben in Italië, Zwitserland, Griekenland, Engeland, Frankrijk, Engeland, Turkije, spanje, Nederlandse Antillen en België geweest.

Wat is nou nog een must do or see? Ik wil ooit naar IJsland maar dat lijkt me qua activiteiten ook behoorlijk do able met kids. Wat was jullie meest onvergetelijke bestemming? Ik zat aan Costa Rica en Zuid Amerika te denken, maar met trump nu twijfel ik daarover. Wellicht Australië, maar het is zo groot en ik weet er nog zo weinig over.

verootjoo

Re: Wat moet je gezien hebben of waar moet je geweest zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:05

Safari in Afrika! bv in Kenia of Tanzania (mijn favorieten)

Je hebt nog helemaal niks van Afrika op je lijstje :P

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:07

Rondreis Marokko, ook heel mooi en misschien straks niet meer zo handig met kids (al kan het wel, maar toch) Prachtig land en veel te zien, heb er 3 jaar met plezier gewoond :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:08

Bonaire vooral het natuur park, duiken en Oman de wadis , natuur en cultuur zijn mijn favoriet.
Kenya vond ik ook wel mooi maar ik vond 1x wel genoeg.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 22:09

verootjoo schreef:

Madagascar heb ik ook aan zitten denken :) alleen en sorry als ik daar een groot vooroordeel over heb want ik heb totaal geen ervaring. Ik lees nogal veel over op je resort blijven ivm criminaliteit en opdringerige verkopers. Maar wellicht is dat alleen bij grote resorts in de buurt? We willen ergens graag zelf een auto kunnen huren om op pad te gaan.

Heb je ergens foto's of een verslag over jouw reis daar? En misschien heb je het totaal anders ervaren dan wat ik heb gehoord of gelezen. :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 22:09

Letsdunit schreef:
Bonaire vooral het natuur park, duiken en Oman de wadis , natuur en cultuur zijn mijn favoriet.
Kenya vond ik ook wel mooi maar ik vond 1x wel genoeg.

Nederlandse Antillen ben ik dus al geweest :) maar bedankt voor het meedenken

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:13

Jamaica! Al heb ik dat wel met m'n ouders en zusjes (toen 16&11) gedaan, dus wellicht ook do able met oudere kinderen..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 22:16

AnneJ1995 schreef:
Jamaica! Al heb ik dat wel met m'n ouders en zusjes (toen 16&11) gedaan, dus wellicht ook do able met oudere kinderen..

Jamaica is toch een eiland? Als het goed te combineren is met omliggende eilanden of landen is het wel een idee. Ik dacht aan een land of eiland waarbij we bijvoorbeeld op 3 plaatsen verblijven op bijvoorbeeld 6 uur rijden of 3 uur vliegen van elkaar vandaan.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:18

Ik ben er nog niet geweest, maar wij hebben voor februari Fins Lapland geboekt als zijnde onze ultieme reis voor er mogelijk kindjes komen (als het ons gegeven is). Dit is dan ook gelijk onze huwelijksreis.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:19

Berlijn! :) Ik ben er meerdere keren geweest, maar er is zoveel te zien dat ik nog steeds niet alles gezien heb!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:19

moonsparkle schreef:
verootjoo schreef:

Madagascar heb ik ook aan zitten denken :) alleen en sorry als ik daar een groot vooroordeel over heb want ik heb totaal geen ervaring. Ik lees nogal veel over op je resort blijven ivm criminaliteit en opdringerige verkopers. Maar wellicht is dat alleen bij grote resorts in de buurt? We willen ergens graag zelf een auto kunnen huren om op pad te gaan.

Heb je ergens foto's of een verslag over jouw reis daar? En misschien heb je het totaal anders ervaren dan wat ik heb gehoord of gelezen. :o

Mijn zus woont daar dus wij hadden wel een iets andere reis. Maar we zijn ook met z'n tweeen weggeweest.
Auto huren zou ik daar echt niet doen. Mijn hemel, je moet echt goed kunnen rijden daar want niemand kan dat :') of mijn zwager of zusje reed of we hadden een (betrouwbare) taxichauffeur die ook onze gamedriver in de parken was. Andere mensen doen het wel hoor, zal vast wel kunnen. Je wordt af en toe wel genaaid door de politie en dan moet je wel weten wat je moet doen.
Maar met een chauffeur zie je in de parken ook veel meer. Die weten waar ze moeten kijken en waar welke dieren zitten. Je moet echt getraind zijn om de dieren te zien, anders kijk je er gewoon over heen. Klinkt gek met zulke grote dieren maar het is echt zo.
Opdringerige verkopers heb je daar wel ja. Ik zei een gewoon een paar keer vriendelijk nee, en daarna minder vriendelijk dat ze op moesten pleuren met hun zooi.

Het is een hele andere reis dan wat jij denkt dat het is denk ik :P op de safariresorts moet je idd in je tent blijven na 22.00 andere word je voer voor de beesten. Plus dat je echt in the middel of nowhere zit dus je kan ook niet naar een stad ofzo savonds. Moet je sowieso ook niet willen. Je gaat dan echt om wildlife te spotten en niet om te cityhoppen zeg maar. Er zijn ook niet echt leuke steden ofzo.
Het is wel een echte belevenis, compleet anders dan welke reis dan ook.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:20

moonsparkle schreef:
AnneJ1995 schreef:

Jamaica is toch een eiland? Als het goed te combineren is met omliggende eilanden of landen is het wel een idee. Ik dacht aan een land of eiland waarbij we bijvoorbeeld op 3 plaatsen verblijven op bijvoorbeeld 6 uur rijden of 3 uur vliegen van elkaar vandaan.

Ja het is een eiland. Ik ben er 3 weken geweest op 3 verschillende plekken. Fantastisch mooi land en zo ontzettend relaxed leeftempo!
Heb volgens mij niet goed gelezen haha, was niet helemaal binnen gekomen dat je meerdere landen bedoelde.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 22:21

Oja we zoeken en warme bestemming ;) ben wel benieuwd naar foto's van zo'n reis het is vast prachtig

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:21

Een rondreis Cuba..en dan op zeer korte termijn. Dan zie je nog het Cuba zoals het moet zijn. De Amerikaanse invloeden komen er aan. Ik ben er 3x geweest en ben verliefd.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:28

Ik zie dat je nog nooit in Azië bent geweest.

Het is zeker te doen om naar japan te gaan, maar ook Zuid-Korea is een heel gaaf land om naar toe te gaan. China is er genoeg te doen en te zien. EN wat dacht je van Vietnam, Laos, India, Indonesie,Filippinen Maleisie. Of Noord-Korea, is lastiger met kinderen ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:37

Noord-Korea op vakantie? := dat lijkt me nou niet zo'n gezellig land

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:43

verootjoo schreef:
Noord-Korea op vakantie? := dat lijkt me nou niet zo'n gezellig land

Laten we zeggen, het is geen lui lekker vakantie. Maar meer om je horizon te verbreedden :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 08:41

Mexico! <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:03

Costa Rica is ook goed te doen met kinderen (bijvoorbeeld Djoser biedt junior reizen naar Costa Rica aan) en is een land waar heel veel te zien is.
Verder Brazilie en Colombia. <3 Deze landen staan op 1 en 2 van de grootste biodiversiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:08

Scandinavië! :j Gewoon omdat dat totaal anders is dan al het andere op aarde. En dan zowel tijdens midsommar en hartje winter.

Ik vond deze blog het laatst en die beschrijft eigenlijk precies waarom je naar Zweden moet:

https://shotofadventure.com/2015/02/01/ ... it-sweden/

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:19

Waar je ook naartoe gaat…doe een tussenstop op de Seychellen :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:28

Mexico.. vond ik onvergetelijk. Op positieve en negatieve manier want heb me in het binnenland als enige toerist niet altijd even veilig gevoeld. Maar als je op de toeristische plekken komt zeg ik doen!!! Prachtig land

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:29

Mexico is absoluut top!! Ik heb in januari een rondreis van twee weken gemaakt en was zeer onder de indruk. Het is goed te doen met huurauto mits je geen angstige chauffeur bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:30

Misschien niet warm maar voor mij staat absoluut bovenaan de to-do list het Noorderlicht bekijken. Ik kan me haast niet voorstellen hoe dat moet zijn en hoe klein je je dan ineens voelt.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:39

Australië!! Het is een stukje vliegen, maar dat is het helemaal waard hoor! <3