Verjaardag in het buitenland vieren, maar waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Verjaardag in het buitenland vieren, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 11:00

Eind oktober word ik 30 jaar!
Dit wil ik samen met mijn vriend lekker in het buitenland vieren (donderdag heen en maandag weer terug).

Ik zat zelf te denken aan Italië, Griekenland of Spanje.

Weten jullie waar ik de meeste zongarantie heb en waar het tevens goed betaalbaar is?

Trefwoorden: niet te massaal, natuur&cultuur, lekker eten!

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:04

Ramooontje

Re: Verjaardag in het buitenland vieren, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 11:19

Oja, daar heb ik van gehoord!
Ben jij met sprs.me weg geweest Nymphe?

Zo ja, hoe was het?

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:28

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 11:37

Op de site is de sunsation out off order en aangezien ik deze week wil boeken gaat dat een beetje over. Nog meer tips van bokkers?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:40

Venetië of Rome? Daar kun je in een paar dagen tijd heel veel zien en rond die tijd is het daar meestal nog super weer :)

3 jaar geleden ben ik in de herfst naar Napels geweest? Dat was echt heerlijk! Kon nog gewoon in korte broek/mouwen rond lopen.

Tenerife kan ik ook echt aanraden maar daar lijkt het me wat kort voor, dat is ook een stuk langer vliegen.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 11:42

Rome staat inderdaad hoog op de lijst!

Hoe vond je Napels? Dos and dont's?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:53

Lissabon is ook een leuke stad voor een lang weekend. Qua weer zul je er ook prima zitten.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:53

Wat dacht je van Portugal?

Vanaf Eindhoven kun je goedkoop naar Porto, Lissabon of Faro vliegen.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 11:57

Portugal ook een goede! Schijnt de meeste zonuren te hebben van Europa.

En hebben jullie misschien ook specifieke adresjes?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:31

Helaas daar kan ik je niet aan helpen want ben er zelf nog nooit geweest. Had zelf ook zitten kijken voor een reisje naar Portugal.
Je kunt wel leuke dingen vinden via Airbnb, daar staan ook wel recensies bij!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:34

Wij zijn afgelopen jaar ook eind oktober naar Portugal geweest.
Naar Cascais, vlakbij Lissabon. Zowel zon als regen gehad en dus ook stranddagen en dagen waarbij een korte broek nog net ging. Temperatuur was dus wel prima.

Gevlogen vanaf Eindhoven. Weet zo de prijs niet meer precies.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:35

Napels.... Ik heb zelden zo'n vieze stad gezien. Iets er onder is het prachtig, Pompei, de amalfi kust, Vesuvius. Alleen Napels zou ik dan weer niet willen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:36

Wij maken er lijkt het een gewoonte van de verjaardag van mijn man (april) in het buitenland te vieren, vorig jaar waren we in Magnac-Laval in Frankrijk met onze ouders (mijn en zijn ouders) en ons dochtertje. Komend jaar zitten we in Japan met zijn ouders en ons dochtertje. Daar zit het met lekker eten wel goed :D Maar Japan doe je niet even in vier dagen.

Maar wij vieren onze verjaardagen nooit echt groots, meestal alleen met ouders en broers/zussen. Mijn verjaardag vier ik met mijn dochtr mee die ongeveer twee weken voor mij jarig is. Dan is er tenminste nog niemand op vakantie wat met mijn verjaardag wel altijd het geval is.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:41

Ramooontje schreef:
Rome staat inderdaad hoog op de lijst!

Hoe vond je Napels? Dos and dont's?

Napels vond ik heel gaaf! Pompeï, Herculaneum, de Vesuvius, de touristische routes langs de Amalfi kust. De stad zelf stelt inderdaad weinig voor maar de omgeving is wel echt gaaf :) Vooral Pompeï vond ik echt bijzonder om te zien.

Toscane heeft trouwens ook heel veel mooie en leuke stadjes!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 13:42

Geen Napels dus haha!

En is AirBnB + losse vlucht goedkoper dan zo'n alles in 1 pakket?

@Jans: verjaardag wordt hier nu ook niet groots hoor (just me and my man ;) )

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:19

Vliegen op Napels en met een huurauto zo snel mogelijk naar Pompei rijden (ik weet nog wel een heel leuke b&b). Pompei is prachtig, de Vesuvius opwandelen (voor de minder sportieven, je kan ook de bus nemen, maar ik weet een leuke route) is waanzinnig. En de amalfikust ben je zo met de auto voor een flinke porti mooie gekleurde dorpjes.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:30

Vaak is t los regelen wel voordeliger. Je kunt dan zelf gunstige tickets en accommodatie zoeken, scheelt toch weer.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:37

maaikemuis schreef:
Vliegen op Napels en met een huurauto zo snel mogelijk naar Pompei rijden (ik weet nog wel een heel leuke b&b). Pompei is prachtig, de Vesuvius opwandelen (voor de minder sportieven, je kan ook de bus nemen, maar ik weet een leuke route) is waanzinnig. En de amalfikust ben je zo met de auto voor een flinke porti mooie gekleurde dorpjes.

Dit hebben wij inderdaad ook gedaan! Ik zeg wel Napels maar we zaten niet in de stad zelf, volgens mij zijn we daar ook maar 1 keer geweest en dat was idd geen fijne buurt. De laatste nacht sliepen we wel daar vlakbij het vliegveld en in die wijk zaten super veel vrouwen aan de kant van de weg zichzelf te verkopen :wow: Dat was wel heel bizar om te zien, daar kan ik me hier niks bij voorstellen.

Ik zat in een appartement aan de Amalfikust met uitzicht op zee, dat was echt heel mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:38

Korfu kan ik aanbevelen. Wij houden ook van niet te druk, mooie omgeving en lekker eten, en op Krofu kom je dan echt wel aan je trekken.
Ik heb ook een heel knus hotelletje voor je, echt niet duur ook. Je kunt hem het beste zelf bellen of mailen, want via booking oid is het duurder.
http://www.booking.com/hotel/gr/valley- ... ight_room=

De plaats, Paleokastritsa heeft een boel leuke eettentjes, een mooie groene maar heuvelachtige omgeving en je kunt er ook heel leuk een bootje huren, om te genieten van de ministrandjes waar je vanaf het land niet komt.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 15:04

@Maaikemuis (wat leuk ik woon ook in Hoorn!) mag ik jouw inside tips en adresjes? En Melody hoe heet het appartement aan de Amalfikust?

Korfu had ik nog niet aangedacht Joolien, ik ga direct even koekeloeren.

De keuze is waar reuze, alvast super bedankt ladies. Nog meer tips zijn uiteraard meer dan welkom!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:20

Het heette Casa Vacanza Maiori, in het fotoboek staat dat het er heel groot en ongezellig was (het appartement, het gebouw was niet zo groot) maar wel schoon en heel mooi gelegen. En er zat een mega balkon bij :D
Ik vond het er gewoon prima, je bent toch meer in de omgeving dus als het netjes is met een goed bed ben ik snel tevreden.

Dit was ons uitzicht vanaf het balkon: (sorry voor de slechte foto)
Afbeelding

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 15:26

Wow looks amazing!!

Groot vertrek is inderdaad van onderbelang (hygiene daar en tegen...).

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:37

Wij hadden een kamer geboekt bij Casa di Plinio. Het bed was een beetje hard, maar verder was vooral de gastvrijheid fantastisch. Ik weet nog goed dat wij niet konden ontbijten omdat we al om 6 uur naar de vulkaan gingen om die te bewandelen. Ik hoor haar nog heel teleurgesteld zeggen 'you are not having breakfast'. Ik kreeg bijna medelijden van haar teleurstelling. Vervolgens stond ze een uurtje later met een dienblad voor de deur om ons een stapel belegde broodjes te geven en flesjes water. Konden we toch ontbijten. De hoeveelheid was echter zo groot dat we onze lunch er ook nog makkelijk mee hebben gered :D. En we hadden de croissants gemist, dus die lagen bij thuiskomst op ons te wachten.

Als je van wandelen houdt, dan kun je de toeristische busdienst skippen naar de vesuvius en hem oplopen. Er is namelijk een prachtige rondroute vanaf Ottoviano. Je bent wel even bezig (wij waren 5 uur onderweg heen en terug), maar het was een prachtige wandeling. De mensen bij de betaalhokjes zijn echter niet gewend dat je wandelend aankomt zetten en dan al helemaal niet via Ottoviano. Ze ware hoogst verbaasd en gelukkig mochten we bij de uitgang betalen.

Pompei is werkelijk fantastisch. We hebben daar echt uren rondgelopen. Bij de B&B hebben ze een boekje met daarin alle bezienswaardigheden daar, mag je zo lenen.

En de lekkerste ijssalon zit vlak voor de kerk!

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:22

Ramooontje schreef:
Op de site is de sunsation out off order en aangezien ik deze week wil boeken gaat dat een beetje over. Nog meer tips van bokkers?

Bij Citytripping kun je aangeven dat je naar een land in Mediterraan Europa wilt ipv heel Europa, en je kunt voor 3, 4 of 5 dagen gaan. Dus dan kom je wel in Spanje, Italië of daar in de buurt ;)

Ben zelf nooit met Srprs.me weggeweest maar dat staat wel in de planning :)