Dit najaar willen mijn vriend en ik graag drie a vier dagen naar schotland. We zijn beide geboeid door de geschiedenis / highlanders / kastelen / ruines en de prachtige natuur die het land rijk is en dat zouden we graag eens met eigen ogen zien.
Tevens willen we graag te paard de natuur door min. op 1 dag maar misschien zelfs twee of drie dagen, ligt er een beetje aan hoe lang de routes duren. Ik rijd paard voor mijn beroep dus heb wel redelijk conditie mijn vriend rijd recreatief 2x in de week (soms 3x) op zijn eigen paard maar conditioneel krijgt hij wel last als de ritten langer dan twee uur duren (en is niet leuk als hij de rest van de tijd spierpijn heeft

We rijden graag stevig maar willen ook veel van het landschap kunnen zien, maar dus niet alleen maar stappen ook lekker draven en een galop moet er in zitten (wel graag met een gids) .
Heb al wat adresjes maar die zijn puur voor paardrijvakanties ( en bieden geen mogelijkheden om zelf nog andere dingen te gaan doen)
beiden willen we niet auto rijden, dus alles moet met openbaarvervoer of eventueel taxi te bereiken zijn.
qua hotel hoeft niet luxe te zijn, een B&B is ook prima
Iemand tips qua welke plaats we best naar toe gaan en bij welke stal we kunnen rijden ?
Hoor ook graag ervaringen van mensen die in schotland geweest zijn altijd leuk