Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miran schreef:Zelf rijden vonden wij goed te doen, hebben zo'n 4000 km gereden in drie weken. Links rijden went snel en de wegen zijn goed. De wat drukkere kruisingen is het wel fijn om met z'n 2en te kijken wat er gebeurt.
Wij hadden 1 telefoon mee voor nood, een enkele sms naar het thuisfront. Vijf jaar geleden was er weinig internet. Maar wij hebben er ook weinig behoefte aan om steeds te appen ofzo.
Supervixen schreef:Leuk hoor! Ik ben afgelopen zomer voor de 4e keer in z.a. geweest. Drie jaar geleden ben ik ook in hluwehluwe geweest, in swaziland (hlane), zelf door de drakensbergen via de sani pass naar Lesotho gereden. In Mozambique met walvishaaien gesnorkeld. Natuurlijk ook in het kruger geweest (deze zomer 8 nachten). Geweldig gebied om te reizen. Wij regelen wel altijd alles zelf. Zelf tickets boeken, auto huren en overnachtingen regelen. Zo hebben we de meest bijzondere dingen meegemaakt. Voor 4 weken rondreizen waren we destijds 3000 euro kwijt. Afgelopen zomer waren we veel goedkoper uit, want de ZAR staat erg gunstig.
Neem veel lagen kleding mee. In het kruger hadden we 30 graden overdag, maar in de buurt van johannesburg vroor het. Om het maar niet te hebben over de drakensbergen. Gevoelstemperatuur 's nachts in Lesotho was -10.
Supervixen schreef:Mijn zusje heeft een morning walk gedaan vanuit lower sabie, maar zij hebben toch veel gezien, onder andere een groep hyena's die een prooi aten. In april/mei is er ook veel meer begroeiing en daardoor zie je minder. Ben zelf ook een keer in mei geweest en dat is echt een verschil met juli/aug.