Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:[BEU] (Paardrij)safari in Zuid-Afrika!
Wij zijn een aantal jaar geleden geweest, een week. Was prima. Inclusief een aantal paardrijsafari's, aantal konden we zelf indelen. Maar dit was geen groepsreis, daar heb ik verder geen verstand van.
MoOtJuHh schreef:Wat zou ideaal zijn?
- Directe vluchten vanaf Amsterdam Alleen als je geld te veel hebt, vlieg via Engeland, of duitsland dat scheelt je veel pegels. Je land in Johannisburg 'savonds om 22.00 uur. Je moet nu ergens overnachten en dat is niet simpel.
Johanesburg is niet veilig
- 8 dagen weg (inclusief vliegreis dus) Je bent dus twee dgen bezig om op besdtamming en weer terug te komen
- Periode wordt half oktober Voorjaar dus. Als het natter is zie je minder wild,de kuddes gaan uit elkaar en ze verstoppen zich achter al het groen
- 1-3 dagen te paard door een safaripark Een safaripark.... Dit is te vaag omschreven, Addo is een prachtig park, maar met een paard zou ik er niet durven rijden. Zoek eerst mar eens een park waar je mag rijden
- Overige dagen met de auto Autohuren?? Let op huurauto's zijn altijd wit, je hebt geen fourweeldrive nodig. Leer wel van te voren de theorie van de four way stop. Oh ja en stoplicht heet in het afrikaans Robot
- Moet een groepsreis zijn. Ik zie het niet zitten om zelf daar met een auto te rijden. Zoek zoek
- Mag een dag 'leeg' zijn, om dan eventueel andere bezienswaardigheden te bezoeken. Dat red je dus echt niet, de afstanden daar zijn ietsje anders dan hier
Idee, benader een lodge bijvoorbeeld cheetalodge in nelspruit. (deze mensen waren op tv bij ik vertrek, ik ken ze zelf niet) en informeer wat zij voor je zouden kunnen doen. Degelijke reizen worden vaak vanuit een lodge gemaakt. Zoek eerst op wildpark en dan op lodges daar in de buurt. Google is your friend.
.
AfricanLady schreef:veerledec schreef:[BEU] (Paardrij)safari in Zuid-Afrika!
Wij zijn een aantal jaar geleden geweest, een week. Was prima. Inclusief een aantal paardrijsafari's, aantal konden we zelf indelen. Maar dit was geen groepsreis, daar heb ik verder geen verstand van.
Ik weet verder niet hoe het zit met paardrijden daar.
Maar ga aub zoals in dit topic op olifanten rijden op met zo luipaard op de foto.
Dat moet je gewoon echt niet willen.
Tuurlijk het is een geweldige eravring voor de mens maar dieptriest voor de dieren.
mrie schreef:Als luipaardenwelpen gered worden in het wild kunnen ze nooit meer terug naar het wild omdat die beesten van hun moeder moeten leren jagen. In gevangenschap lukt dat zeer zeer zelden. Er blijven twee mogelijkheden over. Ze worden in een 'wildpark' uitgezet maar krijgen dagelijks vlees (en toeristen om naar ze te kijken) De tweede mogelijkheid is dat ze verder tam gemaakt worden (dat gaat vrij makkelijk) en gebruikt worden als huisdier, toeristentrekker in een lodge of een educatieve functie krijgen. (bron Africat)
Ik ben veel in afrika geweest, een ding heb ik geleerd. Oordeel niet met je westerse normen over iets wat afrikaans is.
casperzazoe schreef:Ik zou ook niet voor 8 dagen gaan.. Véél te kort en een hele dure vakantie dan in verhouding, aangezien je nogsteeds je ticket, paspoort en vaccinaties moet hebben.
Even over hierboven, een wild dier dat menselijk is gemaakt krijg je niet terug het wild in, helaas de volgende generatie vaak ook niet. Maar er is een verschil tussen elke dag aangeraakt worden door mens en kind, vaak nog onder verdoving ook, of in een klein reservaat in alle rust leven.