Handbagage

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 22:08

Hallo allemaal,

Heb geen idee of het hier goed staat anders merk ik het wel!

Ik vlieg volgende maand met Transavia naar Montpellier naar mijn ouders toe die in Millau al twee weken zitten. Nu heb ik alleen handbagage. Ik wil een koffertje meenemen op handbagage formaat en heb nog een handtas maar nu het probleem: je mag maar 1 stuk handbagage meenemen. Dus ik kan niet en het koffertje en mijn handtas meenemen. Ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden gaan doen of hebben gedaan..

Ik vlieg voor het eerst alleen met transavia, heb al twee keer eerder gevlogen met KLM en Britisch Airways maar met ruim bagage.

Alvast bedankt!

xx

Yv_

Re: Handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:11

Het ligt echt ontzettend aan de personen die je binnen moeten laten. Van sommigen mag je inderdaad maar 1 item, dus moet je tas in je koffertje passen. Bij anderen is die handtas totaal geen probleem en kun je zo door. Ik heb beide meegemaakt. Oplossing: karig inpakken zodat áls het nodig is, je handtas er nog bij kan. Anders kan-ie gewoon weg als je de verkeerde treft, of moet je 'm natuurlijk alsnog inchecken. Als je wel veel bagage mee wilt nemen, zou ik gewoon van te voren de koffer inchecken. Is (meestal) meer dan de helft goedkoper dan wanneer het bij de gate moet.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:13

Veel in je jaszakken doen en inderdaad handtas in je koffer. Je kan inderdaad geluk hebben maar als je pech hebt moet je aardig wat bijbetalen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:13

ik weet niet hoe groot je handtas is,maar die gewoon in je handbagage koffertje stoppen?
maastal krijg je daar je handtas(met wat duwen) toch bij?en anders kleinere handtas meenemen die er wel in past?

ruimte in je handbagagekoffertje houden en kijken of je met beiden apart binnenraakt lijkt me beetje gek toch?stop ze direct ineen en geen probleem.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:14

Ik had een klein handtasje waar toch genoeg in paste. Daar deed ik alle belangrijke dingen in die ik veel nodig zou hebben (paspoort, reispapieren, hotelreservering, e-reader voor in het vliegtuig enzovoort). Vlak voor het inchecken deed ik het tasje bij mijn handbagage. Op de terugweg was het ook ideaal, aangezien onze handbagage toen ingecheckt moest worden vanwege een drukke vlucht, kon zo het tasje eruit halen en ik had alle belangrijke dingen bij de hand.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 22:15

Ik kan al veel spullen aan mijn ouders meegeven want zij gaan twee weken eerder al naar de camping. Ik hoef eigenlijk alleen nog kleding mee te nemen en tablet/opladers zeg maar. Ik doe dan maar voor de zekerheid mijn handtas in mijn koffer.

Weet iemand trouwens of je niet een heel klein tasje om je heen mag waar net je portemonnee en mobiel inpast? Of geldt dat ook als een tweede stuk bagage?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 22:16

NESCAFE schreef:
Veel in je jaszakken doen en inderdaad handtas in je koffer. Je kan inderdaad geluk hebben maar als je pech hebt moet je aardig wat bijbetalen.

Neem geen jas mee haha, niet echt nodig in Zuid-Frankrijk met 30 graden haha

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:16

Ik deed m'n handtas in de koffer idd... Maar had ook ruimbagage dus paste prima

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:20

xxxmh schreef:
Ik kan al veel spullen aan mijn ouders meegeven want zij gaan twee weken eerder al naar de camping. Ik hoef eigenlijk alleen nog kleding mee te nemen en tablet/opladers zeg maar. Ik doe dan maar voor de zekerheid mijn handtas in mijn koffer.

Weet iemand trouwens of je niet een heel klein tasje om je heen mag waar net je portemonnee en mobiel inpast? Of geldt dat ook als een tweede stuk bagage?

Zo'n klein buideltje dat je onder je jas of vest kan doen, heb ik altijd en nooit een probleem mee gehad.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:23

ja,maar als je door een jas met veel zakken,je hele handtasinhoud meekrijgt,is het maar een kleine moeite om toch een jas aan te doen natuurlijk.
als je hem dan gewoon niet gebruikt of nodig hebt maakt toch niet veel uit?
een op het vliegtuig doe je die gewoon uit.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:27

Tip: kijk even goed de voorwaarden na. Ik weet niet hoe het bij transavia zit, maar bij easyJet staat op de website dat je 1 stuk bagage, maar ook een handtasje mee mag. Tenminste, zo was het toen ik de laatste keer vloog.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:29

Het verschilt per vliegmaatschappij. Sommige maatschappijen keuren het goed dat je naast een trolley ook nog een handtas oid meeneemt. Mocht dat voor Transavia niet gelden, zal je je handtas in je koffer moeten doen als je gaat boarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:38

xxxmh schreef:

Ik heb al een tijdje niet met Transavia gevlogen dus pin me er niet op vast, maar vergelijkbare maatschappijen hebben bij mij nooit moeilijk gedaan over zo'n klein tasje :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:50

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:18

Ik heb ook met transavia gevlogen vorig jaar en het is inderdaad 1 stuk handbagage. Ik heb mijn tas in mijn koffer gestopt. Ik heb een lichte tas meegenomen die niet veel ruimte in neemt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:25

Yup het is evht een tas. Weet je zeker dat je niet gewoon wil laten inboeken in t ruim? Vaak zijn de vluchten nu (over)vol en verzoeken ze vaak of bepaalde passagiers met koffertjes ipv tassen om het toch in het ruim te laten plaatsen. En dan zit je hele hebben en houwen erin :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:26

genja schreef:
https://www.transavia.com/nl-NL/service/handbagage/

Ze hebben het (helaas) erg duidelijk op hun site staan dus ben bang dat ze zich hier wel aan houden.

Staat er idd wel heel duidelijk bij.Twee jaar terug mocht het nog wel.Wij vliegen meestal ryan-air,dat is handbagage en koffer,maar daar heb je nu niks aan.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 23:46

Celiien schreef:
Yup het is evht een tas. Weet je zeker dat je niet gewoon wil laten inboeken in t ruim? Vaak zijn de vluchten nu (over)vol en verzoeken ze vaak of bepaalde passagiers met koffertjes ipv tassen om het toch in het ruim te laten plaatsen. En dan zit je hele hebben en houwen erin :')

Dan mag je wel je belangrijke spullen eruit halen dus zorg dat ik een stoffen tasje mee heb voor de zekerheid. Vind het onnodig om nu extra te betalen voor het ruim dan als het niet erin mag kosteloos in het ruim mag.

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:58

Een klein tasje ter grote van grote portemonnee oid om je lijf mag gewoon hoor, krijgt soms ook geen label. Heb weleens handbagage + tasje voor tickets/pasjes/mobiel + camera (wel zorgen dat camera als het nodig is in de handbagage koffer past)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 00:25

Dorith schreef:
Een klein tasje ter grote van grote portemonnee oid om je lijf mag gewoon hoor, krijgt soms ook geen label. Heb weleens handbagage + tasje voor tickets/pasjes/mobiel + camera (wel zorgen dat camera als het nodig is in de handbagage koffer past)

Ik had een tasje van ongeveer 20 bij 10 en die moest toch echt 2 weken geleden in de koffer. Mocht absoluut niet los.
Ik vrees dat ze de regels met al die aanslagen ook strenger naleven nu.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 00:33

Nicolien schreef:
Dorith schreef:

Ik had een tasje van ongeveer 20 bij 10 en die moest toch echt 2 weken geleden in de koffer. Mocht absoluut niet los.
Ik vrees dat ze de regels met al die aanslagen ook strenger naleven nu.

Bij ons mocht iemand z'n heup/buideltasje ook niet mee :n

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 01:14

xxxmh schreef:
Celiien schreef:

Dan mag je wel je belangrijke spullen eruit halen dus zorg dat ik een stoffen tasje mee heb voor de zekerheid. Vind het onnodig om nu extra te betalen voor het ruim dan als het niet erin mag kosteloos in het ruim mag.

Heb je aan een ruime rugtas gedacht?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 01:28

Het ligt eraan. Afgelopen december gingen wij ook met het vliegtuig. Op de heenweg werd er niet moeilijk over gedaan, maar op de terugweg moest die tas toch echt in de koffer (andere maatschappij op de terugweg)

Vroeger wel een paar keer met Transavia gevlogen maar kan me het niet meer herinneren. Zou voor de zekerheid zorgen dat je je extra tas toch in je koffer kan proppen als dat nodig is.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 04:21

Ik heb met meerdere maatschappijen gevlogen, en altijd naast mijn cabin koffertje nog een handtasje gehad, hetzij een rugzak, hetzij een gewone handtas. Nooit problemen mee gehad. Mogelijk dat het nu met alle wereldse ellende weer anders is hoor, voor de zekerheid even je maatschappij vragen.

Bedenk wel dat als je alleen een klein koffertje in de cabine meeneemt, je maar heel weinig vloeistoffen mee mag nemen he. Dus een mini flesje shmpoo, geen deo of andere spuitbussen etc. En het moet in een ziplock bag zitten oid. Iets om even in je achterhoofd te houden!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 09:09

Celiien schreef:
Heb je aan een ruime rugtas gedacht?

Moet een koffer van me ouders want ga op de terugweg met hun naar huis in de camper dus dat kan ik helaas niet veranderen