Waar in Nederland kamperen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Waar in Nederland kamperen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:31

Dag bokkers,

Aangezien het merendeel hier in Nederland woont, kunnen jullie mijn vraag wel beantwoorden;

ik ben op zoek naar een camping in Nederland.
Het is voor 2 volwassenen (1 tent) en 2 honden. Voor de rest moet het in een prachtig wandelgebied liggen. En we zouden ons ook graag kunnen douchen uiteraard. Een basic boerderij leek ons ook wel tof :-)
Maar waarom ik deze vraag stel, ik zoek iets van ongeveer 2-3 u rijden (niet verder! dichter mag :-) ) vanuit Zeeuws-Vlaanderen (Sas-Van-Gent). De verborgen prachtige stukjes natuur, daar zijn wij naar op zoek.
Het is voor 2 nachten, 3 dagen van 19/08 - 21/08.

Wie - o - wie kan ons helpen een camping of gebied te vinden?
Alvast dank!

Anoniem

Re: Waar in Nederland kamperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:35

Friesland? , is ongeveer 3 uur naar waar ik woon. Je hebt appelscha of misschien gaasterland?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:44

Hmm Friesland is 3u15 voor mij. Is eentje om in de gaten te houden maar als het kan toch nog net iets dichter. Het is tenslotte voor 3 daagjes.
De andere 2 , zijn die bosrijk of eerder open? Want ik wandel persoonlijk liever in bosrijke gebieden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:45

Natuurcamping de Duiventoren in Dorst.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:46

Wolfskuil ommen! 4 verschillende bossen op loopafstand! Honden lopen daar allemaal los (woon er) en kunnen er ook heerlijk zwemmen!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:47

Camping de jutberg in laag-soeren, heel bosrijk(veluwe) en landelijk gebied
Laatst bijgewerkt door Minoes op 19-07-16 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:49

Ik zou je graag Ameland aanraden, maar dat is wat te ver weg ben ik bang. Wel érg mooi om te kamperen midden in de duinen en genoeg te ontdekken voor je hondjes. Als Ameland te ver weg is, is Texel misschien makkelijker/sneller te bereiken?
Het zuiden ben ik helaas niet zo bekend mee, veel succes met je zoektocht :)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:57

Allen al heel hard bedankt voor de reacties ! Ik neem aan dat in alle campings dat jullie doorsturen, er honden welkom zijn?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:01

HiFive5 schreef:
Allen al heel hard bedankt voor de reacties ! Ik neem aan dat in alle campings dat jullie doorsturen, er honden welkom zijn?

Jaa honden zijn welkom, naast de camping is een groot losloop gebied. De camping zit ook tussen de bomen :D

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 11:07

Iris82 schreef:
Natuurcamping de Duiventoren in Dorst.

Hier geen huisdieren toegelaten helaas :n nuja, wij zien ze dan ook als deel van de familie en niet als huisdier :Y) :+

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:07

Camping op de Hoge Veluwe? Er zit er één in Hoenderloo. Zit je meteen in het nationaal park :)
Als je naar de veluwezoom gaat raad ik eerder boszicht aan dan de jutberg (zitten in dezelfde straat, maar boszicht is wat kleiner en leuker imo).

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:13

Inderdaad de Jutberg! Ontzettend mooi gebied.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:17

Landal de Hellendoornse Berg? Maar dan moet je wel van de bungalowparken zijn.

Ligt aan de Sallandse Heuvelrug. In het bos/aan het bos, dit is losloopgebied voor honden en een prachtig stuk natuur (rij er wekelijks met de pony).

Qua camping heb je nog Camping Noetsele in Nijverdal, maar ik weet niet of je op de Holterberg (want het ligt aan de berg/het bos) ook losloopgebied hebt of niet.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:46

Er zijn in Nederland echt ontzettend veel campings die aan je eisen voldoen.. heb je geen regio oid in je hoofd waar je graag heen zou willen?

In Someren heb je iig de flierefluiter.. Daar mogen ook honden komen voor zover ik weet..
Je hebt ook nog appartementen bij vdb stables.. dat is nog dichter aan t bos.. honden weet ik niet zeker
En daar zit ook nog de kuilen.. honden weet ik daar ook niet zeker..

Verder weet ik nog t Leersumse veld.. Daar zit zowel een camping als een accommodatie met appartementen.. bij de appartementen mogen sws honden.. bij de camping weet ik niet zeker..

Ook bij de weerterbergen zijn honden toegestaan..

Denk dat er bij de loonse en drunense duinen vast ook plekken zijn waar honden toegestaan zijn.. Daar weet ik alleen zo geen campings

De schaapskooi in epe zijn we ook ooit met de hond geweest..

Boszicht in laag Soeren mogen ook honden komen

Op de Veluwe zijn vast nog veel en veel meer plekken

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 11:53

horsies5 schreef:
Er zijn in Nederland echt ontzettend veel campings die aan je eisen voldoen.. heb je geen regio oid in je hoofd waar je graag heen zou willen?

In Someren heb je iig de flierefluiter.. Daar mogen ook honden komen voor zover ik weet..
Je hebt ook nog appartementen bij vdb stables.. dat is nog dichter aan t bos.. honden weet ik niet zeker
En daar zit ook nog de kuilen.. honden weet ik daar ook niet zeker..

Verder weet ik nog t Leersumse veld.. Daar zit zowel een camping als een accommodatie met appartementen.. bij de appartementen mogen sws honden.. bij de camping weet ik niet zeker..

Ook bij de weerterbergen zijn honden toegestaan..

Denk dat er bij de loonse en drunense duinen vast ook plekken zijn waar honden toegestaan zijn.. Daar weet ik alleen zo geen campings

De schaapskooi in epe zijn we ook ooit met de hond geweest..

Boszicht in laag Soeren mogen ook honden komen

Op de Veluwe zijn vast nog veel en veel meer plekken

Niet echt ,gewoon omdat ik Nederland niet ken en het in mijn ogen allemaal 'vlak en open' is. Wat wellicht niet zo is. Vandaar dat ik Nederland ook wil gaan verkennen, na 1000x naar de Ardennen geweest te zijn. Een grote eis is enkel dat het niet ver van Sas-Van-Gent ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:54

MarliesV schreef:
Landal de Hellendoornse Berg? Maar dan moet je wel van de bungalowparken zijn.

Ligt aan de Sallandse Heuvelrug. In het bos/aan het bos, dit is losloopgebied voor honden en een prachtig stuk natuur (rij er wekelijks met de pony).

Qua camping heb je nog Camping Noetsele in Nijverdal, maar ik weet niet of je op de Holterberg (want het ligt aan de berg/het bos) ook losloopgebied hebt of niet.

In dezelfde regio heb je De Heidebloem Recreatie in Haarle, bos is een paar minuutjes lopen en het is er prachtig! Ik zie er vaker mensen met honden, dus die zullen wel toegestaan zijn. In het bos zit nog een lodge; de sprengenberg lodge. Wat verder van het bos heb je nog camping de Portlander in Nieuw-Heeten, daar zit je op 5 min (met de auto) van het bos. Je kunt er uren in het bos wandelen, het is er echt heel mooi. Ik woon er dichtbij, dus mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-16 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:55

De Graafschap in Doetinchem / Hummelo? Ligt aan een flink bos, kan je heerlijk uren rondlopen :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:59

Ik zie net dat daar geen honden zijn, terwijl hun eigen hond er wel rond liep altijd haha. :D

Ik raad je de omgeving Ommen - Beerze - Den Ham erg aan! Daar is heel veel bos!
Voorbeeld: Lemelerberg, Archemerberg, Besthemerberg, Het laer, Landgoed eerde, Wolfskuil... Allemaal op "loopafstand" van elkaar.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:00

Is 1 van de terreinen van de kampeerclub wat voor je? Is superleuk als je van eenvoudig kamperen houdt en natuur.
http://www.kampeerclub.nl

Als je van bos houdt is de utrechtse heuvelrug prachtig. BV soest/lage vuursche en omgeving ook.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 12:15

Heb jij hiermee ervaring Veulen84 ?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:26

Ja, wij gingen vroeger hier altijd mee weg. Super leuk omdat het een beetje natuurkamperen is, maar wel met een douche en toilet. Nadeel vinden sommige mensen dat je bij een aantal locaties geen stroom hebt. Maar dat vind ik wel een beetje het extra kampeer gevoel geven.

Als je buiten de vakanties gaat heb je soms hele velden voor je alleen. Dat geeft heel veel vrijheid. Het is soms wat lastig als je ergens een sleutel moet halen en bij je houden, maar er zijn ook terreinen waar dat geen punt is.

Voordeel dat ze allemaal in natuurgebieden liggen, vaak bos maar soms ook kust. En dat ze bijna allemaal honden toelaten.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:29

Wij hebben jaren gestaan op een SVR camping in Vijlen (Limburg) mooie omgeving en geen grote camping.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:31

als je echt heel basic leuk vind en natuur..
dan kun je eens kijken naar de nederlandse kampeerclub.

die hebben terreinen in eigen beheer.. je moet er wel lid van worden, maar dan heb je er wel voor altijd plezier van

https://www.kampeerclub.nl/

de hele club schijnt een verborgen pareltje te zijn.

even van de site gestolen
'camping' bij nijmegen in de buurt..

Afbeelding

honden zijn, mits ze geen overlast veroorzaken, op alle terreinen welkom..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:47

LZP > BEU

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:48

Als het gaat om anders dan Zeeland, kun je net buiten Zeeland ook in ander gebied zitten. Rond Hoogerheide, Woensel en Putten heb je de Brabantse Wal. Bos en heuvel, compleet anders dus al.

Meer richting Eindhoven heb je verschillende heides, naar utrecht en de Veluwe toe ook bos, heide en wat heuvel. Het groene hart is anders dan Zeeland, omdat dat veel anders gepolderd is, tot mijn verrassing vond ik dat ook leuk.

Verder kun je natuurlijk door België richting Maastricht rijden, maar ik weet niet of dat is wat je zoekt.

Ik noem zo geen campings, maar hopelijk geeft dit je wel een idee van de mogelijkheden. Ik ben trouwens opgegroeid vlakbij Goes, met dat landschap in mijn hoofd zijn deze opmerkingen geplaatst.