Wanneer naar Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palsgraaf

Wanneer naar Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 23:10

Long story short.
Het vriendje en ik zijn onze vakantie aan het plannen, dus ook de reisjes.
We zouden graag enkele daagjes doorbrengen in Rotterdam, zonder wagen. Maar de vraag is, wanneer is er wat te doen? Wat zijn aanraders om te doen/bezichtigen... Evenementenkalenders genoeg, maar ik heb dan geen idee of het wel wat leuk is.
Wat zien we zitten; festivals/optredens (drum&bass, rock, metal), museums (kunst),... En uiteraard hoor ik graag waar de kitschy winkeltjes zijn :-D
Ook als jullie een leuk hotelletje of iets dergelijks weten, shoot! Liefst niet te duur, ik wil mijn shopbudget niet opsouperen.

Alvast een hele grote dankjewel!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:12

Palsgraaf schreef:
Long story short.
Het vriendje en ik zijn onze vakantie aan het plannen, dus ook de reisjes.
We zouden graag enkele daagjes doorbrengen in Rotterdam, zonder wagen. Maar de vraag is, wanneer is er wat te doen? Wat zijn aanraders om te doen/bezichtigen... Evenementenkalenders genoeg, maar ik heb dan geen idee of het wel wat leuk is.
Wat zien we zitten; festivals/optredens (drum&bass, rock, metal), museums (kunst),... En uiteraard hoor ik graag waar de kitschy winkeltjes zijn :-D
Ook als jullie een leuk hotelletje of iets dergelijks weten, shoot! Liefst niet te duur, ik wil mijn shopbudget niet opsouperen.

Alvast een hele grote dankjewel!!!!!

Het leukste om te blijven slapen is in de Stayokay (kubuswoningen), suuuuper gezellig en aardig personeel (mijn moeder werkt er ;) maar de anderen zijn ook aardig hoor). En tja als ik naar een stad ga vind ik het leuk om dingen zelf te ontdekken. En het ligt er maar net aan wat je leuk vindt. Er is momenteel wel een enorme waterglijbaan midden in de stad en niet te vergeten: de pianotrap! Kortom: heel veel leuke dingen.

En ik weet niet of je van Dubstep houdt? Dan is er 7 juli ook nog iets in WORM. Ik weet natuurlijk niet wanneer je op vakantie gaat dus je moet gewoon effe rondkijken.

Palsgraaf

Re: Wanneer naar Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 23:20

Staat dat er ook nog in augustus? Want dat zou ons net ietsjes beter passen. Behalve 13 augustus want dan moet en zal het vriendje naar city flow gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:24

Palsgraaf schreef:
Staat dat er ook nog in augustus? Want dat zou ons net ietsjes beter passen. Behalve 13 augustus want dan moet en zal het vriendje naar city flow gaan.

Bedoel je dat in WORM? Want dat is alleen op 7 juli. Er zijn altijd wel dingen daar, vaak drum&bass, dubstep, rave etc. Zoals ik al zei, ligt er net aan wanneer je precies gaat. Ik woon dan wel in Rotterdam maar ik houd echt niet alles bij :'), ik raak er zelfs nog verdwaald. :+

Bij de Stayokay kun je bijna altijd wel terecht.

Palsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 23:30

Het vriendje is door het dolle heen, dat is helemaal zijn ding.
Dus hij hangt nu aan de telefoon om te kijken of zijn feestcompagnon dan ook vrij is..
Supertip! Dan is hij me ook weer een metalavond schuldig!
Heb je toevallig goede sites waar zulke feestjes staan aangegeven?
Mijn vriend is plots laaiend enthousiast wat bokt betreft. "Dat paardjesforum is toch niet zo gek."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:33

Hahaha ik ken het alleen van mijn zus, die gaat er vaak heen :D. Hier staan alle voorlopige evenementen van WORM: https://worm.stager.nl/web/tickets

Metal ben ik helaas niet zo bekend mee, valt vast zo te googlen.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:39

Markthal is ook leuk!

Palsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 23:49

En het vriendje zit hier naast me de stayokay aan het reserveren, maar bij de betaling staat er iets met een slotje, de één of andere code die onder die zwarte balk op je kaart zou staan... Maar we hebben geen idee... Op onze Belgische kaarten hebben we daar geen code staan.

Palsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 23:57

Okay next question...
Zijn er hotels waarbij je geen visa nodig hebt bij de reservering? Want die hebben we op dit moment niet en er is geen enkele site waarop dat dat één van de filters is.
We kunnen online bankieren, dus meteen betalen is absoluut geen probleem... Alleen dat domme visakaartnummer. Grmbl.
Nu had ik hem net enthousiast..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:05

Oh das jammer :( Het is eigenlijk het enige hotel die ik kan beoordelen en waar ik ben geweest. Is ook niet echt nodig in je eigen stad :D Maar geef de moed niet op, er is vast wel ERGENS een hotelletje of iets waar je geen VISA voor nodig hebt.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:06

Vaak kun je even bellen en dan is het ook zo geregeld. Dan krijg je een mail.

Je kunt ook nu een mail sturen dat je wilt reserveren en dan krijg je vanzelf de factuur en bevestiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:11

Heyy, weet je wat. Ik zal het even met mam overleggen. Bellen is inderdaad ook een optie. Ze doen het graag voor een extra gast :D.

Edit: mam zegt dat bellen gewoon kan :D ze heeft zelf ook geen visa. stomme regel eigenlijk.

Palsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 00:15

Jullie zijn super, echt!!!
Het vriendje was laaiend enthousiast omdat Shiverz daar zou draaien. (Ikzelf heb niet het flauwste benul wie de beste man is.) Dus het lipje begon al wat te hangen omdat het maar niet wou lukken... En nu komen de mondhoeken toch al wat net meer naar boven. Oef!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:15

Palsgraaf schreef:
Jullie zijn super, echt!!!
Het vriendje was laaiend enthousiast omdat Shiverz daar zou draaien. (Ikzelf heb niet het flauwste benul wie de beste man is.) Dus het lipje begon al wat te hangen omdat het maar niet wou lukken... En nu komen de mondhoeken toch al wat net meer naar boven. Oef!

Jeeee *\o/* *\o/* *\o/*

Edit: mijn moeder heet Melanie, mochten jullie haar nog tegenkomen :D.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:17

KEET is een hele leuke concept store waar je allerlei dingen kunt kopen en je kan er ook eten. Zeker een aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:23

Veel plezier alvast! :D

Laten jullie ook nog even weten hoe het is gegaan?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:40

Zwaanshals is een superleuke straat met allemaal kleine ondernemers met leuke winkeltjes. Zeker een aanrader. Zelfde geld voor de botersloot en de pannekoekstraat (deze zitten om de hoek bij de kubuswoningen :D )

Verder qua musea booijmans is een aanrader.

Ik zal nog even verder denken. Hoofd werkt nu even niet mee op dit tijdstip, maar Rotterdam is de leukste stad van Nederland en er is nog zoooooveel meer te doen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:48

Tellie schreef:
Zwaanshals is een superleuke straat met allemaal kleine ondernemers met leuke winkeltjes. Zeker een aanrader. Zelfde geld voor de botersloot en de pannekoekstraat (deze zitten om de hoek bij de kubuswoningen :D )

Verder qua musea booijmans is een aanrader.

Ik zal nog even verder denken. Hoofd werkt nu even niet mee op dit tijdstip, maar Rotterdam is de leukste stad van Nederland en er is nog zoooooveel meer te doen. :Y)

Eens :D

Palsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 00:59

Echt dames, alvast een hele grote dank jullie wel! Als we morgen dat kamertje kunnen reserveren, dan ziet het ernaar uit dat we overmorgen naar een, volgens de vriend, geweldig feestje gaan.
En als het niet zou lukken, om god weet welke reden, dan nog ben ik supertevreden met de tips. Locals weten toch net wat meer..
Dus als jullie ooit wat willen doen in Antwerpen, dan help ik jullie ook met leuke plekjes en events.
Laatst bijgewerkt door Palsgraaf op 05-07-16 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 01:00

Palsgraaf schreef:
Echt dames, alvast een hele grote dank jullie wel! Als we morgen dat kamertje kunnen reserven, dan ziet het ernaar uit dat we overmorgen naar een, volgens de vriend, geweldig feestje gaan.
En als het niet zou lukken, om god weet welke reden, dan nog ben ik supertevreden met de tips. Locals weten toch net wat meer..
Dus als jullie ooit wat willen doen in Antwerpen, dan help ik jullie ook met leuke plekjes en events.

Haha bedankt! :D Ben er 2 keer geweest, erg leuke stad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 02:41

Delfshaven, Fenix Food Factory, Katendrecht, Kop van Zuid, het Oude Noorden... Allemaal prachtige plekjes! Daarna wat gaan drinken op de Witte de With straat.

Je zou kunnen gaan tijdens de Wereldhaven dagen, erg leuk!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 05:51

Hahahah ik wilde al typen laat Rotterdam liggen ga naar antwerpen

Met de pannenkoekenboot door de haven van Rotterdam varen
Download de app rdam routes, de leukste wandelroute heb je creatief noord route of de brandgrensroute maar die is moeilijk te lopen

Vergeet witte de witstraat niet

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:25

Eind van de maand heb je ook Battle of the drums en het zomercarnaval. Maar wellicht is dit iets te vroeg?

Qua kitschy winkeltjes inderdaad de Zwaanshals en Witte de with.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:53

Als je toch in de kubuswoningen verblijft kan je de Markthal niet overslaan :P de Fenix Food Factory is ook leuk om eens te gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:10

Ik lees net dat mijn zus naar het zelfde feestje gaat :D Grappig