Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liedje89 schreef:Wij gingen met de hond altijd over de brug omdat we haar niet alleen wilde laten op de boot. Voor we de hond hadden gingen we wel met de boot, maar opzich maakt het niet zoveel uit volgens mij. (iig niet kwa kosten, kan natuurlijk wel zijn dat het om is hangt van de bestemming af)
gabyfedde schreef:liedje89 schreef:Wij gingen met de hond altijd over de brug omdat we haar niet alleen wilde laten op de boot. Voor we de hond hadden gingen we wel met de boot, maar opzich maakt het niet zoveel uit volgens mij. (iig niet kwa kosten, kan natuurlijk wel zijn dat het om is hangt van de bestemming af)
Hond mag gewoon uit de auto.
gabyfedde schreef:liedje89 schreef:Wij gingen met de hond altijd over de brug omdat we haar niet alleen wilde laten op de boot. Voor we de hond hadden gingen we wel met de boot, maar opzich maakt het niet zoveel uit volgens mij. (iig niet kwa kosten, kan natuurlijk wel zijn dat het om is hangt van de bestemming af)
Hond mag gewoon uit de auto.
gabyfedde schreef:Ik bedoel inderdaad de ponten/boten waar je max 45 minuten op zit. Hier mag de hond gewoon uit de auto.
Bij de langere boottochten weet ik het niet, maar het lijkt me dat je met een dier mee op reis liever voor de snellere opties (ponten/bruggen) kiest dan dat je uitgebreid gaat slapen.
snuffie123 schreef:gabyfedde schreef:Ik bedoel inderdaad de ponten/boten waar je max 45 minuten op zit. Hier mag de hond gewoon uit de auto.
Bij de langere boottochten weet ik het niet, maar het lijkt me dat je met een dier mee op reis liever voor de snellere opties (ponten/bruggen) kiest dan dat je uitgebreid gaat slapen.
Die boten naar zweden is dat niet waar. Daar moeten ze echt in de auto blijven zitten. Juist op de langere reizen mogen ze in de hut en heb je ergens zo'n plekje waar je ze even uit mag laten. Dat leek ons juist beter, je kunt dan in ieder geval bij je hond blijven.
gabyfedde schreef:snuffie123 schreef:
Die boten naar zweden is dat niet waar. Daar moeten ze echt in de auto blijven zitten. Juist op de langere reizen mogen ze in de hut en heb je ergens zo'n plekje waar je ze even uit mag laten. Dat leek ons juist beter, je kunt dan in ieder geval bij je hond blijven.
Ik weet waar ik het over heb, dus beticht mij svp nlet van onwaarheden. Mijn ouders gaan al 10 jaar 2x per maand heen en weer met 5! honden (Puttgarden-Rødbyhavn, Helsingør-Helsingborg) en ik heb zelf de overtocht ook vaak gemaakt. Honden zijn toegestaan op het bovendek.
A_nouk schreef:Wij hebben op de fjordline van Denemarken naar Noorwegen gewoon met de hond op het dek mogen zittencompleet geen probleem !
Die kennels zijn wel echt ontzettend warm en het licht gaat uit het moment dat je de deur sluit...
snuffie123 schreef:[
Nounou was helemaal niet gemeen bedoeld ofzo hoor. Wij gaan ook al heel lang naar zweden en hebben er een eigen huisje etc. Etc. Meerdere keren per jaar. Maar we hebben het blijkbaar over een andere lijn. Ik ging er vanuit dat je bepaalde lijn gebruikt en ja dat was dom van mij. Ik kende deze overtocht eigenlijk helemaal niet. Was lastig ook om die op internet te vinden. Maar inderdaad kleine honden van bepaalde rassen mogen daar uit de auto. Niet alle honden trouwens.
Citaat:Website Scandines:
Generally, for the transportation of animals the general terms of transportation for persons are valid as well. In the owner’s company small pets are allowed aboard. Bigger animals and dog breeds evaluated as “dangerous” mustn’t leave the craft during the stay aboard. Aboard, muzzle and lead are basic prerequisites for the carriage of dogs and belong to the owner’s duties. For hygienic reasons pets are not allowed in restaurants and shops. Staff orders always have to be followed immediately. Furthermore, we would like to advise you of the need to carry along an international vaccination card for your pet. Further information to the terms of entry with pets, the obligatory registration and much more can also be received at the tourist information www.visitsweden.com and www.visitdenmark.com.