op vakantie naar mexico

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kosje4

op vakantie naar mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 17:13

http://www.tui.nl/verre-reizen/mexico/y ... co-resort/
wij gaan in oktober 2 weken naar Sandos Caracol Eco ResorthotelMexico
het is een ultra all inclusief vakantie heerlijk dus

is iemand hier al eens geweest

als je tips heb voor daar graag

Nog leuke excursies die je daar kan doen
Graag zou ik met dolfijnen willen zwemmen

aleen snap ik nog niks van het geld daar

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:18

Ik ben er geweest in 2012. Prachtig hotel, zeker de moeite. Groot, maar vol natuur.
Activiteiten genoeg te doen die je via hotel of in het dorp kunt boeken. Ook met dolfijnen zwemmen is mogelijk.
Ook wij hadden de adults only privileges... Rustig dineren :-)

Zeker genieten van de cenotes in het hotel waar je in mag zwemmen en van de prachtige shows die door de mayabevolking gegeven wordt! Echt een topvakantie :-)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 17:26

Witwi schreef:
Ik ben er geweest in 2012. Prachtig hotel, zeker de moeite. Groot, maar vol natuur.
Activiteiten genoeg te doen die je via hotel of in het dorp kunt boeken. Ook met dolfijnen zwemmen is mogelijk.
Ook wij hadden de adults only privileges... Rustig dineren :-)

Zeker genieten van de cenotes in het hotel waar je in mag zwemmen en van de prachtige shows die door de mayabevolking gegeven wordt! Echt een topvakantie :-)

Super dankje ben erg benieuwd en hoe zit het met geld word je niet snel opgelicht kan je daar gewoon wisselen

en ik hoorde dat je vacinaties nodig heb en malaria pillen klopt dit
en is het duur de excursies
is het waterpark leuk
haha sorry beetje veel vragen bem erg beniewd

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:39

sabrinagirl schreef:
en ik hoorde dat je vacinaties nodig heb en malaria pillen klopt dit

Vraag daarvoor de GGD of bijvoorbeeld een KLM Travel Clinic. Die zijn op de hoogte van de laatste voorschriften/aanbevelingen.

Alenthe05

Re: op vakantie naar mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:41

In het waterpark Xelha kan je zwemmen met dolfijnen.

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:12

Wij hebben geen vaccinaties gehad en ook geen pillen. Hebben onze centjes nog gewisseld in BE... best niet op luchthaven wisselen (duurdere wisselkoers). Ik ben in 2014 terug geweest naar Mexico (ander hotel) en hebben gewoon uit een bankautomaat geld gehaald met de visa. Is dus best te betrouwen.

Xelha hebben wij niet gedaan... wij waren eerder voor culturele en natuurlijke excursies. Zwemmen in cenotes kUn je op elke excursie waar cenotes aan te pas komen... Een hele dag zwemmen in Xelha was daarom overbodig en bovendien duur als je een ultra all in hotel hebt.

Excursies zijn wel vrij duur ja. Vooral dolfijn zwemmen (in 2012 was het rond een 300 dollar per persoon...). Maar elke excursie betaal je wel... Ik vind persoonlijk dat je zeker iets gezien moet hebben en dat het dus meer dan waard is :-)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 22:19

Super dankje ga ik evem kijlen waar wij kunnen wisselen bem erg bemiewd op de fotos ziet de vakantie er super uit

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:39

Wij zijn al vaak in Mexico geweest.
Met geld hebben wij eigenlijk altijd us dollars meegenomen. Via de hotelbalie wat euro gewisseld voor peso's en alle excursies betaald met een creditcard.
Excursies zijn niet goedkoop reken op 100 us dollars per persoon voor een dagje weg.Het is ook allemaal erg Amerikaans gericht.
Sandos Caracol zijn wij nog niet geweest we gaan meestal naar de andere Sandos aan de andere kant van Playa del Carmen.
Wij hebben de standaard entingen wel omdat we best vaak reizen maar geen malaria pillen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:47

Ik ben in 2011 geloof ik in Sandos Caracol geweest, fijn resort! Leuk zijn ook al de beestjes die er rondlopen. Ik heb de meeste tijd doorgebracht bij het Adult pool, en ben een keer (in mijn eentje want was alleen op vakantie) naar Playa del Carmen gelopen via het strand. Verkeerde afslag genomen waardoor ik in de suburbs terecht kwam, maar uiteindelijk niks gebeurd en gewoon weer in het toeristische gedeelte terechtgekomen.

Een taxi was toen, meen ik, 10 dollar, plus evt wat fooi. Er staan eigenlijk altijd wel taxi's voor het resort om je mee te nemen.

Mocht je willen paardrijden, dan kan ik Rancho Baaxal van harte aanbevelen! Lisa en haar crew hebben een aantal paarden gered en doen daar nu tours mee (ik heb het gemist maar ze doen ook full moon tours, dat leek me heel gaaf). De paarden zijn ontzettend goed verzorgd en ze bekommeren zich ook om andere zwervers.

Ik heb ook nog een tour gedaan naar Cobá, was ook leuk. Daarmee ook in een Cenote gezwommen.

Ik heb alle tours vooraf via internet geboekt, rechtstreeks bij de organisator, gewoon via Tripadvisor. Dit is me echt heel erg goed bevallen, het contact met alle organisaties was meer dan prima. Betalen heb ik volgens mij contant of vooraf via creditcard gedaan, maar dat weet ik niet meer zeker.
Ik gok dat je, als je rechtstreeks boekt, ook goedkoper uit bent dan via een tussenpersoon, en je kunt dan ook goed uitzoeken waar je heen wil en wat de ervaringen daarmee zijn.

Dolfijnen zwemmen heb ik niet gedaan, die lagen even uit de kust in een super klein badje, dus dat vond ik gewoon weg zielig.

Ik wil zeker nog een keer terug, het is mij erg goed bevallen :)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 09:36

Prairy schreef:
Ik ben in 2011 geloof ik in Sandos Caracol geweest, fijn resort! Leuk zijn ook al de beestjes die er rondlopen. Ik heb de meeste tijd doorgebracht bij het Adult pool, en ben een keer (in mijn eentje want was alleen op vakantie) naar Playa del Carmen gelopen via het strand. Verkeerde afslag genomen waardoor ik in de suburbs terecht kwam, maar uiteindelijk niks gebeurd en gewoon weer in het toeristische gedeelte terechtgekomen.

Een taxi was toen, meen ik, 10 dollar, plus evt wat fooi. Er staan eigenlijk altijd wel taxi's voor het resort om je mee te nemen.

Mocht je willen paardrijden, dan kan ik Rancho Baaxal van harte aanbevelen! Lisa en haar crew hebben een aantal paarden gered en doen daar nu tours mee (ik heb het gemist maar ze doen ook full moon tours, dat leek me heel gaaf). De paarden zijn ontzettend goed verzorgd en ze bekommeren zich ook om andere zwervers.

Ik heb ook nog een tour gedaan naar Cobá, was ook leuk. Daarmee ook in een Cenote gezwommen.

Ik heb alle tours vooraf via internet geboekt, rechtstreeks bij de organisator, gewoon via Tripadvisor. Dit is me echt heel erg goed bevallen, het contact met alle organisaties was meer dan prima. Betalen heb ik volgens mij contant of vooraf via creditcard gedaan, maar dat weet ik niet meer zeker.
Ik gok dat je, als je rechtstreeks boekt, ook goedkoper uit bent dan via een tussenpersoon, en je kunt dan ook goed uitzoeken waar je heen wil en wat de ervaringen daarmee zijn.

Dolfijnen zwemmen heb ik niet gedaan, die lagen even uit de kust in een super klein badje, dus dat vond ik gewoon weg zielig.

Ik wil zeker nog een keer terug, het is mij erg goed bevallen :)

Wauw klinkt super leuk zeg er zit ook eem aquapark bij het hotel als goed is was dat wat
Ohh leeuk paardrijdem lijkt me gaaf wii boeken daar denk ik de excusrsies even kijkem wat we alemaal kunnen doen ik heb er erg veel zin in in ieder geval
wel lang vliegenaar dat hebbem we er voor over

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:37

Aquapark klinkt als veel koters, daar ben ik dan ver bij uit de buurt gebleven :P Kan het me niet herinneren, maar zaten wel een aantal zwembaden bij. En misschien hebben ze dat nieuw gebouwd :)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 11:36

Prairy schreef:
Aquapark klinkt als veel koters, daar ben ik dan ver bij uit de buurt gebleven :P Kan het me niet herinneren, maar zaten wel een aantal zwembaden bij. En misschien hebben ze dat nieuw gebouwd :)

Oh ja dat staat op de site van het hotel aquaparkmet 29 glijbamen em 4 normale zwembaden zittten er bij in

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 17:25

Is het nog een beetje mooi weeer begin oktober

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:31

Even op Google kijken, ik meen dat het dan orkaan seizoen is

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 20:24

Prairy schreef:
Even op Google kijken, ik meen dat het dan orkaan seizoen is

Ojee wat houd dat in ga gauw kijken

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:35

Ik en mijn vriend gaan 10 juli, ook naar Sandos caracol eco resort :).
Inmiddels ook kennissen gesproken die er zijn geweest en niets dan lof. Dus ook ik ben heel benieuwd!

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:42

Ik kan het je erg aanraden om de boot naar Cozumel te pakken, onwijs mooi!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 20:52

Donkim schreef:
Ik en mijn vriend gaan 10 juli, ook naar Sandos caracol eco resort :).
Inmiddels ook kennissen gesproken die er zijn geweest en niets dan lof. Dus ook ik ben heel benieuwd!

Leeuk ook het zelfde hotel als ons ?
Laat je weten hoe het was ben erg benieuwd

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:05

Ja zelfde hotel :)! Zal zeker mijn ervaring even delen. al enig idee wat voor excursies je wil gaan doen?
Wij hebben sowieso op ons lijstje staan om met een walvishaai te gaan zwemmen.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 21:29

Donkim schreef:
Ja zelfde hotel :)! Zal zeker mijn ervaring even delen. al enig idee wat voor excursies je wil gaan doen?

Leeeuk ben erg benieuwd wil alles weten haha
nee geen idee nog eigelijk weet ook niet wat er te doen is we kijken daar even

haha lijkt me eng met een haai zeg of bijtem die walvishaaien niet..

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:41

Hebben wij ook gedaan met de walvishaaien. Prachtige ervaring ook! Vrije natuur, open zee, 40 tegelijk... Ik kijk er nog glundert op terug! :-) :-) Daar ga je zeker van genieten.

Afbeelding
(2012)

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:46

sabrinagirl schreef:
Donkim schreef:

Leeeuk ben erg benieuwd wil alles weten haha
nee geen idee nog eigelijk weet ook niet wat er te doen is we kijken daar even

haha lijkt me eng met een haai zeg of bijtem die walvishaaien niet..

Walvishaaien zijn geheel ongevaarlijk voor de mens. Ze eten plankton en kleine vissen. Komen vroeg in de ochtend naar het oppervlakte water. Nadien zakken ze weer (vroeg-uit-je-bed-excursie :-) ). Enige zaak waar je op moet letten is hun gigantische staart. :-)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 11:19

Witwi schreef:
Hebben wij ook gedaan met de walvishaaien. Prachtige ervaring ook! Vrije natuur, open zee, 40 tegelijk... Ik kijk er nog glundert op terug! :-) :-) Daar ga je zeker van genieten.

[ [url=m/71jBw4.jpg]Afbeelding[/url] ]
(2012)

Wauw dat wil ik ook doen hoe duur kost dat zier er super gaaf uit

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:22

wauw, met die walvishaai! Wat geweldig!
Dat wil mijn vriend ook nog doen.

Wij zijn 2 jaar geleden naar Playa del Carmen geweest. Geweldige ervaring. Beste van mijn leven.

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:43

Witwi schreef:

[ [url=m/71jBw4.jpg]Afbeelding[/url] ]
(2012)

Wauw! Thanks voor deze foto :) nu wil ik dit zeker.