midweekje weg na huwelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMayo

midweekje weg na huwelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 19:52

Beste bokkers,

In september hopen mijn vriend en ik te trouwen. We zouden eigenlijk niet op vakantie gaan gezien we heel graag naar thailand willen volgend jaar.

Nu het echter dichterbij komt willen we toch wel graag even weg. Nu zijn we volop aan het brainstormen waar naartoe. We willen het liefst met de auto, max. 3/4 uur rijden. Nu is duitsland, luxemburg of frankrijk makkelijk gezegd, maar dan nog de plek waar naartoe. We hadden Vianden, Luxemburg, al gevonden, zijn daar ooit eens geweest en het was er prachtig qua natuur.

Hebben jullie bokkers tips voor ons? We zijn weg van bergen, een schitterende natuur.
Vliegen is ook een optie, maar dan niet te ver weg.

:wave:

Otti1977

Re: midweekje weg na huwelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:53

Ik ben naar Vlieland geweest na m'n trouwen. Heerlijk!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:55

De Belgische Ardennen?
Het is daar heel mooi.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:58

Ik zou ook voor de Ardennen gaan. Hou zelf wel van een actieve vakantie, en we konden daar wandelen (berg op), met de kabelbaan naar beneden, kano varen, lekker eten. Heb het zelf heel leuk gevonden.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 20:05

Bedankt!

Belgische ardennen zijn we al wel eens geweest. Dat trok me helemaal niet. Vond het veel te veel boom overal. :)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:10

Duitsland heeft veel plekken met mooie natuur en vaak ook gecombineerd met mooie dorpjes. De Eiffel is een mooi gebied of het stroomgebied van de Moezel. Beide gebieden zijn ook niet zo ver met de auto.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:19

Tecklenburg is prachtig. Glooiend landschap. Leuk stadje. Ook mooi wandelgebied.

Vianden is mooi in Luxemburg maar vond het wel vreselijk toeristisch.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:52

Of vanuit IJmuiden de nachtboot pakken naar Newcastle. Lekker slapen op de boot en de volgende dag in een uurtje of 4 naar Schotland! Ook een prachtige omgeving en weer eens wat anders dan Duitsland/België/Luxemburg.

Tenzij je natuurlijk een hekel hebt aan boten... -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 00:34

Duitsland is wel goedkoop.En leuk,inderdaad de Eifel of Moesel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:29

Als Duitsland en Luxemburg bevallen zou ik gaan voor de omgeving van Trier. Luxemburg net te ver weg en een hele mooie omgeving. Wij gaan zelf eind september naar Landal Hochwald, maar de omgeving van Saarburg of iets noordelijker Cochem is ook erg mooi.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:15

Eifel in Duitsland is erg mooi.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:20

Je kan via Ryanair super goedkoop vliegen. Zoek een niet te dure stad uit, bv Praag (kan evt nog met de auto zelfs) en anders misschien Italië?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:25

Maria Laach is wel een aanrader in Duitsland.

Anders Ardennen inderdaad

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 13:51

Hoi!

ik schop dit topic weer even omhoog.
We hebben besloten dat het toch wel een vliegreis mag worden. Over 2 weken is het al zo ver. We zijn nu langzaamaan aan het kijken voor een vakantie van maandag 26 september tot zaterdag 1 oktober.

Eisen: Zon! En een mooie omgeving. Budget 500 p.p. voor vliegen en hotel. We hebben geen paspoorten. Als er nog mensen tips hebben :)

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:08

Als je graag naar de zon wil dan kan ik de Costa del Sol aanraden! Het is hier heerlijk zomers weer en de omgeving is heel mooi. Misschien een van de plekken zoals Málaga, Marbella, Torremolinos en Nerja. Wat zijn verder jullie wensen?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:12

Spanje? Vluchten naar Barcelona zijn niet enorm duur (laatst zelfs een retour voor 60 euro kunnen vinden).. Of eventueel Portugal? Canarische eilanden? En anders richting Budapest of Praag, ook prachtige steden maar wel meer kans op wat slechter weer

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:12

Je kan kijken bij de goedkopere vliegmaatschappijen welke vluchten er die dag vertrekken vanaf bijvoorbeeld vliegveld Eindhoven. Naar Barcelona, naar Sicilie, zoveel landen waar nog mooi weer is.
En dan zijn er weer genoeg hotelsites waar je een boeking kunt doen, als je geen auto gaat huren, gewoon kijken of er shuttlediensten zijn van het vliegveld naar het hotel.
Je zit buiten het seizoen, als je last-minute boekt kun je een stuk goedkoper in een goed hotel zitten.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:25

Een verborgen pareltje is Kroatië! Je hebt er alles, je vliegt (en verblijft) voor een prikkie, en vooral als je van natuur houdt, raad ik het je van harte aan! Wij zijn toentertijd een beetje gaan eilandhoppen, en voornamelijk Hvar is erg mooi. Scootertje gehuurd en over het eiland gecrosst. Daarbij zijn de Plitvice Lakes gewoon echt onwijs. Een tip is wel om juist niet de toeristische plekken op te zoeken. We hebben iedere avond heerlijk gegeten met wijn en al voor nog geen 20 euro per persoon.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:29

Grit schreef:
Je kan kijken bij de goedkopere vliegmaatschappijen welke vluchten er die dag vertrekken vanaf bijvoorbeeld vliegveld Eindhoven. Naar Barcelona, naar Sicilie, zoveel landen waar nog mooi weer is.
En dan zijn er weer genoeg hotelsites waar je een boeking kunt doen, als je geen auto gaat huren, gewoon kijken of er shuttlediensten zijn van het vliegveld naar het hotel.
Je zit buiten het seizoen, als je last-minute boekt kun je een stuk goedkoper in een goed hotel zitten.

Inderdaad! En dan gewoon eens wat landen en plaatsen aanvinken, kan je nog een leuke sport van maken ook: zo goedkoop mogelijk je vlucht regelen :Y)

- WizzAir (voornamelijk Oost-Europa)
- Ryanair
- Easyjet
- Vueling

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:22

turkije, őledeniz?

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 23:08

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Naast zon en een mooie omgeving hebben we niet echt eisen, als we samen maar lekker genieten :D

Spanje of Griekenland staan nu idd bovenaan.

Kroatie gaan we waarschijnlijk van de zomer naartoe. Ik vraag me af of het daar in September nog zo lekker warm is? (Geen idee hoor, nog niet in verdiept)

Bonny, die kwamen wij ook tegen en het sprak ons enorm aan. Heb jij ervaring met deze plaats? Ik weet niet hoe het daar staat met aanslagen etc. ? Vind het er wel schitterend uitzien!

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:20

Bonnyyyyyy schreef:
turkije, őledeniz?

Is voor Turkije niet een paspoort verplicht? Je moet toch een visum aanvragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:24

Italie! :D Niets romantischer dan dat. Verona misschien? Of venetië?

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 23:47

Een paspoort of ID en inderdaad een Visum voor Turkijk :j

Resistance, daar zijn we vorig jaar geweest, we willen nu graag een ander land bezoeken. Italië is zeker prachtig en zeker voor herhaling vatbaar :D

Iemand hier ervaring met La Gomera? Heb daar momenteel een hotel wat er wel heel gaaf uit ziet. Ook de omgeving spreekt me erg aan.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:22

je kan met een ID kaart en visum naar binnen. visum is snel aan te vragen (1dag al) en aan slagen zijn super ver weg.
merk je niks van (mijn ouders zijn paar weken terug geweest)
paraglyden is nu super goedkoop in vergelijking met andere jaren om slechte toeristen seizoen en echt een dik dubbele aaanrader.
het is een super mooie omgeving, en heel veel te doen!